Mamma är här...

Tjenixen alla borderdiggare!!
Ja, nu är mamsen, mormor o gammelmormor här igen, vilket matte fick erfara när hon kom hem i morse vid halv 8-tiden, efter nattjobb. Hon blev så glatt välkomnad av fyra bordrar o en storpudel! Snacka om ovillkorlig kärlek!! Charlie har det bra nu, säger matte, för nu är det mina släktingar som får känna på myrslokstungan istället för han.
I morse, fick vi också en långpromenad med Gillis o make Tomas. Vi gick upp till skogen o sprang, vallade Charlie lite osv. Efteråt var jag så trött, så jag sov i flera timmar!! Var förresten lite slak hela dagen.

Nu ska ni också få höra på årets fräckaste kommentar! Igår ringde matte hem från jobbet, för att höra att våra släktingar hade kommit fram o att allt hade gått bra. Då fäller Gillis en kommentar om att jag är TJOCK! Va! Det var det värsta... Nu är man inte ens uppbackad från sitt eget läger! Hon tycker att matte ska dra ner på lunchen - ta bort den helt o hållet!! Jag har ju inte börjat med vuxenmaten ännu, men det var ett annat råd som matte fick... Är inte livet eländigt? Jag ska försöka få matte att förstå, att det där med utställningar o sån´t, bara är strunt, ingenting man ska ägna sig åt! (Vem vill banta hela sitt liv? Är det ngn som har frågat vad vi hundar anser om saken?) Jag är ju dessutom mycket mjukare att hålla i än vad de där utställningsjyckarna är... Ja, ja... vi får se hur det här slutar!!

Hej o hopp!! Från en rund o go´en!!

Kommentarer
Postat av: Kickilina

Pufflan, vi stödjer dig...trinda trion från Klockis..rätt vad det är är lill-Alvins midhja..borta..så får vi skörpa oss ett slag..men det är SVÅRT...när man signalerar att man verkar utsvulten hela tiden.

Varm kram.

2008-11-30 @ 06:29:36
URL: http://www.lindblomman.se
Postat av: Jessica Berg

Hej hopp stort om magen var det i Avesta hörde jag av en nyss hemkommen Gunilla!!! Jag som tyckte hon så slank ut på bilderna måste ha varit en fördelaktig vinkel. Lite valphull bruka försvinna med tiden, men det är ju bra om midjan inte blir för stor, de ska ju se ut som en Border!

Kram

Jessica

2008-11-30 @ 15:13:19
URL: http://www.jexmo.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0