Mjuk o go´

Halloj alla vänner o bekanta!!

Hoppas ni har njutit lite av vårsolen, de här dagarna! Här finns det bara en liten plätt snö kvar på gräsmattan på solsidan. Det är väldigt blött o lerigt där!!

Igår fick min matte smärre panik, då hon undersökte min päls lite närmare o insåg att jag måste trimmas ordentligt!! Förra veckan ryckte hon massor av överstrån på min kropp, som ni läst tidigare, men allt arbete var som bortblåst!! Allt överhår var jättelångt!! Hon ringde till kennelmamma Jessica o bad desperat henne att komma ner på en gång!! Matte ville betala hennes bensinkostnader, men då var det ett annat stort problem: TID!! Matte berättade om "problemet" och hur hon nu tänkte göra med min päls: Lyfta upp skinnet o dra allt långt. Tror dock inte att Jessica förstod, att matte menade allvar....

Idag ringde Jessica och frågade om jag nu var mjuk som en barnrumpa? (Efter att ha läst på deras blogg, förstås, där matte igår bad om hjälp! SOS-alarm!!). -Ja, det gör hon, svarade matte. -Finns det ingen sträv päls kvar alls, inte ens några hårstrån? undrade Jessica. -Nej, svarade matte och fortsatte: -Jo, på benen och lite på sidorna, men inte på ryggen! Men Jessica gav matte mod och hopp. Efter att ha hållt på med Alvin i 2 timmar igår, så kallar hon oss numera för: HÅRKULLEN istället för H-kullen!! Hon har nyss trimmat syster Hera också. Å mig, för några veckor sedan, förstås. Hon vet vilken pälsväxt vi har, så hon var vid gott mod. Gilla också, som matte pratade med i morse. Mamma Elsa blev också riktigt nedtrimmad för någon vecka sedan, så vi blir "Mjuka halvfeta klubben" om inte annat!!

Jag tror att matte är lite överarbetad nu för tiden....

Skriv gärna ett stöttande ord till min matte - det kan hon behöva!!

Puss o kram från oss

Kommentarer
Postat av: Kicki och Alvin!

Kära Cissi, du har allt mitt stöd.

Klart det löser sig, jag är inte orolig....hahaha....det växer ut, det är ju några veckor kvar och på en månad är de ju vildvuxna igen.



Söta du, du är så ,ycig, ta det bara lugnt du nu.



KÄRLEK Kicki & Alvin.

2009-04-04 @ 06:37:37
URL: http://www.lindblomman.se
Postat av: Hilda

Äntligen har matte fått igång datorn efter flytt. Vi bor numera i en mycket mindre "låda" men är hur mysigt som helst. Jag har lite svårt att sova på natten, men det har matte och Lill-husse Ludde också, tar lite tid att vänja sig. Kan trösta dig med att min matte INTE har hunnit med mig och pälsen än, men idag rycktas det om pälsvård. Om tid finnes =) Jag är också väldans långhårig, så det blir mycket att göra. Din päls kommer SÄKERT vara jätte fin till utställningen. Var inte orolig...det kommer gå sååå bra !! =) Hårkullen var nog rätta ordet..ha ha ha.

Alvinm brosan blev ju också jätte fin och ser sååå snygg ut i kroppen. =) Även Hera är ju en snygging. Vilken KULL vi är. Nu ska jag ut och kolla om igelkotten har kommit till vår altan, hon bor under den och ska snart ha ungar tydligen...kul ! Men vi skrämmer henne nog, jag å Doris.

Massor av KRAAAAAAAAAAM från oss. Matte ska stöka i kartonger...DOM är jätte roliga att leka med =)

2009-04-05 @ 09:38:17
Postat av: Cissi

Tack, mina fränder!!



Jag har faktiskt redan märkt, att jag nog inte behöver vara så orolig... Men lite för lite hår, kommer hon antagligen att ha, åtminstone här i Avesta. Men vi är ju där för att det är spännande o för att få ett tjog fjärilar i magen.... hihi...

Idag har pälsbollen Charlie också fått sig en duvning. Jessica menar att jag är i värsta trim-tagen nu...å det kan jag bara hålla med om. Charlie rakar jag o det blev 2 ica-kassar fulla med päls!! Just nu ser han ut som en vithårig dobermann, men det växer snart ut... Brukar göra så här varje vår o sedan hålla honom ganska kort, så att det är lätt att få fatt på de där jäkla fästingarna som kommer snart.

Pufflis har faktiskt börjat få mer tydlig midja nu, vilket är helt underbart. Tills min mamma kommer med kokt kalvkött o ger till hundarna! Som ni läst förut, så är det ett stort problem... Hon är bra på att mata både människor o djur....



Nu ska jag gå o göra mig iordning för sängen. Blev lite sent igår, när vi hade våra vänner på middag. Ska upp strax efter kl 5 imorgon, så det behövs nog lite sömn.



Ha det så bra!!!



Många kramar från oss!!

2009-04-05 @ 20:59:28
Postat av: Dotttttter/Lill matte

Pufflan är så söt!!!!!!!!!!!!

Och jag tycker hon är fin nu, och såklart luden.

Och gosig, och mosig och allt som jag brukar säga...

JAG ÄLSKAR VÅRAN BORDERPUFF!



Mamma, du vet att jag älskar dig. Jag tror att det är det enda jag kan skriva för att du ska förstå, eftersom det inte finns något annat att förklara för dig. Jag älskar dig av hela mitt hjärta, och jag vill inte annat än att få se dig glad. Även om det inte märks kanske? Hur som helst. JAG ÄLSKAR DIG OCH DET KOMMER ALDRIG ATT ÄNDRA SIG! <3



Kolla i min blogg också mami, jag har lagt upp nya bilder som jag knäppt med din systemis.

PUSS!



2009-04-07 @ 14:45:29
URL: http://feliciaberggren.blogg.se/
Postat av: Hilda med Matte

Hejsan, nu börjar det likna nåt i vår nya lilla "låda". Många kartonger är det att packa upp. Och massor av spännande 4-beningar finns det i nya området att skälla på, katter, hundar och t om en igelkott har vi, =)

Vill passa på och önska er en GLAD PÅSK och hoppas att det kommer en påskhare med mycket smaskens. =)

Midje måttet får man jobba på senare.

Kramis från oss.

2009-04-08 @ 13:14:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0