Alla Hjärtans Dag

Go´kväll!

Hoppas ni haft en bra dag idag. Jag har varit på lite utflykt. Fick följa med matte o två av barnen till Skogsbo för att fika med farfar. Det har varit en underbart vacker dag, sol och ca -6 grader. Matte o jag tog en liten promenad i Skogsbo o jag var lite försiktig där, för det är ju inte hemmamark. Kissade inte förrän vi kom tillbaka till farfar. När vi kom dit rusade jag in, för jag brukar snabba mig till kattmaten, men det fanns ingen idag. Ingen katt att skälla på heller... Farmor o farfar har haft två katter, men den ena fick de ta bort i höstas och den andra fick gå bort förra veckan. Det förstod inte jag, bara synd att de inte lämnade mat kvar!!

När vi kom hem, så tog vi en alla hjärtans dag-promenad som Hildas matte gav namn till. Det var jätteskönt o jag var glad o sprallig som vanligt. Det finns så mycket att lukta på, bajshögar o kissfläckar. Sedan tog matte, Charlie o jag en liten vilostund. Vi har inte fått någon bakelse idag, men vi fick smaka lite kött efter den goda middagen. Jag stod som vanligt framför mattes fötter när hon gjorde maten, det kan ju ramla ner något gott!

Igår hade jag däremot gräddfilsfest o fick återigen visa matte prov på min goda städförmåga....Wille skulle hjälpa matte att ställa in i kylskåpet efter deras Taco-fest, men tappade gräddfilen, som splattade ut över golvet, på kylskåp o frys + lådorna bredvid. Jag var först på plats, precis som räddningstjänsten, men blev bortföst när matte kom med disktrasan o husse med hushållspapper. Kan ni människor inte inse, att vi hundar sköter städningen med glans? Undrar när ni ska förstå att vi bara vill hjälpa till!

Nu vill matte ta det lugnt en liten stund innan melodifestivalen. Wille är inte av samma filosofi, verkar det som.... Han har fått ett fjärd (svärd) idag, så nu är han riddare Wille! Och han är dubbad också, säger han.... På torsdag, ska den lille killen få glasögon. Få se om det blir lite lugnare då, när han kan sitta o rita o sån´t, tackvare att han då ser bättre.

Många kramar från hela familjen!!

Kommentarer
Postat av: Kicki och Alvin!

Hej Cissi o Pufflan!

Cissi du skriver underbart.....sitter med ett leende på läpparna och ser alltihopa framför mig.

Isabelle har ju sovit här hela helgen o Alvin är så söt då han springer in i hennes rum och tittar o viftar så på lilla svansen, han är glad över besöket :-) ( Hon sover som en stock o märker ingenting )



Ha en fin söndag och på återhörande.



(Hoppas ni hade mysig bröllopsdag också.)





Varma kramar Kicki.

2009-02-15 @ 08:33:14
Postat av: Jessica Berg

Oj oj aldrig lugn och ro i ert hus inte. Full rulle för jämnan men du är en riktig super morsa och matte du!!!

Kram

Jessica

2009-02-15 @ 14:12:39
URL: http://www.jexmo.nu
Postat av: Cissi

Tack, för det! Jag gillar att skriva, vilket mina äldsta barn har ärvt. Det är därför jag nästan aldrig får tillgång till min dator när Felicia är hemma. Hon har en egen blogg: Http://feliciaberggren.blogg.se. Och man gör så gott man kan o somnar gott på kvällarna. Humöret är väl inte alltid på topp heller, men varken barnen eller hundarna har bett att komma till världen, så det gäller att ta hand om allt, o tänka på vilken glädje o kärlek de ger. Ungarna o hundarna har en stor sak gemensamt: Villkorslös kärlek, oavsett vilket humör man själv är på! Tittar man på dom, så ler man med hela kroppen...vilka härliga individer! Charlie har blivit så glad o gosig, sedan han accepterade att Pufflis är en del av familjen. Han pratar mer också, syns att han trivs med henne.



Tack, för Era värmande ord!! Det är ju något som vi vuxna är lite dåliga på att ge varandra.



Hoppas vi alla kan ses någon gång i vår eller åtminstone i sommar.



Många kramar från Pufflans stolta matte!!

2009-02-15 @ 15:57:21
Postat av: Hilda o Matte

2009-02-16 @ 08:10:06
Postat av: Hilda Och Ullizz

Va bra det blev det första meddelande =) bara ett datum.. he he..ja ja, ibland lever datan ett eget liv. Vi klarade armbågar och ben på isen, man skulle behövt broddar. Idag är det lite snö i luften här, men det blir nog inget som ligger kvar.

Det är bra att du är duktig städpersonal, är man tillräckligt snabb hinner man ju städa en lite sväng. =) Gräddfil har jag inte städat ännu, men yogurt..mums !! Små hussar är bra, dom ska man hålla sig i närheten av när det gäller "föda". =)

Ta hand om dig och familjen. Det är det bästa man har.

Kram

2009-02-16 @ 08:19:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0