Det var ett tag sedan...

Hej alla glada borderdiggare!

Det var ett tag sedan matte satte sina tassar på tangentbordet, men den här datorn är oftast upptagen av lillmatte, fast det är matte som äger den. Sedan sist har det väl egentligen inte hänt så mycket. Har varit på hundkurs igen och den här gången tränade vi inkallning och möte med andra hundar och med människor. Matte tycker att jag är så duktig och lättlärd, så det nästan blir tråkigt. Vi får lite extra övningar av Pernilla, som är kursledare. Vi tränade också varsågod innan man får gå ut och in, och hoppa ur buren i bilen.

Vi har annars varit ute och gått en hel del, för att jag ska få lite mer muskler och mindre fett. En dag träffade vi en jättesnäll schäfertik, som heter Vilma. Hennes matte var så rädd hela tiden, för att Vilma skulle vara för hårdhänt mot mig, men matte sa att det skulle jag tåla. Hon fick berätta lite för Vilmas matte om oss bordrar, att vi har lite extra tjock hud osv. Vilma löpte, så gissa om Charlie var intresserad! Tänk att ränderna aldrig går ur, sa matte. För Charlie är ju kastrerad, men det bryr sig väl inte han om... Det kan i alla fall inte bli valpar, undrar annars hur de skulle se ut?? Idag har vi varit på långpromenad, med grannarna. Matte och husse turades om att bära mig, fast jag ville gå eller springa på egen hand. När vi kom till vår gata, hade jag gått en lång bit själv, men då släppte matte mig och då fick jag visa henne hur mycket energi vi borderterriers har!! Jag sprang som en liten toka, det var bara det att vår gata var glashal.... Det blev Pufflan på hal is... Jag for som en liten virvelvind, men vad hindrar det mig? Wille tyckte också att det var jättekul, trots att han ramlade bakåt en gång. Som tur är har ju små människor reflexen att hålla upp huvudet, så han slog aldrig i det. Matte blev alldeles hyper när han föll, men det gick ju jättebra! Han grät inte ens.

Nu är jag lite trött och ligger o sover en stund här o en stund där. Efter det här ska vi in på Hildas hemsida o kolla in lite nya bilder på henne. Förresten, så har matte pratat med Gillis idag, för det är en inofficiell utställning i Timrå den 22 februari, som matte har tänkt anmäla mig till. Det kanske är tur, att jag inte vet vad det innebär än, eller vad säger ni??

Ta det lugnt i halkan! Många kramar från Puffli

Kommentarer
Postat av: Jessica Berg

Hej

Kul att allt är bra och att Pufflan artar sig bra. Vad fint du skrev i min gästbok man blir ju varm i hjärtat. TACK!

Kram

Jessica

2008-12-09 @ 20:07:51
URL: http://www.jexmo.nu
Postat av: Kicki

Hej Cissi!!

Välkommen på en massage nästa gång du gästar Njurunda.

Tack för alla goa kommentare man blir så glad.

Vilken tur att du öppnade Pufflis blogg...jag kikar nog faktiskt in här varje dag!!!

Nu ska jag hoo in i dischen o göra mig redo för dagens o kvällens jobb.

Varm kram Kicki!

2008-12-10 @ 11:04:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0