Det har snöat i massor!!!



Husse, Wille på snowracern, Charlie o jag i full kareta o matte bakom kameran!! Vi går på gamla järnvägen i
Fors, en mkt bra promenadväg för människor o djur.



Glad liten Wille! Det var för jobbigt för honom att gå i djupa snön. Hur jobbigt det var för husse?



Gömmer mig för Charlie....



Det var väldigt djupt på sina ställen....



Ja, vi blev väldigt snöiga.



Här hoppar jag på Charlie, min allra roligaste sysselsättning (det är inte hans el mattes, tyvärr).


Hallå i snön!

Hoppas att ni hittar fram i alla snömassor. Här har det kommit mycket snö under natten. Husse tror att det 
snöat ca 2 dm. Jag var ute på förmiddagen och "hjälpte" till med snöskottningen, men husse tyckte inte att
jag gjorde så mycket nytta (sprang framför honom o skällde o försökte bita i snöplogen), så jag åkte in med
buller o brak. Väl inne, så roade jag mig med att hoppa upp på Charlies nos, som jag ju älskar att göra, så han
började skälla... Vi väckte visst matte som jobbat natt, men vaddå? Jag var ju alldeles tyst!! När matte kom upp,
blev jag jätteglad o pep för jag ville gå ut igen, men husse avslöjade varför han hade haft in mig, så jag fick stanna inne.
Matte gick o lade sig igen, men när hon vaknade igen, så gick vi ut o gick en vända. Inte så långt, för det var så jobbigt för
mig i den djupa snön. På vissa ställen, gick snönivån upp till min rygg, så då kan ni förstå hur jobbigt det var...

När vi gick hem, hade jag jättemycket snö i tassarna, så "tårna" spretade rakt ut, mellan benen o på magen, hade jag
också jättemycket snö, så matte lyfte upp mig, för jag kunde knappt gå. Gissa hur mycket snö det fastnar i Charlies mjuka, ulliga päls?? När vi kom in, ställde matte mig i duschen för att få bort alla snöklumpar o jag fick samtidigt bli ren o fin!! Nu är jag också "ullig o gullig". Matte säger, att trimningen för några veckor sedan, är ett minne blott! Men hon tänker inte trimma mig ännu, utan det får vänta ett tag.

Nu vankas det snart middag, för människorna här hemma. Charlie o jag har redan ätit, så nu ska vi middagsvila.

Vi hörs snart igen!!!

Puss o kram från Puffliz o gänget

Kommentarer
Postat av: Kicki och Alvin!

Hej vänner!

Det ser ju helmysigt ut det där!

Jag blir så full i skratt då jag läser..och ser på Pufflan, det finns så mkt likheter mellan syskonen.



Är det Alvin uppe i loggan som ligger nära Pufflis då de är bebisar?



Ha det riktigt gott så länge,

kram Kicki.

2009-02-09 @ 06:09:08
URL: http://www.lindblomman.se
Postat av: Cissi

Hej Kicki!

Ja, det är Alvin som ligger så man ser huvudet, med de fina slingorna som han hade som liten valp. Synd att de försvann, för han såg så himla snygg o häftig ut med dom. Han är ju jättefin nu med, förstås!! Vi hade jättemysigt igår. Idag lyser solen o det är så himla vackert ute!! Men tyvärr, -18 grader, så det är inte riktigt läge för någon lång promenad. Pufflan gör inte sina behov, då hon har jackan på sig, så det blir typ dubbla promenader för att hon ska kunna uträtta sina ärenden, eller så får hon göra dessa på gräsmattan.



Hoppas du är frisk nu!!



Kram Cissi

2009-02-09 @ 11:34:49
Postat av: Felicia

JAG ÄLSKAR BILDEN PÅ PUFFLAN NÄR HON ÄR JÄTTE SNÖIG :'D Hiihihihi, söta hundar vi har då! :*

2009-02-12 @ 21:57:23
URL: http://feliciaberggren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0