Fortsatt kallt...

Tjenixen!

Idag har jag varit o hälsat på husses mormor o morfar. Gammelmormor hör lite dåligt, så hon tror att jag heter "Tufflan". Husse försöker få henne att förstå att jag heter Pufflan, P som i Peter, men det glömmer hon bort i nästa sekund. Hon är snart 90 år, så minnet har börjat svikta. Men det spelar ingen roll, de är så snälla mot mig... Husse fick börja med att dammsuga, innan jag gjorde det... Sedan har vi varit hos farmor o farfar också. Det är alltid kul, de tycker så mycket om mig. Det är farmor som har en jobbarkompis, som funderar på att också skaffa en borderterrier. Få se hur det blir.

När matte kom hem från jobbet, faktiskt tidigare idag, så gick vi ut på en promenad med Wille på snowracern som vanligt. På gamla järnvägen där vi brukar gå, så hade de gjort ett skidspår, så det blev lite svårt för matte att hålla oss hundar ifrån det. Det ska nämligen bli ett skidlopp i helgen, som kallas för Åsgarns Express, namngivet efter tågen som brukade gå där, tror jag.

Matte har klippt Charlies nos o tassar idag, med klippmaskinen. Jag var där o övervakade det hela, till mattes förtret. Det var så mjukt o skönt att stå i Charlies avklippta lurv... med följden att det blev pudel-tussar överallt o husse som hade städat idag.... det hade jag helt glömt bort. Nu ligger jag o tuggar på mattan nedanför matte, vilket jag egentligen inte får... men man passar ju på, eller hur??

Nu på fredag, ska matte o husse åka till Stockholm o Globen, för att se AC/DC. Då kommer lillmatte att ha kompisar här o vara hundvakt åt oss. Det blir nog kul, fullt med busvilliga ungdomar... jag ska lära dem att leka.... ifall de har glömt det, menar jag.

Matte tror att jag ska till att löpa - vad nu det är - för jag börjar bli svullen där bak o slickar mig jättemycket. Undrar vad som händer då o hur det blir med Charlie.... han kanske får flytta till mormor ett tag, få se hur det går. Han är ju kastrerad, men har dock visat intresse för löpande tjejer i alla fall. Det kan bli lite jobbigt för både honom o mig.

Ha det nu så bra, så hörs vi snart igen. Förhoppningsvis med lite nya bilder....

Många kramar från Puffliz

Kommentarer
Postat av: Hilda o Ullizz

Det är super roligt med hälsningar och kommentarer. Lite fusk med folk som läser men inte ens skriver ett Hej. =) Hur som, lät roligt med Sthlm och AC/DC. Min mellan husse blir nog avis...den skulle nog han också kunna tänka sig. Matte ska tydligen ut med tjejerna på fredag. Äta och PRATA och..fest..ha roligt. Kommer säkert vara jätte trött på lördag, men jag får nog upp henne =)

Appropå löp, jag undrar om inte jag också har nåt sånt på gång. Alla hundtjompisar här hemma har börjat intressera sig för min bakdel. Själv fattar jag ingenting. Matte vill INTE ha mig löpandes till nästa helg då det är utställning. Även om man får, är inte våra humör lika roliga...hmmmm. Bosse är också kastrerad, men intresset finns kvar. När det är det s k höglöpet (när även jag då eller tiken) är intresserad. Får man inte träffas utan uppsikt. Även om han är kastrerad, har Doris visat hur man gör...och "fastna" kan man göra även om det inte blir mer än "blårök" =) Bosse har bara inte lyckats med nån ännu. he he... OJ, nu blev det en hel sida. Matte ska ha kaffe nu och se till att lill-husse Ludde kommer iväg till skolan..han är lite morrontrött. Han e inte hund han e inte =)

Hoppas det blir trevligt på fredag och KÖR försiktig.

Kramar från oss alla.

2009-02-18 @ 07:19:43
Postat av: Jessica Berg

Ha det så kul i Globen på konsert!!!

Jessica och Morgan

2009-02-18 @ 10:32:00
URL: http://www.jexmo.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0