Storfrämmande!!

Hallå alla mina vänner!

Idag fick vi oss en VÄLDIGT STOR, SUPERGLAD ÖVERRASKNING! Jessica o Morgan kom nämligen o hälsade på!! Felicia sa till matte, att det var länge sedan hon såg henne så glad! Så Felicia sattes på att baka en kladdkaka, som var jättegod, enligt dom som fick äran att smaka.... Furia fick lite grädde av husse Morgan, men inte jag inte... Jag fick så bra betyg av min snälla kennelmamma o kennelpappa, men min musche var lite väl mycket, tyckte dom, så vad tror ni hände?? Jo, jag blev naturligtvis trimmad! Det var mycket hår som flög sin kos, må jag säga, men nu är jag hur snygg som helst!! Matte fick rådet, att trimma ner mig ordentligt nu inför utställningen, o sedan lämna "torso-pälsen" fyra veckor innan utställning, o då bara trimma ben, svans o ansikte lite grand. Så nu har matte börjat.... ska visst fortsätta imorgon.... Men, trots allt, så tycker jag inte att det var så hemskt, har börjat vänja mig.

Det var kul att träffa Furia också, men hon gillade inte Charlie till en början, utan satte honom på plats. Snäll som han är, så gick han undan. Han vet hur vi kvinnor ska tas han!! Tyvärr, så ville inte Furia leka så mycket idag, var väl trött efter bilresorna o allt ståhej i o runt ringen. Men matte fick träffa Iris o Melle också, som hon tycker är så fina! (Det kan bero på att de också är blue and tan-färgade... hihi). Fast hon tycker att Furia också är väldigt fin, o snäll. Min matte, sa också, att hon funderar på att ta en valp efter Iris under 2010. Då är ju jag riktigt vuxen (kanske) o det kan vara lägligt med en till vovve.

Igår anmälde matte mig till två utställningar, en i Avesta den 18 april o en i Västerås den 25 april. Hon har ringt o talat om det för Gilla också, så hon ska vara beredd på det när hon kommer ner hit. Ev ljuspartyn får ske på lördagkväll eller under söndagen, sa matte till henne. Gilla har magsjuka, så det var bra att de inte kunde träffas i verkligheten... för det är den värsta sjukan man kan få, enl matte.... i alla fall virusbetingade sjukdom.

Nu går man omkring i tikskydd... blev helt tossig igår när matte satte på mig det, sprang runt som en tok överallt. Nu är det Wille som är helt galen.... o Felicia också, för hon blir så arg på honom. Han vill bara komma in på hennes rum, o det vill inte hon... ja, så är det i vårat hem. Inte konstigt att matte får hjärtklappning o somnar lätt på kvällarna. Nu ska nog Wille få bada, om inget annat roligt händer. Han verkar vara full av energi. Själv är jag lite trött, som en timme i sträck på Isaks säng, när Morgan o Jessica hade åkt. De vill att vi ska flytta upp till dom, o det vill matte också, men det kanske inte går så lätt. Matte är ju därifrån, även om hon flyttade när hon skulle fylla fem år, men rötterna finns ju alltid kvar o en hel del roliga, trevliga o kära vänner o bekanta...

Imorgon, lägger hon ut lite nya bilder från en trimmad o snygg mig!!

Kramar från Puffliz

Kommentarer
Postat av: Kicki och Alvin!

Åh va kul att de kikade förbi!!

Ser framemot att kika på bilderna på Pufflis.

Vi är ju igång äntligen med valpkurs o det är jättekul. Man vill ju ta det i rätt ordning även om Alvin är mer än 7 månader nu. Men så har vi ju hunnit öva lite med Jessica & co innan också.



Det är minus 16 här idag..BRRRRR....ändå har vi nyss avverkat februari månad o det är faktiskt 1 mars idag. Det går åt rätt håll nu.



Ha det så fint dag.

Vi har faktiskt en oplanerad dag o först av allt ska jag äta en god frukost sedan får vi se vad denna dag bjuder på.



Varma kramar.



2009-03-01 @ 07:38:47
Postat av: gillan

Hejsan!!!! Jag mår bättre nu men ack va slut jag varit..... Kul att ni fick främande, å hjälp med lite trimning. Jag ska fundera på om jag ska ställa nån i april.... vet inte än!

Krama alla från oss...

Gillan / fam och border flock

2009-03-02 @ 14:31:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0