Charlie, 9 år!

Hoj hoj!!

Ja, hoj, är det enda husse tänker på.... snön smälter och asfalten tittar fram.... Kennelpappa Morgan, har visst också drabbats av mc-sjuka. Han har tydligen varit i Malmö, o där åks det motorcykel för fulla muggar.

Men nu var det ju inte det som jag skulle berätta om, utan att Charlie fyller år idag!! Han fick Frolic till frukost o extra mycket godis när vi var ute o sprang morse. Sedan hade matte köpt en låda leverpastej till honom, men jag fick faktiskt också smaka lite grand. Annars förser jag ju mig själv, som ni vet. Imorse, stal jag en smörgås av Wille igen. I helgen stal jag smörgås från Charlie o då försökte matte ta ur smörgåsbiten ur min mun, men se det gick inte!! Rottweilers har visst mer än 1 tons tryck i käkarna, men jag låg nära det tonet, det kan jag lova. Det gäller att hålla fast vid det man har....annars kan man ju få svälta!!

Fast idag, var jag glad över att matte fick upp min käke. Jag bet nämligen i en liten trädgrensbit som låg på backen o den rackarn fastnade i mina tänder. Försökte få bort den själv, men det gick inte, så efter några sekunder kom matte till undsättning. I skogen hitta Charlie en stor o lång pinne, nämligen ett smalt ikullblåst träd, som han skulle släpa runt på. Matte skrattade åt honom, men jag försökte hjälpa till istället. När vi inte lyckades, så sprang vi runt o letade efter en annan "pinne" och hittade en kortare (ca 2 m lång) gren. Med min hjälp så gick det att flytta den och faktiskt gå några steg. Men då sa matte att vi inte fick ta den, för då skulle hon bli omkullsprungen pga gren i knävecken! Charlie ville inte lyssna på det örat alls. Matte sa åt honom att han fick ta en annan väg, eller sluta följa efter henne, men det funkade inte heller!! (Konstigt va?? Nog för att vi hundar förstår en hel del av ert språk, men definitivt inte allt!!! Bara så ni vet...). Till slut satte matte upp handen mot Charlie o grenen o sa:STOPP!! Å se, det fungerade! Han släppte grenen o sprang vidare på leta-pinne jakt.

Idag har solen lyst igen o mycket snö har försvunnit. Jag har tom kissat på gräs idag!!

Nu ska jag slagga lite. Matte ser ut att vara på lite trimhumör, så det kanske blir lite lidapin, i soffan.

Ha det så bra allihop!!!

Kramar från Puffliz


Kommentarer
Postat av: Hilda

Visst är det lite härligt att äntligen få se det som finns under snön, man kommer ju ihåg att nånstans var det grönt och inte så kallt om tassarna. Det gäller att vara om sig och kring sig, jag brukar hitta betydligt "äckligare" saker att äta ute. Matte drar sig för att stoppa in fingrarna i munnen då...men va mycket mums det finns ute.

Isen var tjock, lovade matte och mellan husse. (insjö) Men det var nog sista svängen, dom hade kört fyrhjuling tidigare på dagen så, vi kände att det går nog. Mest var vi ute och sprang på en ö, mitt ute i "isen". Skönt tyckte vi och roligt med så MÅNGA fyrbeningar att leka med på en gång. Men trött blev man...sussade gott hela kvällen.

Nu ska matte iväg och jobba lite, har fått ett litet "hoppa in jobb" ett tag =)

Må så gott och hoppas solen skiner på er även idag =)

Kramis och vi ses snart..

2009-03-18 @ 07:20:59
Postat av: gillan

Tjena bruden!

Lite snö låter ju kul... här är det massor kvar!

Jag har lagt in lite kort på min gummor på min blogg, kolla elsas utställnings påse... fniss va kul jag är.

Har även lagt ut ett kort på elins hingst , hon äger snart honom....

Hälsa alla och krama wille från kusin mostra hans

Kram Gillan

ps. elsa hälsar till dotran, mormor hälsar , ja gammel mormor med

2009-03-20 @ 11:56:07
Postat av: Alvin

Hej syrran, tittar in med lite enerverande syskonkärlek o .. - jag saknar dig!

Du var toppen att leka med o jaga.....ag ska ita dig i akelen nästa gång ler ( = jag ska bita dig i bakdelen )



Pössar bus o voff!

2009-03-21 @ 19:55:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0