Igår fest, idag svält....

Ja, precis så ligger det till.... man går på svält numera.... inget jag rekommenderar....

Igår var matte upp till Falun med mellanhusse Johan. Farmor och farfar var barn- och hundvakt. Farmor bakade mattes älsklingskaka - en kanelkaka gjord på mycket fett bl a gräddfil o sån´t. När matte kom hem så fikades det, o eftersom kakan fortfarande var varm, lät matte den stå kvar på bordet. Hon gick ut o lekte med Wille o sa, hejdå till farmor o farfar. (Ingenting hände...) Sedan kom de in o matte gav Charlie mat o stängde som vanligt in honom i tvättstugan (för att inte jag ska äta upp hans mat...). Själv gick hon o Wille till badrummet, för han skulle få bada. Jag brukar följa med då, men inte denna dag. Efter en stund hörde matte (som fö har VÄLDIGT bra hörsel...) att det skramlade så konstigt i köket, o den enda som kunde vara där - var ju lilla jag!! - Vad är det som skramlar så konstigt? frågade matte, så att Felicia skulle höra. Felicia rusade ut i köket - o gissa vad hon fick se?! Jo, lilla mig PÅ köksbordet - i full färd med att försöka få i mig sockerkaka!! Å det - fort som tusan!! Felicia ropade -NEJ!!! och fick tag på mig! Jag stannade ju kvar när hon kom, för alltid skulle jag väl hinna få i mig lite till!! Matte kom också rusandes o bara stod o gapade! - Jaha! Hon är Elsas dotter!! sa matte bara.... - Å kolla in magen!! ropade hon o pekade på mig! Vaddårå!! Vem skulle inte se ut så, efter att ha ätit en kvarts sockerkaka!!

Matte tog tag i mobiltelefonen, för att ringa till Gilla o berätta om min bravad! - Ja, sa Gilla, men det var väl inte chokladkaka?? - Nej, sa matte, det var kanelkaka! - Jaha, vilken tur då! sa Gilla! (Vilken tur??!!) Sedan sa hon till matte, att jag måste vara utan mat i åtminstone 2 dagar! Haa, vilket påhitt!! Vad håller de på med? Tror ni att de bantar om de ätit en kvarts sockerkaka?? Skulle inte tro det va??!! Men matte lydde rådet, tyvärr.... fick ingen frukost i morse, men jag tror inte att jag saknade det heller, för jag sov jättelänge!! Men på eftermiddagen idag, var jag jättehungrig, så matte gav mig ca 1/4 dl, vilket inte var mkt, men ändå någonting!! Hon diskuterar som så, att magen måste hållas igång - inte bara mina stackars tarmar!!

Nu måste mamma gå o titta på någon operasångerska på TV - är tydligen kval för Eurovisionschlagerfestivalen!!

Kram på Er!!

Kommentarer
Postat av: Hilda

Ha ha ha, Kära syster...Ví ÄR Elsas barn. Det kan min matte också skriva under på. Jag har gjort samma sak som du, fast för mig stod det inte nybakad sockerkaka, utan ett påskägg som matte fått av sin tjompis. Fullt med GOTT godis, massor av choklad... Just när jag fått av locket(som var av porslin)och skulle nafsa i mig av det goda, kom matte. (hon hade också hört skramlet)....inte en ändå godis fick jag tag i, innan det nöp i nackskinnet och man kom ner på jorden igen....Matte var inte speciellt imponerad av mig den dagen. För jag hade inte bara gjort dumheten att vara PÅ bordet och försökt ta godis. Utan på locket till påskägget satt en hare, och jag hade haft sönder ena örat på den....!!! Jag har provat ett par ggr till, och förra veckan lyckades jag få tag i lill-husse Ludde´s ena frukost macka, men då skuttade jag från golvet och chansa på att dom låg på kanten. Drog ner en på golvet och ÅT upp DEN....!!!

Det var gott, men inget populärt tilltag det heller. Har resulterat i att vi alla fyrbeningar är bannlysta från köket. =) Får ICKE träda över den magiska gränsen som kallas "tröskel" !! Nu vill matte skriva lite..bäst att lämna över tangentbordet.

Hallilå där, jo nog är dom små mattjuvar alltid...det mesta går ner.

Skönt att jag är förlåten att jag inte skrivit, men har som sagt haft massor i göra. Inte bara hundar, men mycket sånt också. Sen har vi äntligen efter många turer fått vårt "gamla" hus sålt. Dom första köparna fick inte ihop pengarna..så börja om från början. Men nu är det klart, och ska till att börja tömmas ordentligt nu. Före sista Juni ska allt vara klart. Då har jag två utställningar inplanderade två helger..men vi ska väl hinna, med lite (mycket) hjälp av barnen.

Färjan var roligare än jag trodde. Vi var ett gäng på 20 pers, som hade skit kul. Roligt att även få "festa" ute med Fredde. Han jobbar så mycket annars att vi inte hinner ses lika mycket som med dom andra "barnen" eller för den delen festa. han är kock, och jobbar kvällar och många helger. Så det var dubbelt så roligt.

Nu ska det fortsättas med pälsar..

Vi hörs om Avesta lite längre fram...ett mejl kanske eller så =)

Kraaaaaaaamisar från oss alla.

2009-05-13 @ 08:01:49
Postat av: gillan

Hejsan! Va kul att höra att det finns flera som är som Elsa ! Hoppas att ni gillar era troll ändå.... jag älskar våra vovvar! Jocke älskar sin Elsa!!!! Hon kallas i folkmun (Skatan)

Kramizar Gillan

2009-05-15 @ 02:44:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0