Glömde en fin bild...



Felicia blev lite sur på matte, för att hon hade glömt att ta med den här söta bilden, på söta mig!
Nu har husse o matte packat åt sig själva, sedan ska det packas åt Wille, som ska till farmor o farfar i tre nätter o sedan till mormor o morfar i två nätter. Pojkarna har också packat, de ska till sin mamma i några extra dagar. Sedan har de varit o storhandlat så att Johan o Felicia klarar mathållningen under de dagar som de ska vara själva här hemma. Mormor bor ju nära, så om det krisar, så finns ju alltid hon där.

Ibland när familjen ska på semester, så tycker matte att det är så jobbigt när alla ska packa osv. Å värre blir det när alla kommer hem.... TVÄTT! Hela tvättstugan brukar vara full med grejer..... då försvinner all semestervila sin kos.... därför gäller det att njuta medan man kan, menar matte.

Har nyss varit ute på gården o sparkat fotboll med matte. Det tycker jag är jättekul!! Har två egna fotbollar, den ena är "heldöd" dvs helpunkterad av bordertänder å den andra finns det lite luft kvar i så den är fortfarande lite rund, så den leker matte med. Jag springer med den döda i munnen efter den andra, ser helfestligt ut, tycker alla.

Imorgon flyttar jag till mormor som sagt.... matte är rädd för att min midja kommer att vara ett minne blott när de kommer hem på söndag.... men det finns ju fortfarande tid för att få tillbaka min form, till utställningen.

Nu ska matte gå o göra ett bad till lille Wille. Försöker få ut en sticka som han har i foten. En stor bit försvann igår efter kvällsbadet. På tal om bad, så har matte varit på sin svägerskas hudsalong idag o fått ansiktsbehandling, snygga ögonbryn o så bubblade hon efteråt. På em var hon till frissan o gjorde slingor i håret. Nu känner hon sig som en fräsch nyponros.

Tack alla som skriver så trevligt på vår blogg!!

Ni är helt underbara människor allihop!!!

Kramar från hela familjen

Kommentarer
Postat av: Jessica

Ha det så kul i Finland, själv skall jag snart åka till Skåne...

Kram

Jessica

2009-05-26 @ 22:14:16
URL: http://www.jexmo.nu
Postat av: Hilda

Din matte är lika glömsk som min. I går var jag hos veterinären och hon misstänkte en "rävskabb" på mig. Så nu får jag och mina polare hemma vara i karantän i FYRA VECKOR och bli behandlade med meduxin. SKIT TRIST. Inte träffa andra hundar och INTE gå på utställning. Matte är inte så nöjd nu. Sitter och svär över de fördömda små krypen och hoppas att jägarna hittar många skabbrävar i år.

Södertälje som skulle gå av stapeln på söndag kan vi glömma. Får se när "pälsarna" kommer i gång efter det här.. Men vi får ta semester och matte hinner göra lite annan nytta. Inget ont som för nåt gott med sig =)

Hoppas du får det bra hos Mormor, men det får du säkert. Husse och Matte kommer nog sakna dig MER än du dom..hi hi hi....

Ha en skön tur till Finland.

Kram från oss alla i "loppflocken"

2009-05-27 @ 10:43:34
Postat av: ALVIN

Hej syrran....för tusan passa på att äta gott hos ommel nu när du får chansen ;-))) så busig skulle jag vara.....



2009-05-27 @ 22:26:05
URL: http://www.lindblomman.se
Postat av: Anonym

2009-06-07 @ 20:24:06
Postat av: Smsa Låna

Jag tycker att du har en riktigt nice blogg! Har du tid så slå även ett öga på min :).

2011-07-19 @ 20:25:36
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0