Min vackra lilla mamma!!



Hej allihop!!

Bilden ovan föreställer min lilla mamma Jexmo Elsa å visst är hon vacker!!
Matte har stulit bilden från Jexmos hemsida - de lånar ju lite bilder från varandra!
Matte tycker att vi har likadana ögon - så där mörka, vackra och uttrycksfulla - med stjärnglans...

Idag har vi varit ute en liten sväng i skogen med matte, Wille och mellanhusse Johan. Wille tycker att det är kul att gå upp till en annan del av skogen, än den vi brukar gå, för då måste vi passera en gård där det står traktorer uppställda. Det är nästan den enda vändan han kan gå långt, annars är han lite lat den lille.... Eller lat... kan man väl inte säga.... så som han leker o rör sig hela dagarna... men han tycker väl att det är tråkigt att gå. På kvällsprommisen, hittade jag en fiskstjärt, det var väl fiskens ryggrad jag hittade häromkvällen. Tror ni att jag fick behålla baken? Nej, matte sa loss! Men jag ville inte släppa, så till slut fick hon ta fram en godis ur fickan (tror hon att jag är dum eller??)

Nu har vi sådana där vita fästinghalsband på oss - å det kliar som bara den!! Blir alldeles nipprig ibland. Men det ska tydligen gå över, stod det på informationsbladet.... hoppas det! Det verkar i alla fall fungera - för inte ens Charlie har fått någon fästing på sig å det är stort!!

Matte är trött o vill gå o sova nu, så det är väl bara att lyda. Hon har haft examination av C-uppsats idag och hennes skrivarkompis o hon klarade det galant! Hon var så lättad när hon kom hem - å på jättebra humör!!

Godnatt då - alla som älskar bordrar å andra hundar å god mat å godis å .....gräs (äter jag i massor, men kräks inte som tur är för matte!!)

Kramar från Pufflis and family

Kommentarer
Postat av: gillan

Hejsan! Jag tycker också att Elsa är snygg (kallas snygg elsa nu)

Grattis till din c uppsats!!!!

Jag jobbar och jobbar ... men jag har köpt en spikmatta!

Snacka om att jag blir varm och lugn.....

Visst är pufflis lik sin mamma i många avseenden!

Kramizar Gunilla

2009-05-14 @ 02:41:41
Postat av: Anonym

Hallå,

Kolla in mamma Elsa, vilket påbrå dom har fått våra små..eller stora nu !!!

Här är det full fart, och som vanligt är jag sen med pälsarna. Kom på att det är ju I MORRON det är Årets Border..ha ha..men sent ska syndaren vakna. Så putsning av päls idag..ha ha

Halsbanden kliar i början, men brukar gå över rätt snabbt. Mina ska få sina halsband efter ÅB.

Det blir hård konkurrens för Doris i morron, 82 TIKAR är det. Men för Hilda är det ju lugnt..ha ha ha...7 vappisar..eller juniorer... Kaxig som man är..ooopppsss. Tur jag får med mig Jocke om det går lite dåligt..

Grattis till C uppsatsen föresten. Bra jobbat tjejen..nu är du värd lite vila..

Kraaaaaaamisar

från oss alla

2009-05-15 @ 09:14:20
Postat av: Ullizz

Nu har jag precis kommit hem från massor av KEL med vappisar i olika åldrar. Och nu är man ju lagom valp sjuk igen. En kull med 3 veckors och en kull med 7 veckors....Cairn Terrier, men dom ser precis ut som Border i den åldern. Som små björnar...mmmmm...och luktar såååå gott...

Mysigt att höra dom små få snutta på mamsen.

Har hämtat mig lite efter helgen och allt som hände där och annat. Bara tagit det lugnt idag utan dåligt samvete. Regn ute här i Sthlm, så....men i morron ska solen skina igen. Då kanske det blir promenad med lite bad för vovvarna.

Sen nya tag inför Södertälje 31 maj. Och starkare koppel till Doris =)....

Kramis från oss alla

2009-05-18 @ 21:06:08
Postat av: Ullizz

Hallå där,

Hur är det med er? Mycket att göra...å andra sidan börjar ju en årstid när man är ute mer än inne. Och datan får stå tillbaka =)

Jag kommer tyvärr inte till Avesta. Det är för mycket att göra före sista juni. Och får stå tillbaka med "nöjen" till gamla huset är tömt. Funderar däremot på Jexmo dagen. Ska kolla hur det ser ut där och med semester... =)

Kraaaam

2009-05-25 @ 08:42:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0