1 år idag!!


Det var ett tag sedan det här kortet togs.... matte har haft mig i ca 10 månader nu... Gu va söt jag var när jag var så liten....




Här är jag exakt 1 år! Matte tog kortet på förmiddagen idag, efter att vi lekt lite med fotbollen.... det är skönt att ligga i skuggan under studsmattan, för där är gräset svalt.... Visst är jag fin eller??



Här är min födelsedagspresent!! Tallriken till höger är förstås min.... men jag stal Charlies kex. Han äter ju så sakta den stackarn - annat är det ju med mig!! Satt i halsen lite grand, men det är matte van vid nu...



Jag glupsk!! Nej, vad ni hittar på!! Det var verkligen gott det här!! <3

Hej alla glada!!

Idag är det ju H-kullens 1 årsdag! Grattis till Hera, Hilda, Haddock (Alvin) o mig Honeypuff! Jag tror att jag var sist att födas. Grattis också till vår mamma Elsa, som varit mor i 1 år!!

I morse hade matte satt klockan på ringning, för vi har fått den dåliga vanan att sova länge.... det är mattes näst sista semestervecka. Att hon satte klockan på åtta, fick både Charlie o jag förklaringen till lite senare.... Efter frukost blev det en tur på gräsmattan o sedan lastades Charlie o jag in i bilen. Wille pratade om djurdoktorn o ville följa med på turen. Ja, vi hundar hade ju inget val, såg det ut som. Charlie vill ju följa med matte överallt o älskar att åka bil. Jag vet inte riktigt vad jag tycker, det är väl ganska ok. I alla fall när man har sällis.... Resan gick till Skogsbo, o väl där skulle vi gå in på ett ställe som luktade väldigt mycket djur... både katt o hund faktiskt.... Matte hann inte ens slå ner sin rumpa, förrän vi blev inkallade till ett blått rum. Men där var det en väldigt trevlig tjej, som dessutom sa att jag var söt!! Plus till henne ;) Matte fick ta fram vaccinationskorten till oss doggar... då började jag förstå, eller?? Charlie var lite stirrig därinne, så då tänkte jag att det kanske var bäst att bli det.... men helt plötsligt satte matte upp mig på en slags bänk, med gummimatta på. Den trevlig tjejen hälsade på mig... så då slutade jag stärra upp mig. En annan tjej, som var veterinärstuderande, blandade i ordning någonting. Fram kom burken med Frolic o den snälla tjejen matade mig hela tiden.... märkte inte ens när den andra gav mig en spruta i nacken!! Matte tyckte jag var så duktig!! Wille tyckte att det var lite otäckt, men det blev bättre när han såg att det inte gjorde ont alls. Charlie fick också Frolic under tiden de gav honom sprutan, men han ville inte ha just då de sprutade in medicinen. Vi blev mycket glada över att få gå därifrån!

Nu är det eftermiddag o Charlie o jag har som ni förstått fått min födelsedagspresent - å det var gott!!

Hoppas nu att Era mattar o hussar uppdaterar sina hemsidor med bilder från vår bemärkelsedag!!

PS: Idag har jag för första gången hoppat upp i mattes knä då hon suttit på stol!! Hon har tjatat på mig att göra det, men då har det liksom inte passat!! Men nu passade det.... 2 ggr tom!! DS.

Ha en jättebra dag, som jag för Er skull hoppas, ska innehålla mycket godsaker!!

Puss o kram

Kommentarer
Postat av: Jessica

Grattis på 1-års dagen. Vad massa gott! Tänk vad tiden går!

Kram

Jessica

2009-07-13 @ 19:58:17
URL: http://www.jexmo.nu
Postat av: Kicki ~ Icki Innom

Heeeej Pufflisgumman och matte + Wille o ni andra :-)



MEN vilken mumsig tallrik..hahaha...det märks att ni bordrar är släkt, Alvin skulle också slukat på tallrik 2 ifall det gick för sakta där.....ler.



Tack för supergoa meddelanden i vår blogg och jag blev glatt överraskad då dus krivit så fint om mig hos Hilda och Ulliz också.



Snaaaaart är ni här, sms:a eller ring så kan vi busa vid älven och överallt då ni kommer hit.



Kraaaaam.

Kicki!

2009-07-13 @ 22:02:38
URL: http://www.lindblomman.se
Postat av: Kicki ~ Icki Innom

JÄTTEFINA bilder på Pufflan, o jag glömde säga att vi vaccinerade Alvin i fredags pga veterinären skulle semestrstänga from idag.....han åt Frolic han med o märkte inget av sprutan :-)

2009-07-13 @ 22:04:10
URL: http://www.lindblomman.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0