Hos mänskliga mormor

Hallå!

Kommer nyss in från en liten promenad på tu man hand med matte. Charlie hade redan varit ut med mellanhusse Johan, vilket var skönt för honom, tyckte matte. Sen tycker hon att det är nyttigt för mig att gå ensam med henne, helst i mörkret, eftersom jag fortfarande är lite mörkrädd. Vi tränade lite också, på att jag inte ska dra i kopplet, kontakt och stanna/stanna kvar. Vi slog följe med mänskliga mormor, som hade varit här o fikat o hämtat lite ljus o annat fint.

Idag har jag varit hos mänskliga mormor, för lillhusse Elias har varit hemma idag. Han har feber, så det skulle annars bli lite jobbigt för honom att ta ut två hundar. Jag trivs jättebra hos "mormor", för där får man alltid lite gott! Matte säger åt både henne o "morfar" att de inte får ge mig godis (leverpastej, korv, hundgodis) för att jag blir så tjock! Ska matte säga, som har smällt i sig en semla här ikväll!! Det där med GI startar visst ett annat år, eller?? Jag har i och för sig fått lite gott av matte idag, lite kött som blev över från en middag + kokta morötter, som jag tycker är supersmaskigt!! (Men vad är det som inte är smaskigt?)

Alvin, min brorsa + gammelmorfar, mormor o mamma, är visst också ena riktiga "pratare"! Jag kan faktiskt sjunga också, det gjorde jag förut, när Wille gick o pep i en legogrej! Sanningen är ju den, att jag inte gillade ljudet. Matte sa åt Wille att sluta med det där, för att vi hundar inte gillade oljudet. Då sa Wille: -Oj, förlåt mamma! Sedan fortsatte han att pipa.... Ja, ja, han är ju bara 3 år. Undrar just om vilda Hilda kan prata??

Utställningen som matte skrev om förut, går inte alls i Borlänge. Det visade sig att de inte nämnde någon plats, för det hade nå´n webb-ansvarig glömt! Utställningen är här i Avesta, vilket ju är skönt, för då slipper vi åka så långt. Ska bli spännande, men det är ju ett tag kvar dit!!

Nu ska matte gå o lägga Wille, så då behöver hon sina händer till att hålla boken hon ska läsa för honom.

Ha det så gott!! Kramar från Puffliz snuffliz

Kommentarer
Postat av: Hilda

Här kom vintern igår igen, ny snö...men i morse när vi skulle ut på promis, regnade det igen. Typiskt!! Efter promenaden åkte både jag och Doris in i en dusch, det är så där kan jag säga. Men börjar sakta vänja mig. Matte förbereder för en sån där tillställning igen där jag ska vara fin och uppföra mig. Dessutom är "trimbordet" uppsatt så jag misstänker att jag kommer hamna där igen... Uuuurrrk. Gillar inte när hon ska göra svansen...Har inte visat min sångsida än, kanske skulle prova nåt nytt med att ta en ton eller två =)

Kanske när svansen ska göras, ha ha ha

Vi ska fundera på Avesta sa matte, men helt omöjligt är det inte. Och det vore jätte roligt att se mina syskon igen. Det är ju inte så långt bort som sagt, och matte brukar ha med sig chaufför och "bärare". En av mina älsta "småhussar", han är skit kul. Blir alltid lite bus och lek när han kommer.

Semlor och tulpaner lät jätte bra sa matte, och VÅRLIKT. Lite jobbigare med påminnelsen om illa luktande, och våta dofter. Men för oss fyrbeningar är det väl himmelriket. Det som göms i snö =)

Nu ska jag nog busa upp Doris lite, eller reta Bosse. Vi ses och hörs....kramisar Hilda

2009-02-06 @ 10:09:19
Postat av: Alvin

Allå, alvin här!

Jag ska till min mommen i morgon :-)

Icko innoms mamma ; ler ( kicki lindblom )

hunden emma är där så jag ska få rasa av mig ordentligt, jaga henne o bita i hennes långa öron.

Kjaam syrran.

Alvin Haddock!

2009-02-06 @ 22:02:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0