20-årskalas och SUCH-kalas!!


Fuskchampagne! Asti Cinzano heter det visst - matte tycker att det är mycket godare än riktig champagne! Fint glas också.... passar bra till Johan!! Vi skickar ett par glas till kennelmamma o kennelpappa också, för att fira Furias champinjonvinst!!


Spiderman skulle ut o fira Johan, men ångrade sig sedan o gick i kalsingar istället... hihi.... Jag ligger på en av mina favoritplatser på stolen i hallen - där har man översikt på allt som händer i huset.... man får ju inte vara dum!!



Ett morgontrött gäng gick ut o väckte 20-åringen vid halv 10.... passade en del sämre än andra - om vi säger så...



Skål o grattis!!



Wille kramas med sin storebror Johan!!



Wille kramas med lilla Ebba - undrar om kramas är rätt begrepp - kanske KRAMAR passar bättre.... Söta som sjutton är de iallafall!!



Bulltjuven, dvs lilla söta underbara jag ;) fick också vara med på bild....



Till sist, men inte minst, vill jag gratulera min "moster" Furia - som idag (ÄNTLIGEN!!) blev SUCH Jexmo Furia!!
KOLLA IN hennes snygga, rosa halsduk o vad det står på den!!! Harley Davidson - det är en brud med smak!!

Jiippiiieee!!

Denna dagen i mitt liv, började med sovmorgon! Det är ju rätt skönt faktiskt.... sedan lite tassande runt matte, så att hon ska förstå att vi vill ha frukost fort!! Under tiden vi äter, så brukar hon göra kaffe. När det är klart får vi gå ut på gräsmattan o kissa. Samma procedur varje morgon matte är hemma! Efter det är det tid för tvåbeningarna att äta frukost å då brukar jag hålla mig framme ifall något ramlar ner, eller så.... kanske hoppar jag upp o försöker sno något, men bara om inte matte är där förstås....

Den här morgonen, blev lite annorlunda, för innan människornas frukost, så samlades de vakna 7, o skulle visst ut till Johan o gratulera med bubbel.... han blev iaf glad över den stora skaran som tågade in.... sedan kom det 8 personer in o skulle äta en gemensam frukost! Vi gratulerade Johan på vårt sätt.... Charlie skällde lite o jag viftade på bakkroppen....

Sedan for husse iväg på sin motorcykel för att hälsa på sin mormor o morfar i Krylbo. Matte gjorde visst klart tårtan o grejade.... Efter lunch kom det en massa gäster o gratulerade.... sedan har det hållt på så till ca kl 17. Då startade matte med middagen - som precis är avslutad. Charlie o jag har fått smaka lite grädde - det var jättegott!! Men jag tyckte att det var lite snålt, så jag gjorde en liten ful grej - hoppade upp o tog morbror Patrics bulle!! Ni skulle ha hört vad husse blev arg!! Som vanligt så fick jag inte behålla den.... kanske lika bra att man lägger av med det där.... eller vad tycker ni??

Matte är lite trött nu, för hon tycker att det är lite jobbigt med mycket folk på liten yta o höga ljud.... så hon blev lite arg på Wille för en stund sedan - han har skrikit ganska mycket här, mest hela dagen! Inte arga skrik, men ändå! Jag kan bara hålla med matte - det blir lite jobbigt för öronen till slut. Wille gick ut till matte för en stund sedan o frågade varför hon blev arg på honom o då förklarade hon att hon inte orkar med hans skrik! Att hon älskar honom, men inte hans skrik.... jag tror att han förstår.... just nu håller han på att plocka på blommor.... vill inte lyssna speciellt mycket.... kallas visst trots! Det vet inte jag någonting om, eller???....

Tack för era underbara inlägg!! Hoppas att ni (Kicki) orkar skriva några fler rader!!

Puss o kram från oss!!

Kommentarer
Postat av: Gillan

Hejsan! Jag hälsar ett stort grattis till Johan! Vi saknar er alla här uppe, men just nu är jag på jobbet......inte lika kul!

Men nog om det!

Jag har Vanilla hemma hos oss.... hon går omkring och spänner sig hela tiden! Katter är ju så goda....

kram gillan

2009-08-16 @ 00:04:33
Postat av: Kicki ~ Icki Innom

Hej Cissi!!



Vilken fin familjeskara.

Wille måste få hur mycket sällskap kärlek o bortskämdhet av alla dessa syskon ? :-) Han är såååååå himla söt!!!! Måtte han vara liten o behålla babyhullet ett bra tag till ler.

Va fin Felicia är i flätor!!!!!!!!!



Som sagt det är så kul att få en titt in i ert liv & jag är så glad att du tar de fina bilderna och skriver fylligt så man kan hänga med på allt.



Idag var det återigen sommarbilder i ST men hundbilden var ej med......HOPPAS, det verkar ska pågå sommaren ut & det måste ju innebära hela augusti?!



Jag har precis duschat och klätt mig.......Mange har skött hundpromenaderna idag så jag kunde städa efter vårt nattbesök.....inte ofta man tillåter sig såsa en hel dag. Men det har ömsom regnat, ibland tittar solen fram men det är överlag en GRÅ dag idag........lite skönt ibland.

När vädret har svårt att bestämma känner man igen sig, eller hur?



Många kramar till dig Cissi.

Jag vill jättegärna at du sms:ar vecka 41 !!! Tänk om vi skulle hinna hitta på nåt, vad det nu månne bli.



Kramar Kicki, hälsa alla i familjen, ge söta Johan en grattiskram & glöm inte krama din själ.



2009-08-16 @ 16:47:42
URL: http://www.lindblomman.se
Postat av: PHEBER

Jag ska ändra en grej under en bild här också. Haah, tänkte på "K.Å.T." på min tröja...



sv: ja, det var han verkligen värd :D:D:D:D det blir nog dock inte så mycket firande, faktiskt. verkar det som!

2009-08-16 @ 16:49:26
URL: http://feliciaberggren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0