Vinter, snö o sol. Helt underbart vackert!

Nedan kommer lite vackra bilder (menar vyerna) från dagens promenad...


Wille fick åka snowracer idag också, men drog den själv ibland också. Han ville skjutsa mig, men hur skulle det ha gått till?
Ser ni poolen i bakgrunden? Blir inte så sugen att bada, men längtan efter sommaren uppstår ju faktiskt, eller hur?



Charlie märker revir, vilket är jobbigt på den här promenadvägen, med alla hundar som går här....



Charlie o Pufflis (strecket i diket) i full fart! Det är så härligt att se dom springa fritt!!



Pufflan in action....



Båda vovvarna i full kareta...



Vacker vintervy....



Gissa vad Puffliz är på väg att göra?? Hoppa upp på Charlies nos? Ungefär, ja....



Bild över vårt garagetak mot den azurblå himlen. Så vackert med den glittriga snön....

Hallå alla glada!

Idag ville matte bara briljera med lite roliga o fina kort. Det är så kallt här idag -18 grader. I morse gick jag o Charlie på promenad med mellanhusse Johan. Då hade jag min fina täckjacka på mig, men när jag har den på mig, så vill jag varken kissa eller bajsa, så matte fick släppa ut mig på gräsmattan i stället. Göra toalett, när man ser ut som en fin dam, det går ju inte för sig, vad tror ni? Går ni människor på toaletten med finkläder på - utan att ta av dem? - skulle inte tro det....

Igår spillde husse spad från kålpuddingen som de åt, på skåpen i köket, för det blev lite mycket spad.... Det upptäckte inte matte förrän jag började slicka på luckorna idag o inte ville sluta. Det var ju så gott!! Till slut var hon ju tvungen o titta efter vad det var!! Där ser ni vad bra det är med hundar som städar efter er!! Nu är luckorna rena o fina, till min förtret.... Har ätit lite Dextrosol, som jag hittade någonstans. Det är dock ingen som vill kännas vid att de haft Dextrosol, när matte frågade. I brist på annat, tuggar jag på vedträna som ligger vid kaminen. Alltid kan man ställa till med lite oreda.... Jo, vi har fullt med tuggben, men hur roligt är det?? Jag älskar ju uppmärksamhet, det har Wille o jag gemensamt.

Nu ska matte gå o dricka kaffe, med en nyss hemkommen husse, som har jobbat fm på kartongfabriken.

Ha det så bra o skriv MERA!!!!

Puss o bit från lilla mig

Kommentarer
Postat av: Hilda

Men JÖSSES, hur mycket SNÖ har inte ni då ??? SÅ mycket har vi inte här "nere". När det kommer snö, ligger det en eller två dagar. Just nu ÄR det bara IS. Ska se om inte matte kan försöka fota det i morron. Skridskor pratar matte om varje gång vi är ute på promenad. Snön ser däremot buskul ut..och jag är lite avis. Vi är lika du och jag syrran. Jag har också en massa tuggben, men det är ju lååångt ifrån lika roligt som att tex tugga på veden, eller varför inte "väggen" i hallen =) Då får man lite uppmärksamhet som heter duga. Det är Stina som har lärt mig dom bra tilltagen. Bosse och Doris är rätt "lydiga" inomhus, Bosse ligger JÄMT framför tv;n och glor. Nu ska det visst bli nåt program om oss fyrbeningar, och DÅ är han minsann vaken.

Japp, matte har anmält mig till Nyköping. Tänkte jag skulle klå dom andra igen. He he he....självförtroendet är det INGET fel på. Matte har trimmat mig, jag HATAR när hon ska göra svansen. DÅ passar jag på att bitas lite...eller så sätter jag mig och då i form som en "ostbåge"..(det är föresten nåt som är jätte gott, ja alltså ostbågar) =) Usch, va tråkigt med alla sjuklingar hemma. Här är det lugnt på den fronten, har "bara" lillhusse som är fjårtis hemma numera. Och han är en friskus... =) Och skiiit rolig att leka med. Han är mest intresserad av sin dator och när jag inte får hans uppmärksamhet brukar jag gå in och VÄLTA den lilla "burken" på golvet..ha ha..Lättast är om man LEKER häftigt med nåt i närheten, då tror han inte det är med flit.

Nääe, nu ska jag kolla om det går att reta Bosse lite när det är hans favorit program. Om inte annat finns det en och annan vedpinne att tugga på.

Kram så länge...

2009-02-09 @ 20:10:53
Postat av: Kicki och Alvin!

Heeeej på er!

WOW vilka vackra bilder, det på garagetaket och himlen var ju underbart!! Va mysigt området ser ut, bor ni i huset vid poolen?

PÅ torsdagkväll ska Alvin få en snabbtrimning innan jag ska massera Jessica. Då får massagebänken agera trimbord ett slag. Han är så lurvig den lilla goklimpen.



Ha en jättemysig dag så hörs vi snart igen.



Kramar från oss.

2009-02-10 @ 09:12:14
Postat av: Jessica Berg

Fina bilder. Hos oss har varit så kallt idag att man knappt kunna vara ute. Tacka vet jag kaffe och braskaminen!!

Kram

Jessica

2009-02-11 @ 17:53:57
URL: http://www.jexmo.nu
Postat av: Hilda

=) Kan bli lite tokigt ibland, oftast är det när mattarna kommer och lägger sig att man skriver på datan... in i svansen jobbiga =)

Kram

2009-02-12 @ 07:30:50
Postat av: gunilla

Hejsan! Alla där nere ! Jag tycker nog att ni har mycket snö med , men... det är massor här med!

Kallt..... vill inte va ute alls nästan!

Hela mitt border gäng hälsar till er alla!!!

Kramizar gillan med fam

2009-02-13 @ 13:35:44
Postat av: Hilda Och Ullizz

Stora KRAMAR till er på Alla hjärtans dag. Och javisst är Hilda vacker.... =) Hoppas på att det ska gå lika bra i Nyköping den 28 februari som det gjort tidigare. =) För FIN är hon ju, OCH hennes syskon. Det klappar alltid lite extra för sin egna..

Och jag förstår din känsla när du kom hem till dina GLADA GOA familje medlemmar. Nu är mina "barn" stora, men kommer allt ihåg hur mysigt det var.. Det är JÄTTE mysigt med dom stora barnen också nu. Och dom är HUR goa som helst med sin mamma. =) Det värmer. Blir nog en alla hjärtans dag promenad idag. Vi har sol och -6 grader nu på morron. Det är alldeles lagom. Inte kallare än det vill vi ha...

Nu ska det bli lite morron kaffe.

Kram..från oss alla.. =)

2009-02-14 @ 08:22:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0