Vinterlek...



Hej alla glada!

Idag har vi varit ute i snön o lekt igen. Det var så kul!! Det kanske syns på bilderna... Charlie springer så fort, så jag orkar inte hänga med hela tiden, men får jag vila en liten stund, så är det full fart igen! Jag ger mig inte så lätt, må ni tro. Vi mötte en massa andra hundar också, men matte håller på att träna mig i att inte hälsa på alla hundar o människor, så jag får inte gå fram till alla, bara om jag sitter fint o tittar på matte, så kan hon säga varsågod. Det går inte så bra alla gånger, men det beror i så fall på att hunden jag vill fram till, hoppar o visar att den vill leka. Matte lurar mig med lite godis och så går vi förbi. Eller matte drar mig lite förbi...

Matte o husse har haft lite ledigt idag, för hon ska ut o jobba natt. De var till Lantmännen o köpte vuxenfoder till mig o Charlie. Jessica tror att det skulle vara bra för mig, eftersom jag är lite knubbig. Då kan jag få lite mer mat istället, för den är inte så fet. Det låter ju ganska bra tycker jag, eller hur?? Fick smaka lite pannkaka idag, som blev över från igår. Charlie får äta mycket sån´t där gott, men han har ju inte några viktproblem, menar matte. Alle`som jag skulle ha det då!! Nu är vi ju ute i djupa snön o det är ganska jobbigt, så min midja är inte bred längre. Ska matte säga förresten... hennes midja är inte så smal den heller!! Dessutom sitter hon o äter godis vid datorn nu, är det rättvist eller?? Matte köpte en täckjacka till mig också, som var jätteskön, o så lite nya leksaker, för jag har bitit sönder nästan alla mina. Tuggar inte så mkt ben nu, när jag inte har alla tänder på plats. Hon köpte en urtunningssax också (effileringssax) som hon förstås skulle prova på en gång. Nu har jag mindre skägg under hakan, om vi säger så. Matte tyckte att jag blev så fin! Får väl tro på det då.

Efter vår promenad, så hoppade jag själv upp i mattes o husses säng! Det var väl duktigt! Det är ju så mysigt att ligga där på de mjuka goa täckena... Sover ju där hela nätterna annars, men vad gör väl det, jag är ju så liten.... Många fördelar har jag, för att jag jämförs i storlek med Charlie. Han är ju lite otymplig jämfört med mig.... Men vad gör det mig!! Lucky Me!!!

Nu ska vi bara slappa lite. Sedan väntar mer snöpromenader o Wille ska hämtas från dagis. Han var tomte igår, men vågade inte uppträda när han såg matte, för då började han gråta o ropa på mamma.... lillplutten. Det är ju inte så lätt, så många människor som det var där o tittade. Hela Fors folketshus var överfullt.

Ha det så bra o kör försiktigt!! (Alltså era mattar o hussar)

Kramar från Pufflan

Kommentarer
Postat av: Kickilina

Hej Puffli...var det första gången du hoppade upp i sängen idag?

Isåfall är det magiskt för det gjorde jag med i natt!!!!! Ibland vaknar jag mitt i natten o springer ner o kollar ifall "pappa" kommer från jobbet o har han inte gjort det vill jag ju tillbaka till den sköna sängvärmen..."mamma" brukar lyfta upp mig då jag gnyr men inatt fixade jag det själv :-)



Kram Pufflan från Alvin...



2008-12-12 @ 22:07:18
URL: http://www.lindblomman.se
Postat av: Jessica Berg

Vad mysigt att busa i all snö...Bra att ni övar på trimmingen. Matte Cissi har tuffat till sig och blir inte lika"blank" om ögonen längre!

Kram

Jessica

2008-12-16 @ 20:03:47
URL: http://www.jexmo.nu
Postat av: Hilda

Hejsan syrran, Nu var det länge sen igen, men matte tycker det är så mycket att hinna med ibland.

Här är det fortfarande ingen snö, JÄTTE TRIST. Nu vet ju inte jag, men hör hela tiden att det är tråkigt nu när julen kommer. Jag tycker det är tråkigt ändå. Julen ??!! Vet inte riktigt vad det är, men man ska ha paket sägs det, och man kan önska sig saker. Då önskar jag mig flera stora BEN, för det gillar jag. Och lite extra godis kanske.

Kanske ska jag få åka med Matte och hälsa på en andra Bordrar några dagar under julhelgen. Dom bor i Enånger, inte så långt från er. Kan bli lite roligt, och jag hoppas dom har snö kvar så vi får leka lite i den och springa i skogen.

Nu vill jag önska DIG syrran och DIN FAMILJ en RIKTIGT GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR.

Vi får se till att ses nästa år.

Kram på er så länge

//Hilda

2008-12-21 @ 19:08:56
Postat av: gunilla

Hejsan! Här har vi mycket snö, alla gillar det utom tomas som får skotta! Jag har plockat och plockat för att få jul fint, men det finns ju några fler än jag i huset! Elsa gillar att plocka fram , Doris gillar alla kulor i granen..... gissa vad som händer om man klättrar lite...!( för er som inte vet är doris en katt som tror att hon är en border)

Jag har jätte fina ljusstakar i mina köks fönster dem hade små granar som var lösa , nu finns det inte så många kvar! Doris tar ner dem och Elsa äter upp dem. Dem är som Tom och Jerry dem.

Många kramar från ett snörikt Njurunda

God Jul på er alla

Gunilla med fam

2008-12-22 @ 20:17:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0