Lite fler fartfyllda bilder!


Lilla Puffliz i pointer-pose. Ingen rak överarm här inte....



Drag kamp med Charlie... de ska ju ta de största pinnarna/små-träden de hittar!



Häftiga fartfyllda rörelser, mitt i galoppsprång!



Galopp, galopp!!



Puffliz passar på att anfalla Charlie, som ruskar bort lite snö....



Äntligen!!! Vi lyckades efter mycket möda och stort besvär att fånga ett rådjurshopp a la Pufflan!!

Hej alla glada!

Matte och Felicia var ute med oss hundar häromdagen och fångade oss på bild. Mattes mål, var att få en bild på mig, när jag hoppar mina rådjurshopp o till sist lyckades det!! Ser ganska häftigt ut, om jag får säga det själv!

Ja, nu stundar det snart två utställningar, en lite mindre inofficiell här i Avesta och den större i Västerås, då en massa Jexmo-hundar kommer att vara med! Det blir ju störtroligt!! Matte har bara börjat oroa sig för sin handling. Vi tränar bord och stå fint o går i utställningskopplet. Tycker att det går ganska bra! Sedan är det ju all sabla trimning!! Matte ser ju hår som behöver trimmas både på mig o på andra!! Som tur är håller hon sig till att trimma mig och husse.... Men jag är jättefin nu, tycker alla. Tom proffset Ulrika, som äger Hilda, tycker att jag har god konkurrenskraft!! Matte blir så glad, när hon läser alla superlativ om mig!! Men jag är ju söt o fin o vacker också!! Dessutom har jag ju charm till hundratusen!!

Ni har väl alla hört o läst att jag går under bantning nu.... börjar kännas lite bättre i magen. De första dagarna var jag ju nämligen konstant hungrig!! Det är visst så i början har jag hört, av matte. Wille får ha sina smörgåsar ifred nu... det lönade sig inte att tjuva.... det gör det ju aldrig, för den delen!

Nu ska visst fingrarna GÅ O SÄTTA PÅ KAFFE! FÖR DET FINNS TÅRTA!! MEN DET ÄR VISST BARA FÖR DE DÄR FÖRBENADE TVÅBENTA VARELSERNA!! Snacka om ORÄTTVIST!! Fast idag är det lördag, så det kan ju faktiskt hända, att matte bjuder på ett litet kex!!

Ha det så bra alla mina vänner o alla andra som älskar hundar!!

Puss o kram från "snyggingen"!!

Kommentarer
Postat av: Hilda o Ullizz

=) Proffs å Proffs...inte på långa vägar..fast TACK! jag ska "viska" några knep till dig i V-ås. HI HI.. Du ska inte bry dig om hurdan handlingen blir, det brukar lösa sig på plats.Och alla måste ju få lära sig och vara nybörjare. Hunden är det dom ska titta på. Jag har fått kritik för min handling he he, men såna domare gillar vi INTE! Det var utländsk domare som skrev om Doris; "She deserv a better hanlder". Well, som jag säger då, Hon förjänar en bättre domare =)

Det kommer säkert gå jätte bra för Pufflis i V-ås. För alla Jexmo´s, hoppas vi. Om inte annat får vi det ju trevligt med att ses.

Vilka HÄRLIGA bilder på CHarlie o Pufflan...här är det så mycket just nu så jag har inte hunnit ta några foton. Men det ska komma....Hoppas på en vår nu.

Ha det jätte bra, massor av kramisar från oss.

2009-03-29 @ 09:16:06
Postat av: Cissi

Hej Ulliz!!

Ja det där med handling, är ju inte lätt. Är det inte bättre att domarna talar om hur man ska göra. Puffliz är pigg annars, men när utställningskopplet kommer på, så lägger hon öronen åt sidorna o går efter mig. Måste försöka få lite fart på henne.



Nu ska jag fixa lunch till Wille o sedan titta på reprisen av Let´s Dance, som jag missade i fredags, för att jag jobbade natt. Det är skönt att ha slapp-dagar också. Hundarna har varit ute o sprungit lösa, så det går ingen nöd på dom, på ett tag.



Hoppas att du har det bra, trots allt runtomkring dig!!



När vi har träffats i Västerås, så kanske vi kan börja träffas utanför utställningsringarna också! Vi har sovplats och hjärterum här!!



Kramar från Puffliz o mig

2009-03-29 @ 12:34:23
Postat av: Kicki och Alvin!

Hej Cissi!

Va kul att du hälsade till Wille, hihihi. Goproppen.

På torsdag ska Alvin trimmas o Jessica sa, räkna med 2h för det är MYCEKT som ska bort. Lovar skicka bildbevis så snart jag kan, ska bli spännande att se en ny vovve träda fram under pälsen. Jag svarade dig i min blogg också....



Hoppas ni mår fint allihop o Pufflans nya sida blev skitläcker, tufft med bilderna sådär!!!



Många kramar.

2009-03-29 @ 20:12:46
URL: http://www.lindblomman.se
Postat av: Alvin

Allå....alvin här...ag an också utta om ett ådjur... = jag kan också skutta som ett rådjur :-) Visst är det kul syrran?



Böt PÖSS.

2009-03-29 @ 20:14:10
Postat av: Jessica

Fina bilder på Pufflis men vi saknar några på Roger och hans ögonsten, provturen var gjord hörde jag.

Kram

Jessica

2009-03-31 @ 20:29:13
URL: http://www.jexmo.nu
Postat av: Anonym

Hej Jessica!!

Ärligt talat, så hann jag inte med idag... Den står så fint i garaget!! Men han är lycklig nu min man. Åkte dock inte så långt, bara ett par mil. Det var väldigt kallt, sa han. Å jag var rädd för att han skulle smutsa ner skönheten!!

Men jag lovar att jag ska ta fram kameran någon dag. Var upptagen med en 7,5 p uppgift som jag måste göra UTÖVER C-uppsatsen!! Snacka om mycket jobb! Har fö sökt in på dsk-utbildningen också!



Kram från Harley-drabbade familjen....

PS: Hörde du, att Roger fick en gratisbiljett till is-racing tävlingen i Uppsala? Det berodde på att han hade en Harley-mössa på sig!! Det lönar sig ibland... hihi...

2009-03-31 @ 22:58:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0