Jag tjock! Fattar ingenting...



Hej alla mina vänner!!
Nu har Gilla m familj åkt hem... Det blev en kort, men intensiv helg. Matte tyckte det var så tråkigt, för de hann knappt prata med varandra, bara för att matte jobbade nätter precis den här helgen. Tur att de kommer tillbaka i januari! Och i februari! Då ska visst tanterna åka till Åland. Igår var hon för trött för att gå på hundkurs kl 12, så vi hoppade över en gång.

Matte har försökt ta kort på min midja o ville att jag skulle stå upp, men jag fattade inte vad hon menade. Som vi ser det så är jag inte alls tjock, kanske lite småknubbig, men vaddå? Det är svårt för matte att veta riktigt hur hon ska göra med maten, eftersom jag växer fortfarande. Men nu får jag bara mat 2 ggr om dagen. Tur att matte o jag tränar en hel del, för då får jag ju godis i alla fall. Idag har Charlie o jag varit ute i skogen o sprungit en hel del. Både han o jag var trötta efteråt. Det blev ju inte så himla mycket motion förra veckan eftersom Wille var sjuk. Vi brukar ju ta lite längre vändor åtminstone 2 ggr/dag, men det blev bara en längre promenix. Det kanske också har sin betydelse vad gäller vikten. Matte har nu tagit kort på min midja o ska skicka till Jessica för bedömning. Välling slutade jag med för ett bra tag sedan, får bara ett par kvällskex. Skönt att höra att Alvins midja också är lite rundare, då är man ju inte ensam....

Skriv gärna några rader, för det är alltid lika roligt!! Vi älskar att läsa era kommentarer.

Många kramar från Puffi

Kommentarer
Postat av: Kickilina

Hej på er!

Javisst är det typiskt att man ska måsta jobba precis den helg man har främmande o allt jul händer......så är det ofta tycker jag.

Pufflan ser ju fin ut på bilderna,,visst har väl hon en markerad midja??

Imorgon ska vi träffa Jessica igen för lite övningar....känner på mig att hon kommer tycka Alvin är lite rund igen, det jojjar lite precis som för hans husse och matte :-) Vi tycker synd om Alvin då vi fikar o äter så då blir de ju att han får smaka..........



Ha det gott sålänge

Varma Kramar

Kicki!

2008-12-01 @ 19:17:18
Postat av: Hilda

Tjena syster Yster,

Jag tycker du ser kanon fin ut på bilderna. Jätte jätte fin. Du blir nog en farlig rival.. Hi hi. Äntligen kunde jag sno datan av matte en stund. Här har all snö försvunnit och landskapet har förvandlats till en stor geggamojja. Uuuurk, det var lite roligare med snö. Nu är det regn varje dag. I helgen ska matte tydligen vara borta hela lördagen, utställning i Älvsjö. Men jag fick inte följa med den här gången. För liten ännu.Så matte kommer träffa Jessica själv. Men i januari ska vi till Nyköping och jag ska göra om min bravur igen. Tror matte ??!!

När ska du göra debut på golvet ?? =)

Jag har lärt mig ett nytt "trix" som retar gallfeber på matte. När jag har trist går jag ut i köket och drar ner mattes handduk som hon har hänger på spisen. När hon sen kommer och hänger upp den igen, ligger jag och väntar och ser oskyldig ut. När hon sen går ut igen, gör jag om samma sak igen. Det tog väldigt lång tid innan matte förstod att det var JAG som gjorde det där. =) Låg ju bara där på värme golvet och hade skönt när hon såg.

Typiskt att din fyrbenting skulle jobba när ni fick främmande, men hoppas DU hade roligt och busade ordentligt. Nu ska jag gå och "störa" Bosse lite i hans snarkande. Han är super kul att retas med, låter som Kalle Anka. He he.

Ha det så jätte jätte bra, snygging. Var inte orolig för vikten. DU ser bra ut.

Kramis

2008-12-02 @ 19:49:44
Postat av: Elsa

Hejsvejs! Vi var lite trötta vi med när vi kom hem! Vi hann åka och fika hos kennel mamman och där träffade jag/vi en till valp av mina Hera, hon blev så glad när jag(mamma elsa)/vi kom.Jag lekte med henne med för jag hade ju vanan inne efter vår korta visit i fors!

Min matte tyckte också att det var synd att cissi jobbade men det gick ju så fort och det blev söndag snabbt !

Kramizar till alla

/ elsa med familj

2008-12-04 @ 22:38:03
Postat av: Hilda

Nu har kennel mamma Jessica varit i stora Sthlm och hälsat på MIG. Jag blev så glad och jag tror jag mindes både Jessica och Morgan. Matte och Jessica envisades med att ställa mig på bord och fota mig. Lite jobbigt, men ok. Du kan se bilder på mattes hemsida, på galleri 2. Matte lämnade mig hemma i söndags för att titta på andra vovvar som gick i ringen. Och Furia gjorde jätte bra ifrån sig. Då blev matte glad, för hon gillar egentligen inte den domaren, TUR för honom att han gillade Jexmo hundar. Hoppas ni har det bra. Här är det fortfarande urtrist vinterväder. Eller vinterväder, föresten, mer höstlikt. Regn regn, lera och gegga. I morron ska matte ha "hunddag" här hemma, vilket innebär väldigt stort "lidande" för oss fyrbeningar. Först ska vi klippa klor, sen ska man in i duschen. Efter en viss torkning både med handduk och utan, ska man upp på bordet för trimmning. Usch va trist. Den ända fördelen man har är att man kan fjäska till sig godis. =) Det var hur som helst roligt att få träffa Jessica och Morgan igen. Vi ska nog ses i Nyköping i februari också.

Hoppas allt är bra med er. Hörs snart.

Kram från mig och matte

2008-12-08 @ 18:52:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0