Pannkaka...mums

Godkväll i stugorna!

Tack, för Era mysiga inlägg. Idag har matte varit på jobbet igen, så vi doggar har varit hemma med husse o Wille. Husse är så bra, för han leker så mycket med mig. Tur att han har sitt barnasinne kvar. Han försöker busa lite med Charlie också, men det gör jag allt för att sätta stopp för o det finns ju en superbra metod som alltid funkar: Jag hoppar upp mot Charlies nos, för då börjar han skälla, vilket varken matte eller husse står ut med, så då blir det stopp på den leken. Sen gäller det ju att charma husse (eller matte om det är hon som är lektant) så mycket att de glömmer vad jag just ställt till med, för att de ska leka med mig!!! När vi är ute, försöker ju jag få igång den gamle pudeln, vilket inte alltid är så lätt. Han verkar inte heller gilla när jag hoppar upp mot hans nos. Förstår bara inte varför?

Till middag, gjorde husse sina berömda o supergoda pannkakor. Barnen älskar dom o vilka fyrbeningar älskar inte pannkakor? Husse var så snäll, så jag fick några bitar av en pannkaka till mina knappar. Charlie fick också en hel del... faktiskt mycket mer, vilket är orättvist, tycker jag... OK, att han är större än mig, men jag är ju mycket sötare!! När Charlie hade ätit, så hjälpte jag honom med middagsdisken, vilket jag i och för sig gör varje gång han har ätit. Det tog lite tid idag, så husse frågade matte om pudeln verkligen hade ätit upp all mat? Matte sa att det låg några knappar kvar i skålen, men att det inte var någon fara.... Fara? Det var ju superduper smaskigt!! Smakade ju pannkaka!! Märkte inte ens att matte tog ut Charlie på en egen liten kisstur i trädgården (?).

Idag har matte pratat med Gilla också. Hon har äntligen skaffat en egen blogg!!! Superkul!! Min mamma är med på bild å hon är så fin!! Lika mycket mustasch som jag har.... Gilla säger att hon ser ut som ett skogstroll, för hon får lite lockig päls. Det har däremot inte jag. Min päls ligger slät o sträv på min fina rygg. Mamsen får väl göra som matte: Sätt på en trång mössa så plattas håret till!! Min matte har jättekrulligt hår, som hon brukar platta ut med plattång, men nu är det så kort, så det går inte. Hon ser inte så lite rolig ut, där hon springer omkring i mössa inomhus, varje dag efter duschen!!

Husse har ringt kennelföräldrarna, för att höra om en motorcykel-resa till Finland i maj. Det är visst bara typ HD o ett par till mc-märken, som kommer in där. Ni vet ju redan, att min husse är HD-frälst. Nästan så att han kan skapa en ny religion eller i alla fall livsfilosofi.

Nu börjar matte bli trött, så jag får väl sluta skriva. Måste ju sova med henne, så att hon inte blir rädd.

Puss o kram från en superdupergo´borderterrier

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0