God Jul!!

Jul??

Ja, nu har matte hållt på o julstädat, julbakat o julpyntat i några dagar. Tid för mig finns det inte så mycket. OK, vi har ju varit ut i skogen osv, men mest gillar jag att ligga framför mattes fötter, vad än hon gör. Hon påstår att jag är i vägen?? I dag när hon rullade köttbullar, så la jag mitt huvud på hennes fot. Det gjorde jag ju bara för att det luktade så gott, men matte trodde att det var för att jag tycker så mycket om henne... och det kan hon ju få tro. Det är ju i alla fall jul!

Lillmatte har kokat knäck idag, men den fick vi inte smaka. Däremot fick både Charlie o jag lite köttfärs innan smeten blandades. Det var jättegott!! Sedan fick vi smaka köttbullar också, snacka om att det gav mersmak! Matte har visst köpt julklapp till oss hundar också. Undrar vad det är? Bara det är något ätbart, så är jag nöjd.

Nu ska julefriden inta vårt hem, påstår matte. Så nu har jag gått o lagt mig bredvid henne på golvet, medan hon skriver lite här. För jag följer henne vart hon än går, precis som Charlie o lillhusse.

Vi slipper julbada, för det var ju inte så länge sedan, däremot så håller lillmatte på att bada lillhusse just nu. Skönt för matte, för då får hon en lugn stund i allt stök.

Läste att min mamma Elsa och katten Doris håller på att riva hela huset. Kan tala om att jag nog inte ärvt dom generna. Har tagit en sväng runt granen och provsmakat på den, men eftersom den inte var god, så låter jag bli den. Tycker matte också ska göra det + borderkatten Doris.

Ha nu en skön jul allihop! Hoppas ni varit snälla så tomten kommer med klappar till Er!!

Många julkramar från Pufflis (som inte ställer upp på bild med tomteluva)!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0