Regn, regn o åter regn...

Blurrrpppp....

Snart drunknar vi här! Det bara regnar o blåser o det tycker inte jag om! Man hör ju inte varifrån alla ljud kommer o det gör mig lite rädd. Idag har mellanhusse Johan varit hundvakt. Han tyckte att det var perfekt, för Charlie och jag sov till kl 12. Då tyckte Johan att det räckte med sömn, så han väckte oss... Men vad ska man göra en tråkig mörk dag? Matte o jag har varit ute på gräsmattan och försökt leka lite med bollen och pinne, men jag såg ju inte vart pinnen tog vägen i mörkret. Nog för att jag har bra nos, men inte SÅ bra och vi har en stor gräsmatta. Visst jag hittade pinnen efter en stund, men då ville jag hellre ligga o bita på den, men matte var av en annan åsikt. Då sprang jag ifrån henne. Hon fick locka in mig med godis, så jag gjorde likadant andra gången vi var ut... man får ju inte vara dum, eller???

Nu hoppas vi att regnet ska bli till snö, för det här liknar ju bara bläää! Min matte gillar vintern, men då ska det vara snö... annars kan det lika gärna vara sommar, men då ska det vara lagom varmt och soligt! Blir ni människor aldrig nöjda???

Sov gott, skriv gärna några rader!!

Kramar från Pufflis

Kommentarer
Postat av: Hilda

He he, bra syrran..visst är det roligt att vara busig och ställa till det lite för "mattarna"..

Min matte är tydligen lite nervös över vad som ska hända på lördag. Igår fick jag en dusch och idag säger hon att vi ska "trimma" lite och öva utställningskoppel och bord igen. Får se vad det blir för bus då. Om inte annat kan jag ju alltid ställa till det lite på lördag. =) Vi har också ett evigt regnande och blåsande, allt är jätte "plaskigt" och lerigt. Gillar ligga inne med mitt stora bit-ben och njuta framför kaminen...med brasan sprakande. Hoppas matte kan fota mig lite mer när jag är finare i pälsen efter trimmningen. Fast det är ju lite jobbigt att stå still och vara fin på bordet, hon får vara liiiiite snabbare.

Hörs och hoppas det blir bättre väder snart.

Kram från Syrran Hilda

2008-11-12 @ 07:11:55
Postat av: Elsa

Hejsan! Jag har ju talat om att det är jobbigt att vara en snygging! Vill man vara fin får man lida pin.....

Kramizar från mamma Elsa

2008-11-12 @ 18:44:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0