Bad vid Ljungan juli 09


Här badar jag (Pufflan), mamma Elsa, brorsan Alvin och mormor Alice.



Så här såg det ut i ca 40 minuter! När ni tittar på bilderna - så tänk på vem som ALLTID är först!! (Ledtråd: hon är blue and tan o är tik hihi)



Härligt skutt! Vi hade så kul!!



Här landar vi efter skuttet på förra bilden!!



Bus runt lille Wille. Han tyckte det var jättekul när vi sprang omkring som galningar! Eftersom mamma Elsa är med, så kan vi väl bara ana, att vi brås på henne, eller hur??



Tar det lite lugnt.... Alvin la sig platt på magen i vattnet ibland, såg helfestligt ut!




Wille kastar sand ut i vattnet.... kolla noga, så ser ni sandklumparna!



Lille go´plutten! Han tyckte att det var skönt i vattnet... denna dagen var han i alla fall iförd badbyxor!

Hej hopp igen!!

Matte kommer att lägga ut fler bilder från Njurundatrippen. Dessa kort är tagna på fredagen, då vi tog sällskap med Kicki, Magnus o Alvin, ner till Ljungan. Vi sprang runt o gjorde stranden outhärdlig, för en liten pojke o hans pappa. De försökte bygga sandslott, som vi sprang över! Matte o husse försökte stoppa oss, men det var väldigt svårt, kan jag säga!! Vi kom som en hoper racer-hundar o manglade allt i vår väg!!  Vi sprang, sprang, sprang o sprang...... o sprang lite till.... puh, vad vi var trötta efter sedan!! Kan ju säga att bror min, han ger sig inte i första taget! Han förföljer mig jämt! Matte fick bli lite arg på honom, men det brydde sig väl inte han om! Han är ju trots allt en borderterrier!!

Efter badet, gick vi en sväng på en motionsslinga, sedan följde vi med Alvin hem. Då tog husse mig i kopplet o Kicki tog Alvin, så att vi inte skulle fortsätta busa runt som tokar. Matte tog tillfället i akt att gosa lite med brorsan, för det finns inte många tillfällen till det inte!!

Tänk om syster Hilda fått vara med!! Det skulle vart ännu roligare! Men vi får hoppas att vi ses på Jexmo-dagen nästa år - eller förhoppningsvis tidigare!

Nu ska matte gå o titta vad lille Wille håller på med. Skriver snart igen!!

Puss o kram från en fortfarande trött Puffla (ska väl till att löpa när som helst oxå - PMS ni vet!)

Kommentarer
Postat av: Kicki ~ Icki Innom

Hej Cissi!

Va lustigt, telepati. Är hemma på en matpaus från masserandet o satte mig vid datorn medan kaffet ska brygga klart...& upptäcker dessa fantastiska bilder på din blogg samtidigt komemr ditt SMS :-)

Vilka livfulla härliga bilder. Jag kanske lånar någon av dem om jag får.



Många många kramar, icki innom!!

2009-07-21 @ 13:44:09
URL: http://www.lindblomman.se
Postat av: Cissi

Hej Kicki!

Klart du får låna bilderna. Om jag kan, så ska jag bränna ut bilder till dig på en CD, för det finns många, många fler! Har inte tömt MIN kamera ännu, dessa är tagna av Felicia med hennes kamera. Så vänta du!!



Kram igen

2009-07-21 @ 13:51:50
URL: http://pufflans.blogg.se/
Postat av: Ulliz

Vilka SUPER HÄRLIGA bade bilder !!! Jisses, dom måste ha haft ur kul. Även Lill-Husse såg ut att trivas. En riktig liten goding. Måste komma förbi och hälsa på er...

Massor av kramisar

2009-07-22 @ 21:43:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0