Takdropp o sol...är våren på väg?

Tjenixen alla glada!

Nu är nog våren på väg, för idag droppade det jättemycket från taken o snön blev blöt o tung. Känns också i pälsen, där det fastnar... Charlie får stora "kockor" som matte tar bort med en speciell borste, kallad "kardan". Jag får inte lika mycket, men ibland blir det tillräckligt för att jag inte ska vilja röra mig. Det går väl, om matte lockar med godis.

Idag har vi varit ute i skogen igen, men jag springer inte lika mycket som för några dagar sedan. Det är något som händer i kroppen, har nog med det där "löpet" att göra. Charlie har börjat nosa mig i rumpan o markerar där jag har kissat. Matte har förvarnat mormor om att jag kanske måste komma o bo där i några dagar under höglöpet. Känner mig mycket tröttare också...
Vi var till mormor idag på förmiddagen, så att matte fick lite fika i form av semla! Min matte älskar semlor, men hade inte tid att göra några igår, eftersom hon jobbade.

Nu har matte beställt en ny kamera också, som inte kommer förrän i slutet av mars, tyvärr. Men vi har den förhoppningsvis, när jag ska på utställning nästa gång. Då får husse ta lite fler fina kort, den här gången. Matte tycker att min päls är så fin, så hon funderar om hon verkligen ska trimma mig så mycket inför utställningen, visst är hon snäll?! Ska ta lite närbilder o skicka till kennelmamma Jessica, så får vi se vad hon tycker. En del bordrar, är ju alldeles lurviga på utställningarna, så det kan väl inte göra så mycket?

Nedan följer lite bilder från en promenad i lördags, tagna av Felicia o hennes kompis Matilda, som var ute i skogen för att fota. Båda tjejerna älskar att fotografera o tar faktiskt mycket fina bilder. Det är klart att de är fina, när jag o Charlie är med på dem!!

Vill också ge en extra puss till Jocke W, som varit inlagd på sjukhus för hjärnskakning: Krya på dig o matte hälsar att; Du måste ta det lugnt, åtminstone en vecka o känna efter riktigt ordentligt så du inte blir yr, illamående, får huvudvärk eller bara känner dig svag!! Man har bara ett huvud o det är vår central, tänk på det!!

Puss också till solen, hoppas du kommer med vår snart!!

Till alla andra: Puss o kram o ha det så bra!!



Fin "liten" snart 9-årig Charlie...




Ser ut som Charlie flinar här...hihi



Här lurar jag på Charlie, som väntar på matte....




Väntar på signal från matte....




Jag ruskar på huvudet här, ser lite kul ut...


hon pulsar genom snön..

Nä, jag gör inte nr 2, utan jag pulsar i den djupa snön.... för
den som trodde något annat.....

Kommentarer
Postat av: Kicki och Alvin!

PUFFLAN är hur söt som helst.

Det syns att hon o Alvin är syskon.

Varm kram från en tidig morgon vid tangenterna...

Må så gott.

2009-02-26 @ 06:28:00
Postat av: Hilda o Ullizz

Hejsan,

Men fy va trist med Hammarbyfan och Kvarnen. Det är helt rätt att det är H-by´s "hemmapub", MEN alla ska ju vara välkomna. Och har man ingen aaaning eller det intresset så..IDIOT !! En som inte var intresserad av idrott under kontrollerade former, utan "kickboxning" på egen hand. Man blir sååå trött på dom !! Vi var i närheten. Synd att jag inte visste, hade vi kunnat ses över en drink. =) Javisst, vi ska ställa i V-ås. Tror det är en bra domare, men jag hoppar över Sthlm Kista då ! Även om det är närmare, men Hilda är EN DAG från att vara i officiell och det är lite trist. Nu på lördag blir det ju tredje inofficiella så...det får räcka med träning. Sen börjar allvaret. =)

I går började det också droppa här och det vita otrevliga (som vi Sthlm oftast bara har i frysen) fick sig lite törnar... =) Gumman TÖ är här hoppas jag.

Nu är det fika dax..morron fikat är viktigt.

Och håll tummar och tassar för oss Jexmo´s på Lördag. Må gott och ni som är sjuka, KRYA på er... =)

Kram från oss ( AIK;are..he he he)

2009-02-26 @ 07:53:38
Postat av: Anonym

Jo det är en djungel det där med utställning och jag kan säga att jag känner mig som "nybörjare" jag med VARJE gång. =) V-ås är inga problem, då är "lekis" över. Men Kista/Sthlm utställningen är 11-12 april och då är våra "små" EN dag från juniorklassen. Jätte roligt om vi ses i V-ås. Då blir vi "konkurenter"..he he..Roligt för Jessica, som då kanske även kan ställa upp i uppfödarklass om hon får ihop (tror jag) fyra vovvar !! Lite osäker på hur många eller få det måste vara...Jag är inte expert på utställningar heller. Men man får JÄTTE mycket hjälp runt ringarna, bara man frågar. =) Skönt att Jessica är med i Nyköping i helgen. Jag är svårt nervös vid utställningar, inte alltid så pratglad FÖRE man varit i ringen. Men det är många. Man är så focuserad på hunden och det som ska göras. Men efter inga problem.

Hoppas det gick bra på jobbet.

Jätte roligt att vi skriver, snart får vi ringas. =)

Kram så länge..(nu ska Hilda´s svans bli färdig.....

2009-02-26 @ 13:32:33
Postat av: Ullizz

Var det ju som skickade så klart...det kom inte med. hi hi =)

Vore föresten roligt om Alvin kom med till V-ås också, så man fick se honom "live" också. Han ser så jätte fin och söt ut på bilderna. =)

Kram (igen)

2009-02-26 @ 13:34:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0