Äntligen lite snö!!




Hej alla vänner!!

Äntligen har det blivit lite annorlunda väder  i form av snö. Men tror ni inte att det regnar idag igen... Det är ju helt otroligt. Igår var jag i alla fall ute o lekte i snön, se bilder ovan. Jag gillar att leka i snön o matte tycker inte att det gör nå´t för jag är så lätt att torka av, annat är det ju med Charlie som har så krullig o mjuk päls. I den fastnar både det ena och det andra. I dag har vi varit ute i skogen o sprungit lite. Matte kastade pinne till mig o det tycker jag är kul.

Bilden underst, illustrerar en av mina favoritsovplatser på dagarna, nämligen min (än så länge) transportbur. Jag går naturligtvis in där frivilligt, för det är så mysigt där o så får jag vara ifred. Själv har jag lite svårt att lämna andra i fred, men det hör väl till. Har börjat med något nytt, som dock inte är så uppskattat....att hoppa upp på alla som sitter runt matbordet! Det luktar ju så gott där uppe... Har man tur, så tappar alltid lille Wille nå´t på golvet, som kan slinka ner i magen på mig...

Vill passa på att tacka Hilda o hennes matte för era alltid så roliga inlägg... Lycka till på lördag!! Ska kolla hur det gick för Er sedan, för det uppdaterar Ni väl på er blogg!! Tack också till Alvin o Kicki, skriv gärna mer!! "Vi" går in o kollar på Era hemsidor o skriver några rader. Det är så himla kul att se hur syskonen växer o utvecklas.

Nu ska vi gå o vila, för matte ska jobba ikväll...

Kramar från oss! Se upp i halkan så ni inte ådrar er benbrott!!!

Kommentarer
Postat av: Jessica Berg

Hej Cissi och Pufflan!

Vad kul med med snö...Fina bilder på Pufflan. Här hos oss finns det ingen. Nu är lugnet återställt hemma på Jexmo när vi hämtat hem våra hundar efter 4 dagars kurs i Uppsala (jobbet). Ser nu fram emot Hamar nästa helg, 37 st anmälda bordrar.

Kram Jessica

2008-11-14 @ 15:03:22
URL: http://www.jexmo.nu
Postat av: Kickilina

Hej Cissi!

OJJJ va mkt snö, härligt med vitt på backen..hoppas det få ligga kvar!!

Det låter som det finns likheter mellan syskonen , hahaha...Alvin hoppar inte upp när vi äter men näst intill, han verkar jämt jättehungrig.

Jag ska visa Magnus fotot du mailade, helt klart finns likheter!!!



Ha det riktig gott själv och på återmailande.



Varm kram Kicki.

2008-11-14 @ 18:10:47
URL: http://www.lindblomman.se
Postat av: Hilda

Inte var det där med utställning något märkvärdigt.=) Men matte blev jätte stolt, jag LYCKADES bli BIS 2;a =)

Och det är tydligen det nästbästa man kan bli. Jag var mest koncentrerad på dom goda köttbullarna matte hade. Alla var jätte imponerade av lilla mig, och matte fick tårar i ögonen (det såg jag fast hon försökte att inte visa) när domaren sa och på Andra plats i BIS kommer Jexmo´s Hilda Borderterrier...

Det kommer gå jätte bra för er alla, när ni väl kommer igång. Det är lite läskigt i början med alla fyrbenta och tvåbenta huller om buller. Men det blev rätt spännande i slutet. NU är jag trött.

Ha det jätte jätte bra och hoppas vi kan ses snart.

Slick från Hilda. Matte hälsar.

2008-11-15 @ 17:35:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0