Charlie o jag



Hej hopp, snöglopp!!

Tänkte att alla måste vara väldigt nyfikna på vem Charlie är, så därför bifogar vi ett kort med oss två. Det här kortet är från när jag var typ 8-9 veckor gammal och hade varit ute i skogen på promenix. Vi bor ju granne med skogen, så det är perfekt.

Idag har det först regnat o sedan snöat. Det är kul med snö, jag springer runt som en dammsugare med nosen som sedan blir alldeles snöig o kall. Men jag gillar ju alla väder (?). Matte o lillhusse är sjuka, men hon orkade med en sväng i skogen idag ändå. Det var ju Charlie o jag som fick springa. Både Charlie o jag gick o nosade o frustade i skogen, så matte blev rädd för att det kanske var en björn eller nå´t i närheten. Jag vet inte vad det var, men för säkerhetsskull, så var jag på min vakt hela tiden. Matte säger att det finns varg o björn här i närheten, för på andra sidan sjön, har man haft problem med en björn, som rört sig in på människornas gårdar t o m.

Tror ni inte, att mattes ledsamhet för att rycka öron har försvunnit!!! Till min stora förtvivlan.... Jessica gjorde ett mycket bra jobb, enl matte, så det är inte så mycket att hålla efter. Hon skulle bara veta, hur det känns! Men å andra sidan, så har jag inte skrikit en enda gång, som jag gjorde i Njurunda, så matte blev ledsen. Det kanske bara  är att acceptera... eller vad tror ni?

Matte har pratat med Gilla idag och de pratade en del om syrran Hildas framgångar. Gilla tycker att jag är lika fin med lika fina linjer som Hilda så det låter ju bra, inför vad som komma skall....

Nu ska matte gå o sätta på potatis till middagen. En massa hungriga barn kommer hem o ska ha mat. Själv ligger jag på husses säng just nu o sover. Igår kunde jag hoppa upp själv där för första gången!! I natt fick jag också tillgång till hela huset under natten, vilket gjorde att jag blev kissnödig, så jag väckte matte en gång, för att gå ut o kissa. Hon uppskattar att jag är snabb. Sedan fick jag ligga på hennes underbart mjuka morgonrock o där sov jag tills kl 8 i morse, när Wille vaknade.

Vi hörs! Det är så himla roligt att höra från mina syskon o övrig familj o kenneln!! Men mamma Elsa! Ta o skärp till dig, när det gäller choklad!! Det blir dyrt o tråkigt med veterinärvård....

Puss o kram från Puffli

Kommentarer
Postat av: Kickilina

Charlie verkar helmysig!!!

Fin bild.

2008-11-19 @ 21:26:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0