Hos Wildarna i Njurunda


Mormor Alice, gammelmormor Crissi, mamma Elsa (väldigt skymd) å så lilla jag.... vi gick på uppvärmning innan själva agilitymomenten....



Matte o jag går på "gungan", vilket gick väldigt bra, jag blev inte rädd alls... o godis väntade på slutet...



På väg ner o det syns att jag just upptäckt godsaken längre ner....



Vilken häftig bild det här blev!! Precis i mitt allra första hinderhopp!!



Så här blev det andra!!



Matte älskar den här bilden - för jag är ju världens vackraste border!!



I full fart efter att ha hoppat "däcket"! Säg, vad gör man inte för lite godis??



Mamma Elsa i "däcket". Blev också en helskön bild.

Hej hopp, kan man verkligen säga!!

Vi anlände till Njurunda i onsdagskväll. Bilresan hit gick ganska bra, förutom att jag kräktes på vägen hit å hon som fick torka upp det (eftersom matte körde) höll också på att kräkas, så det blev ett himla liv i bilen.... men resten av resan blev spyfri, både gällande människor o djur...

Väl här, så mottogs vi av Gillis, Tomas o en liten lurvig sak som kallas kattunge! Har ju jag aldrig träffat förut, men hon sades vara söt, så ok, det tycker jag med! Hon heter Saga, o är väldigt rolig att jaga!! Ibland blir människorna här lite arga på mig, för det blir lite vilt då o då. Lilla Saga har klippta klor som tur är, men det har inte den andra katten här.... o jag fick mig en liten dänga igår, när jag försökte leka med henne... men det gick bra. Förresten så jagade jag henne här över på grannens tomt en kväll, då blev det utskällning o hemburen blev jag i nackskinnet - men man är ju terrier - så who cares?? Det var värt varje sekund av jakt!!

I onsdagskväll hann vi med att gå ner till en stor älv som heter Ljungan å då fick jag bada för första gången! Det gjorde Wille också, för matte hann inte med, förrän han stod med vatten upp till sina knän (vilket inte kräver så mycket djup, eftersom han är drygt en meter lång). - Men Wille vad gör du då? frågade matte. - Men mamma, det torkar snart, svarade han!! På vägen hem, träffade vi mattes faster o sedan gick vi vidare till roliga brorsan Alvin!! Hans matte o husse blev verkligen tagna på "soffan", för de hade gjort "kväller" o tittade på TV. Men den friden tog slut - abrupt!! In störtade ju fyra leksugna bordrar! Vi sprang omkring på deras baksida, runt, runt, runt - i  säkert 40 min! Alvin o jag flåsade som om vi hade sprungit minst två maratonlopp - fast det hade vi ju också! Wille plockade omogna röda vinbär o tyckte det var jättekul när vi hundar sprang runt honom. Efter ett tag så kom människorna på att de skulle ta ett 4-generationers fotografi på oss! Ja, jag kan ju säga så mycket, att de äldre varianterna gick det ju bra att få att lyda - det var värre med Alvin o mig.... det tog lite tillsägning o tillrättavisning innan de satte oss på varsin sida om våra förfäder o äntligen fick till några foton! Tyvärr hade ju inte matte med sig kameran - men om någon vill titta på dom - så gå in på Lindblommans hemsida, länk finns på startsidan. Alvin o jag får nog leka tills vi rasar ihop, på lördag då det är Jexmo-dag! Det ska bli så roligt!!

Igår togs fotona som visas ovan. Vi for till Njurunda HK o provade lite hinder, eftersom matte vill börja med agility tillsammans med mig. Hon har ju gått förut med Charlie, men det är några år sedan nu - o nu är han lite för gammal. Han får bara hoppa lite i skogen, över stock o sten o det tycker han är jättekul! Det tyckte jag med kan jag säga. Jag hade ju lite draghjälp av mormor Alice. Tycker annars att bilderna o undertexterna får tala för sig själva.

Idag är det fredag o Gilla ska visst iväg till Östersundstrakten, men hon kommer hem imorgon em. Vet annars inte vad vi ska hitta på idag, det blir nog bara lite lugnt. Kan ju behövas, med tanke på morgondagen.... Vi uppdaterar med foton från det senare.

Ha en bra fredag - så syns o hörs vi snart igen!!

VILL TILLÄGGA EN EXTRA HÄLSNING TILL MIN KÄRA SYSTER HILDA O HENNES MATTE: Det är verkligen synd att Ni inte kunde komma!! Vet ju inte när vi kan träffas nästa gång - men förhoppningsvis o kanske på någon utställning - trots att matte tänkt lägga det på hyllan, men Gilla är övertygad om att det blir bättre resultat när jag vuxit klart - så vi får väl se!

Många soliga (faktiskt!) hälsningar från Puffliz o min stora familj

Kommentarer
Postat av: gillan

Tjo ho! Jag har tråkigt här hemma ....tomt blev det sen ni for! :(

Hoppas resan hem gick bra!

kram gillan

2009-07-19 @ 21:29:10
Postat av: Hilda och Ullizz

Ser att ni haft en kanon rolig helg, och träffat alla trevliga släktingar. Jaa, det känns jätte tungt att inte vi kunde komma. Men TACK SNÄLLA för hälsningen.

Nu hoppas jag att min bil ska bli hel och lagad snart. Inte roligt mitt i semestern, så billigt med bilar =)

Hur som, vi kanske kommer och våldgästar nån helg, he he..man vet aldrig. Skulle vara så roligt att ses igen. Och klart ni kommer med på nån utställning fram över. Vi ska åka på Ostkanten, Hilda ska få visa upp sig igen =)

Massor massor av KRAMISAR

2009-07-20 @ 09:11:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0