Igelkottar o annat

Hallå alla glada!

Har sett att ni är några stycken, som har kopierat bilden med fyra generationer, från vår blogg. Det är kul, att ni alla tyckte om den! Få se om vi kan få till ett foto, med många Jexmo-hundar, när utställningen i Avesta går av stapeln. Matte har anmält mig till söndagens utställning, vi hoppar Terrierklubben på lördagen. Matte kanske får visa Elsa istället.

Matte hade tänkt åkt åka upp till Kvissle o Njurunda första helgen i juni för att få mig proffstrimmad av Jessica, men nu visade det sig att Jessica o Morgan kommer hit på torsdagen före utställningarna o då hinner Jessica trimma mig på fredagen! Det var ju supersnällt! De ska bo på en camping i Norberg, ett par mil från Avesta. Elisabeth o Christer kommer också, med Iris o Axel. Ska bli kul att träffas igen! Gilla kommer på fredagen. Det är skolavslutning här då, så då blir det jordgubbstårta för hela slanten. Det är en liten tradition som matte har, till alla barns- och vuxnas glädje! Kanske vi hundar också får smaka, hoppas kan man ju alltid. Felicia går ut 9:an, så hon ska väl ut med kompisar på kvällen. Matte ska väl fira semester, o vilken semester sen.... De ska bland annat till Kolmården med Wille o det är ju spännande!! Ett par kompisar med barn ska också med, så det blir nog riktigt roligt för Wille!

Vi har inte haft några fler fästingar på oss, så det verkar som att det är ganska lugnt hittintills. Men det lär bli värre, men då ska matte köpa sådana där halsband till oss. Det är lätt att hitta fästingar på Charlie o det är tur det, för de har en större benägenhet att fastna i hans krull.... Att inte han fått borrelia o annat skit, är ett stort under, säger matte.

Husse har redan uttryckt att han vill ha en till border!!!!! Har ni hört på maken!? Fast det är klart, han har verkligen fallit pladask för mig!! Å alla andra goa o trevliga bordrar som han träffat (Jexmo). Få se om matte tar en valp efter Gibas Queen of Night, det vill säga Iris, nästa år. Då blir ju jag cirka 2 år, så det kan vara lämpligt med en liten då. Matte vill ju absolut ha en blå tik till, så det är bara att hoppas att det blir en sådan!

Nu till rubriken: Det finns massor av igelkottar häromkring! Charlie har lärt mig, att de är roliga att jaga. Men de springer inte iväg så ofta, utan burrar ihop sig till bollar o spottar o fräser.... Jag blir lite rädd, men är ju så nyfiken också, så jag kan inte låta bli att springa fram till dem. I morse sprang jag o jagade ett gäng fåglar som satt på grannens tomt. Då hör jag absolut inte när matte ropar.... hon blir faktiskt lite arg då. I skogen har en massa olika dofter kommit fram, efter alla djur som kommer fram efter vintern. Har hittat ben o en död fågel också. Matte såg dock fågeln så hon sprang dit före mig.... Ett skrovmål som något!! Sedan har jag hittat fiskben, som kanske en fiskmås har släppt, kotlettben o annat gott. Men inget av det har jag fått behålla... Matte har bjudit mig godis istället för att jag skulle släppa godbitarna o jag har gått på det hittills.

Nu ska matte in o skriva på Dorislines (Hildas) blogg o kanske en rad på Lindblommans också (Alvins).

Sköt om Er!!

Många kramar från Puffliz

Kommentarer
Postat av: Kicki, Magnus, Alvin!

Hej Cissi!



Va kul att återigen få läsa en liten berättelse från din dagbok.

Har saknat dem!!!

Visst är det häligt nu när det närmar sig skolavslutningar, komfiramtioner och allt som hör tiden till. Man smittas av all stämning och förväntan.

På onsdag åker vi till Uppsala med Alvin.

Vi känner oss inte så oroliga längre men vi kan ju inte alls veta vad vi fpr för besked. Det vi vet är att han är så pigg och inget vinglande sedan vi bytte halsbandet till en sele. Han är så söööt med handtag på ryggen *ler:



Krama alla dina familjemedlemmar.



VÄRME

Kicki.

2009-05-11 @ 09:13:24
URL: http://www.lindblomman.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0