Nyfrillad o utan mellanhusse...

Hej i vinterkylan!

Den här dagen har varit rätt så jobbig... matte har trimmat mig, först för hand och sedan med den där drag-mojängen, som jag ffa inte tycker om... men vad har man att säga till om? Helt plötsligt såg matte att jag hade midja, vilket ju förstås var otroligt givande... Efteråt fick jag lite Frolic, som plåster på såren, så det kanske var värt allt lidande i slutänden. Matte ville göra lite grovtrimning inför utställningen om en månad, så får vi göra resten sedan när matte får hjälp av Gilla, som har lovat både muntligt och skriftligt att trimma mig, när hon kommer om ca en vecka.

I förmiddags åkte pojkarna här hemma, till sin mamma o ska vara där en vecka. Och inte nog med det, kvart i fyra nu på em, kommer mellanhusse in o säger att det var den konstigaste dagen hittills i hans liv. Matte o husse bara stirrade på honom o väntade på resten, men han sa inget. Vaddå konstigaste, undrade matte. Då visade det sig att hans kompis lillebror hade hoppat av en resa till Egypten o Sharm El Sheik, så då undrade hans mamma om Johan ville följa med istället? Både matte, husse o Johan var i chocktillstånd! Direkt kom matte på att Johan inte har någon vaccination o började genast ringa runt för att få lite mer information o möjligen ordna vaccination. Hur lätt var det? Men det visade sig att de har en vaccinationsmottagning på Arlanda, så Johan får gå dit o höra. Han fick lite förordningar av matte o en massa piller o pulver mot både det ena o det andra med sig. Nu blir han borta i 14 dagar! Vet inte om matte har fattat det hela ännu, eller om Johan har det heller för den delen.

Nu håller jag på att busa med husse. Har nyss haft ner en jättefin ljuslykta för matte. Det var ju synd, men jag visste inte att den var av glas....

Ha det så bra!!

Kramar från Pufflis

Kommentarer
Postat av: Hilda

Tjena Syrran,

Nu förstår jag att matte är orolig. Ujuj, inte lätt när dom ska åka så där själva. Min matte var likadan i oktober då sonen Fredrik åkte till Thailand i två veckor. Som tur var fanns det datorer på Hotellet och matte fick mail nästan varje dag.Det var lite billigare än att ringa.

Nu är det snart nytt år, bara några timmar kvar. Och på den 10:de dagen på nya året ska jag visa mig fin igen. Matte ska "träna" på inoff.utställning igen. Hon tror väl att jag ska göra om samma bravur som i Skogås, får se om jag är på humör =)

Så nu ska det fejas och putsas i pälsen igen, och jag får öva stå på bord och stå fint. Matte tycker att det går ganska bra.

Snart ska jag åka till Enånger, och förhoppningsvis får jag se snö igen. Och leka med flera borderkompisar. En tjej och två killar bor det där, fast det är nog mest killarna som leker.

Vill önska dig och din flock ett riktigt GOTT NYTT ÅR och jag hoppas vi ses 2009.

Kram

2008-12-31 @ 08:10:36
Postat av: Elsa

Hejsan! Jag förstår att din matte är orolig men .... tänk bara på hur min matte har det! Min husse ( 1 AV 3 ) HAN ÄR I AUSTRALIEN OCH Vi vet inte om han lever eller har pengar.... snacka om att det är mest synd om hon...

Men en kul sak är ju att vi kommer på besök snart..... Tjo ho ! Verkar som att det bara blir matte och bordrarna

Kram Mamma Elsa

2009-01-02 @ 05:42:27
Postat av: Hilda

Tjena Syrran,

Jag igen...nu är jag fin trimmad och nästan klar inför lördagens utställning. Vi tjuvtränar en gång till innan Nyköping i februari. Nu är det samma hall, så...Håll nu tassar och tummar för att det går "Nästan" lika bra som i Skogås sist. =) Ska försöka göra mitt bästa så matte blir nöjd.

Kramis så länge

2009-01-08 @ 16:33:43
Postat av: Hilda BIR

Hejsan,

Idag var jag duktig igen, det förstod jag på matte när jag fick extra gottis i form av köttbullar. Jag fick fiiiin röd/gul rosett som det stod BIR på. Jisses va stolt matte kan bli. Hon tjatar om att jag ska fortsätta så här när det börjar bli "allvar". Får väl se om jag har lust. Än så länge tycker jag det är roligt att få så mycket uppmärksamhet av massor av fyrbeningar på en gång. Dom applåderade idag t o m.

Gruppen gick inte lika bra, men det var måååånga snyggingar med (inte lika som jag då) men den fyrbening som "bestämde" tyckte mer om dom andra "terrierna". Typiskt.... Hur som, nu ska jag få lite mat. Och jag är jääättte tröööttt. Så det blir nog till att sova lite mer efter maten.

Kram så länge och ha det jätte bra.

p.s Matte hälsar visst. =)

2009-01-10 @ 16:52:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0