Januari o nytt år!!



Hej!

Det var länge sedan!! Matte har varit o är fortfarande sjuk.... Någon konstig förkylning eller flunsa. Själv mår jag bara bra. Är väldigt trött o ligger bredvid Charlie o sover i soffan. Det är ju så att mamma mfl har varit här i helgen o vi har lekt hela tiden... Det är ju lite jobbigt, men väldigt roligt!! De här bilderna ovan, utom de två översta, är nytagna från helgen.

I fredags blev jag ordentligt trimmad av både Gilla o matte. Det gick väl ganska bra o jag blev så snygg, tyckte båda de tvåbenta. Det där med: Vill man vara fin, får man lida pin! stämmer alldeles på pricken, för det gjorde ju ont på vissa ställen. Inuti öronen, under magen och bak på benen, o svansen, o bröstet..... ja, egentligen, finns det väl inte många ställen som inte gör ont!! Eftersom jag har ärvt mamma Elsas päls (!!!) så är svansen väldigt tjock, så den fick sig en liten duvning idag, efter råd av Jessica. Henne ska jag nog ta ett litet snack med, när vi träffas.... grrrr.... Klorna är också nyklippta idag, men det görs ju varje vecka, så det är ju inget speciellt.

Den översta bilden, illustrerar "Design À la Jexmo Honeypuff" då jag har friserat mattes sköna (o tuggvänliga) fårskinnstofflor, eller fd, kanske man ska säga... Själv tycker jag att de är fina, vad tycker ni?? Den andra bilden, är mitt hår, som blev efter mattes ryggtrimning. Där kan man ana hur mycket päls jag har, fast jag aldrig har varit tufsig!! Det finns hur mkt hår som helst!!
De andra bilderna, får tala för sig själva, men ni kan se hur vi belägrade Gillas säng. Tyckte att det var lite konstigt att sova utan matte eller husse, så jag nosade på Gilla inatt, men det var ju OK, när mamma Elsa var där, o mormor Alice. Gammelmormor sov inne hos Gillas syster (o mattes kusin) Lena. Där hade hon det bra!! Den sista bilden visar när vi bordrar åt frukost imorse. Matte hann knappt få fram telefonen som låg alldeles nära, innan vi hade ätit upp maten! Bråttom, bråttom. Men det har jag inte nu.... är bara trött.

Vill också passa på att åter stoltsera min syster Jexmo Hilda för BIR!!! Det är ju helt super.... Hoppas att alla håller tummarna den 31 januari när jag ska på min första utställning. Även om det är på lek, så kan det ju visa lite vägledning för framtiden!! Trodde att jag skulle upp till Sundsvall o Timrå också i februari, men då visade det sig att matte o husse ska på AC/DC i Globen, så det blir inget av.... synd!! Gilla sa att hon visste någon som kunde följa med i mattes ställe, om hon hellre ville åka på utställning.... (vill inte säga vad matte tänkte då....)

Ha det så bra allihop!! Undrar hur Alvins matte o husse har det i värmen? De längtar säkerligen efter sin lilla hårboll!!

Kramar från Pufflis

Kommentarer
Postat av: Hilda

Tjenis syrran,

Du blev jätte snygg. Vilka proffs trimmare. Håller med dig att det gör lite ont på en del ställen. När min matte skulle göra min svans fin (som verkar vara ett litet släktdrag, tjock och fin) så passade jag på att "bita" (nafsa) henne i armen för att tala om att det inte var så skönt. Vi fick göra det på tre dagar istället. Och TACK för gratulationerna i min GB. Jo, det är roligt när det går bra. Även om det inte "gäller nåt" så är väl en vinst en vinst. =) Vi får hoppas att vi alla i kullen sen "slår" oss fram på dom utst. som "gäller" nåt. Lite skakis borde konkurrenterna vara. =) Jag tyckte din design på tofflorna var snygg, själv jobbar jag på med min mattes "Likadana" tofflot. Och det oavsett om dom sitter på mattes fötter eller inte =).. Då kan hon bli lite arg, på MIG, jag som är så söt. Och sen har jag ingen lust att gå in när vi varit ute. När matte precis öppnat ytterdörren, kommer ju jag på att det är MYCKET ROLIGARE ute och springer tillbaks ner för trappan och svisch iväg ut på tomten. Nu börjar matte bli smått irriterad på mig. Men vad gör man inte i "slyngel" åldern. Man får ju frolic när man kommer, tar man ett varv till kanske man har tur och får en till när man kommer tillbaka en gång till. Fast hittills har den metoden INTE fungerat.

Ha det jätte bra så hörs vi snart igen.

Kram

2009-01-12 @ 18:36:11
Postat av: Lillmatte

Jadu Pufflis! Du är en hejare på att försöka göra skor snygga, även om jag inte tycker om när du vill designa mina skor! FY! Hahahahah... tänk att man aldrig får vara hemma när Gilla och bordrarna kommer :(

2009-01-12 @ 21:29:20
URL: http://feliciaberggren.blogg.se/
Postat av: Jessica Berg

Mysiga bilder, ni ser ut att haft det bara bra. Pufflan var söt, lika Elsa sa Gunni när hon kom hem.

Kram

Jessica

2009-01-13 @ 20:20:46
URL: http://www.jexmo.nu
Postat av: Kicki och Alvin!

Hej på er!

Tack för fin kommentar i vår blogg.

Här har hänt grejer ser jag!

VA FIN Pufflis blogg blev med den nya lay outen!!!

Det känns hur bra som helst att Alvin är hemma och buar med oss igen. Och nog är han en hårboll alltid han med ler.......det blev en liten snabb ansning i skägget och med trimkniven på det värsta igår.



Ha det rikigt gott tills vi hörs igen.



Många kramar från oss.

2009-01-20 @ 07:28:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0