Tillbaka till verkligheten...

Halloj igen!!

Iförrgår var det Felicia som satt vid tangenterna, det märktes säkert på språket, att det inte var jag som skrev...hi hi....
Matte o husse kom hem i lugn o frid i lördags. Wille hade de hämtat hos farmor o farfar först förstås. Vi doggar, blev så glada när de kom hem. Vi hade ju haft det bra med Felicia o Paulina också, men matte är ju alltid matte...
De tyckte båda att AC/DC var helt super!!! Husse har filmat m sin mobil o de verkade vara ganska pigga också, för de hade sovit till kvart i 10 på morgonen, vilket de inte gjort sedan de jobbade natt sist.... (nej, men säkert i tonåren, eller så...). Har de sovmorgon någon gång, så ringer det alltid någon o väcker de stackarna.... Enda chansen till sovmorgon, är just att jobba natt!

På kvällen skulle matte o husse ut igen på middag, men eftersom Wille var lite sjuk, så blev de inte borta så länge. Det var ett himla ut o in o fram o tillbaka. Både Charlie o jag blev alldeles förvirrade. Josse kom hit, fast utan Siri, men det fick väl duga.... hon tycker ju att jag är så söt!

Idag har farmor Ann varit här med sin cairnterrier Hedvig (Nicole Kidman) och fått henne trimmad av matte. Jag får fortfarande vara ifred o det gör faktiskt inget att jag är lite långhårig, för håret är så slätt o fint, så det syns inte! Vilken tur jag har!! Inget "flur" som kennelmamma Jessica säger. Det är väldigt svullet där bak nu, så matte säger att det kommer vilken dag som helst nu, löpet, menar vi. Hoppas att Hildas löp, låter vänta på sig, som hennes matte önskar.

Annars ligger snön kvar på backen, igår kom det tom lite mer. Men temperaturen börjar stiga. Nu var jag i Willes stora dinosaurielåda, för att leta rätt på ngt passande urtidsdjur att tugga på, men ack, satt inte husse där på alerten o stoppade mig. Då får jag väl ta ngt annat då....! Förresten, idag har matte borstat tänderna på mig igen! Håller era mattar eller hussar också på med sån´t dumt?? Det är väl ganska ok, men det får inte bli för ofta!! Högst 2 ggr/månad.

Nu ska visst händerna "gå" o dricka kaffe. Felicia bakade kladdkaka igår, så människorna får väl smaska friskt, förstår jag!!

Ha det så bra alla som jag känner o alla andra också förstås!!

Kramar från Puffliz

Kommentarer
Postat av: Hilda den Vilda

Härligt att ni tyckte AC/DC var som förr =) Ni missade all SNÖ som kom i söndags, eller tur kanske man ska säga. För herrejesus, nu ´har "nollåttorna" fått snö så dom tiger. Visserligen perfekt till deras sportlov. Inge löp ännu, och vi förbereder oss för lördagen. Är nästan klar nu. Troligen kommer matte göra lite "finlir" på fredag, men annars är jag rätt snygg. =)

Hoppas Wille kryar på sig snart...

Kram så länge

2009-02-23 @ 20:56:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0