Julrushen är över...

Hej hopp alla glada!

Hoppas ni haft en riktigt god jul! Jag tyckte den var jättegod, för jag har fått smaka köttbullar, skinka och så fick Charlie o jag grisöron i julklapp. Några av ungarna grymtade över att det luktade så illa, så matte blev lite sur över allt gnäll. Hon o husse fick tända lite väldoftande ljus, för att försöka dölja lukten o på så vis få tyst på allt gnäll.

Emellan allt ätande, så har vi varit på lite längre promenader. Det är visst fler än jag som behöver få ner midjemåttet, så här efter jul. Matte o husse ska visst börja ett nytt liv efter jul, få se vad det innebär. Kanske drabbas inte jag av det, men det blir längre promenader, lovar dom.

Här är det lite snö på backen och ganska kallt. Jag tycker att det gott kunde få komma lite mer snö, för det är så kul att springa runt i, tycker jag.

Nu är jag anmäld till utställningen i Årsunda den 31 januari. Mattes syster ska följa med som lite support till oss. Vi har ju aldrig varit aktiva inom utställningsbranschen, så det blir nog väldigt nervöst när den dagen kommer. Matte har bara varit o tittat på en utställning o det var i somras när kennelmamma, kennelpappa o kusin Gilla vär här i Avesta. Det var på samma utställninghelg som Vanilla fick sitt champinjonat (championat). Men matte har hört, att man får hjälp när man är på plats. Domaren ska visst också vara snäll o hjälpsam, så det ska nog gå bra. Det värsta är väl trimningen före.... kan känna på lukten att det blir tukt av min päls när Gilla kommer ner till oss i januari.... Matte tycker att jag har för mycket mustasch, men anser också att det är svårt att veta exakt hur det ska se ut. Hon tittar på bilder o jämför med hur jag ser ut. Få se hur svårt o hårt det blir för stackars mig...

På återseende!! Sköt om Er o kör försiktigt!!

Många kramar från Pufflis

Kommentarer
Postat av: Kicki och Alvin!

Hej Cissi och Puffli!!

Va kul att ni skriver igen.

Ja nu är en del av julen överstökad...jag julstädade idag. Har diskat alla finglas i vitrinskåpen, o putsat dem...och lite grövre städning. Så nu.......brinner en massa ljus och friden har sänkt sig härhemma. Vi har ju jobbat in i det sista och varit bortbjuden så allt har inte hunnits med. Idag på da´n så var jag,Alvin, Jessica, Furia, Monika med Doris samt Helena med Caramella på en promenad runt sidsjön och övade på störning. Sidsjön är ett ställe med slalombacke, is att pimpla på samt ett spår på ca 3 kn där MÅNGA Sundsvallsbor promenerar runt så vi hade det vi gjorde men efter halva turen gick det riktigt bra. Återigen det handlar om ledarskap och det är ju jag som ska lära mig för att visa Alvin hur det ska vara.



Må så gott tills vi hörs igen.



Varma kramar från oss.

2008-12-27 @ 17:00:54
URL: http://www.lindblomman.se
Postat av: gunilla

Hejsan! Jag hoppas att ni överlevt julen! Det har vi här hemma ! Klart vi ska trimma pufflis, elsa får väl vara med som stöd... eller störning vet inte vad det blir!

Kommer snart alla fors bor.... inget val för er...

kramizar gunilla med fam

ps. hälsa pufflan att familjen kommer snart!

2008-12-30 @ 13:39:54
Postat av: Hilda

Hejsan, Nu har jag varit ute på min första "resa". Det fanns snö och tre andra hundkompisar jag inte träffat förut. Jätte roligt, och en massa skoj. Jag lekte mest med Edgar som han heter. På en lång promenad vi gick fick jag springa lös och lajja en massa med både Edgar och TomTom. Tyvärr kunde inte min hemma kompis Doris hålla sams med en annan tik där, dom började slåss det första som hände. Sen blev det koppel för hennes del. Det tyckte hon nog inte var lika roligt. Men man får ju skylla sig själv om man inte kan vara sams. =) Efter den promenaden blev jag jätte trött och fick sova i SOFFAN med dom andra som också var rätt trötta... =)

Nu är vi hemma igen, saknar mina kompisar. Men har ju ändå dom här hemma. Doris, jag och Stina brukar busa runt. Ha det jätte bra och du vänjer dig snart med att dom där fyrbenta ska hålla på att rycka dig i pälsen med jämna mellanrum, och snart kommer du tycka om det. Puss på dig syrran, hörs snart.

p.s Matte hälsar

2009-01-06 @ 08:00:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0