Ny "header"

Snö o´hoj!!

Ja, här snöar det som bara den!! Snöflingor stora som flak, dinglar ner från himlen... Matte ser något gott med det hela och det är att vi hundar inte blir sandiga om tassarna.... Ja, inget ont som inte har något gott med sig!

I lördags var jag hos mormor o fick lite lunch där, som matte har skrivit i andra bloggar. När matte var dit med oss igår, så sa mormor att det inte var så mycket mat. Då undrade matte hur mycket? -Bara 1 ½ dl, svarade mormor.... -Men herregud! utbrast matte. -Det är ju hela dagsransonen!! -Va?svarade mormor. -Ja, hon får ju 3/4 dl 2 ggr om dagen, förklarade matte. -Inte undra på att hon var helt slut hela dagen o knappt orkade gå ut, fortsatte hon. -Å då förstår jag, varför Pufflis bajsade så mycket....   Mormor såg lite förlägen ut, men tillade: -Ja det kanske inte var fullt så mycket.... lite mindre än 1½ dl (som för att dra ett streck över det hela....). Ja ja, sa matte, det är väl ok med en gång....

Det var ju så här, att matte talade om för mormor att jag hade ätit frukost + varit ut på toaletten, men det kom inte mormor ihåg!! Till min lycka!!! Men jag kan ju erkänna, att jag var lite stinn i lördags.

Från och med imorgon, ska jag visst bantas inför utställningarna som följer på varandra, i april. Nu ska jag bara få ½ dl 2 ggr om dagen.... Får se till att jag får mycket godis istället!! Idag har jag badat o såg ut som en lurv-glufs efteråt. Helst det där körtel-stälet på svansen! Det stod ut som en liten krans där.... Nu återstår en massa trimning. Matte har återigen skickat musche-bilder till kennelmamma Jessica. Få se vad hon säger. Bra med nya kameran, så matte kan ta riktigt fina närbilder på mig!!

Som ni ser, så har jag fått en ny "header". Den har Felicia gjort, för det är hon som "äger" när det gäller sån´t!

Ha det så bra!! Nu är det läggdags för hon som trycker på tangenterna!!

Många kramar från Pufflis!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0