Jordgubbar o bullbak....


Årets skörd av jordgubbar.... mycket smarrigt kan jag lova - men det här var ju ett tag sedan....



Det tog lite tid för oss att gå igenom, rensa och skära 3 hinkar med jordgubbar, men det är det värt när vintern kommer....


Felicia hjälper mig att baka bullar.... Tack o lov för det!!






En av plåtarna med goda bullar. Det är Wille som har bakat de två raderna till vänster.... det blev MYCKET strösocker på dom....
(Fikapaus.......).........* )

Hej å hå!

Nu är det matte som skriver några rader.... kanske blir det någon kommentar från Puffliz också.... man vet aldrig.
Det var ett tag sedan vi bloggade, vet inte vart tiden har tagit vägen. Har jobbat i 3 veckor nu o det har faktiskt varit riktigt roligt. Sex veckors semester, var helt underbart och energigivande. Roger o jag har varit ute o åkt motorcykel, så fort vi har kunnat. Har kört ca 36 mil nu o det går jättebra! Jag älskar min mc!! Roger tycker också att den är rolig att köra, för den sticker iväg som en projektil, men jag vet ju inget annat, så det märker inte jag på samma sätt som honom. Har tagit en körlektion också, i Hedemora, där jag fick köra en BMW, men den var en "härk", svårkörd o lät som en gammal traktor, allting klonkade o brakade, så jag trodde aldrig den skulle hålla!! Tacka vet jag min nya lättkörda : )

Bilderna ovanför är från vår jordgubbsskörd. Wille, mormor, Felicia o jag var till Hedemora o plockade, som vi gör vartenda år. Det är så mysigt att gå där o äta sommarvarma jordgubbar å så går det fort att fylla en hink. Jag fyllde ju hela 3 stycken, med Felicias hjälp förstås. Wille hade en egen liten hink, men de jordgubbarna hamnade i hans mage direkt...

Idag har vi haft storbak här. Johan fyller 20 år på lördag. Min lille pojke!! Det är helt ofattbart att tänka att jag har en så stor son.... vet inte vart åren tar vägen.... själv känner jag mig ju inte så gammal, så inte vet jag.... Vi pratade lite om det idag, Johan o jag... men det är väl bra att man inte känner sig gammal, för då kanske det skulle varit något fel. Det är ju kul och bra att ha lite barnasinne kvar, eller hur? Felicia var snäll och bakade ut bulldegen som jag gjorde. Själv bakade jag matbröd, för nu är vi hela familjen samlad igen, dvs 8 personer o det går mycket bröd! Dessutom är hembakt bröd mycket godare, men jag gör det bara om jag känner för det.... inget är roligt att göra under tvång!

Ja, ja sluta tjata om det nu matte!! Här kommer en som känner sig som en valp!! Jiippiiee!! Hej på Er alla glada! Hörde just av matte, att Nanna dvs Vanilla, är hos Gilla o company för att kennelmamma o kennelpappa ska på utställning i helgen. Det var visst 2 stycket också, en i Nyköping och en i Norrköping. De väntar väl febrilt på det sista certet, som ska ge Furia championskapet! De fick väl ändå mer lust till det, nu när min snygga morbror blev "svamp"!!  Matte läste för mig, att Kicki o Alvin, anser att Melvin o Allan ska fixa en egen blogg, å vi kan bara hålla med!!

Igår var vi ute på en långpromenad å det var länge sedan, kan jag lova.... matte har inte velat ta ut oss i skogen, eftersom det varit så mycket orm o nu börjar stora fästinginvasionen!!! Matte plockade 7 stycket fästingar från Charlies päls efter promenaden!!! Men ingen hade fastnat på mig.... det är ju liksom lite lättare att kolla igenom mig, dels för att jag är mycket mindre o dels för att Charlie har så himla mycket, lurvig päls... det är väl därför de fastnar så lätt, de jäklarna (förlåt matte!!).

Idag höll jag mig framme hela tiden under mattes o Felicias bakande.... men tror ni att man fick något!! Pööhh... inte det inte... de himla snåldjåparna! Men jag tog Willes macka iaf... men det märkte ju förstås Felicia o hon blev helgalen på mig!! Fick inte behålla smörgåsen, hann få i mig en liten bit, men den var liten..... alltför liten.....
Häromkvällen hoppade jag upp på matte o satt o psykade henne i soffan. Hon frågade vad jag ville o gosade med mig osv. Jag prövade flera ggr, men hon hade lite svårt att fatta vad jag ville..... till slut började jag berätta vad det var... men tror ni att hon fattade?? De är väldigt tröga de där människorna, måste jag säga!! Å de ska kalla sig för intelligenta, pöh!! Inte om ni frågar mig! Efter ett tag sa hon iaf att jag skulle visa vad det var, så hon lyfte väl sin tunga rumpa från soffan o gick efter - till tvättstugan - där vi har allt godis, kex, ben, mat osv. Väl där förstod hon att jag var lite sugen (som om hon inte är ngt annat! *mattes anmärkning*), så hon gav mig o Charlie ett var sitt ben!! Hon fattade till slut, men det tog en lång stund! Stackars tvåbenta varelser! Men de vill att vi ska lyda blint!! Nej, det vill inte min matte, men i regel så är det så, faktiskt...

Nu är matte lite trött, så hon ska få tillbaka sina fingrar. Det är ju lite svårt för mig att skriva med mina tassar, så hon brukar låna ut sina tassar till mig!

Ha det så bra! Hoppas att det inte tar lika lång tid som sist, innan vi skriver igen!! Ser framemot Era kommentarer!!

Puss o kram

Kommentarer
Postat av: Elin w

Hejsan! Såg gott ut ...med allt fina på era bilder!!!!

Synd att det är långt till er !!!!!! Jag hälsar GRATTIS till Lilla Johan.......snacka om att det va länge sen vi firade honom här!

Jag har vanilla på besök tills på söndag..... hon har tussat fram och tillbaka efter våran katt Doris, Saga är också här och hälsar på! Snacka om att nanna har mycket att passa! Alice mår ganska bra efter sista krampen.... trött och lite mammig...!

Kramizar till er alla

Gillan

2009-08-13 @ 21:36:41
Postat av: gillan

Hallå det va ju jag som snackade ...vet inte va datorn trodde fniss

kram igen gillan

2009-08-13 @ 21:39:09
URL: http://wildarnablogg.se
Postat av: Kicki ~ icki innom

Åh, hej Cissi med familj!

Det här blogginlägget älskade jag att läsa.

få följa med in i ert kök ooch familjens gemenskap. Mer sånt!!!!!!!!!!!!! Hundarnas bloggar kan även vara bloggar om livet runtom tycker jag också bestämt skrattar.



Felicias bild kom ej med i papperstidningen denna vecka......jag hoppas de väljer ut fler innan sommaren är slut! men den finns ju på nätet. den borde vi egentligen be att få på mail ( originalet ) för att beställa förstoring/inramning till!!!!



Tusen tusen tack för alla dina mysiga kommentarer och berättselser, jag älskar att läsa dem.

Längtar tills vi ses nästa gång. Hur var det, ska ni ställa Puffli i oktober/Sundsvall???

Hör och häpna, Alvin ska vara med och Jessica ska gå med honom.

Mötte en borderhanne 1,5 år igår som hette Sigge ( från Bombax ) som ska vara med då :-)

En far och son stannade bilen och ropade på oss för att få prata tack vare de såg Alvin var en border. Hundtricket tunkar sååå fint.



Många kramar, vi hörs snart igen.

Kicki!

2009-08-14 @ 10:49:11
URL: http://www.lindblomman.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0