Lite bilder på prinsessan o prinsen









Hallå i vinterkylan!
Här är lite bilder på mig o Charlie. Som ni ser, så är det jag som bestämmer läget här hemma, när det gäller oss hundar... Jag tar Charlies stora bädd, medan han får trängas i soffan, med lillhusses saker... Nåja, så ser det inte alltid ut. Jag gillar också att ligga i lillhusses lilla fåtölj. Matte tog bilden när jag ligger på kudden idag: Prinsessan på ärten! I övrigt så har jag nu fått ligga i mattes och husses säng i två nätter! Jiipiiiee! Äntligen, har man fått tillträde dit, precis som mina släktingar, både på Klockarberget o i Skottsund. Men matte o husse, har i alla fall bara en borderterrier, det är annat på de andra platserna. Minst tre stycken, ligger i sängarna. Det är trångt, för det har matte provat på. Vi har också en förkärlek till kuddar, för det är där vi vill ligga. Går väl an så länge vi inte har tandsten, säger matte, vad hon nu menar med det??

Annars är vädret just nu rätt kyligt o blåsigt. Lite snö ligger det på backen. Lillhusse har ju vattkoppor, och liknar nu mest en prickig korv. Det kliar visst också det eländet. Matte hade på kylbalsam på honom, så nu ser han ut som en salami med stora fettklickar i. Idag har jag varit ute o vallat Charlie i skogen, det har mormor Alice lärt mig.

Hoppas att Ni mår bra allihop! Imorgon ska husse o matte ut o åka båt. Då kommer Josefine hit o är hundvakt. Få se om hon tar med sig Siri, som numera är snäll mot mig o leker, istället för att bara bråka.

Kramar från Pufflis


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0