Hos min släkt!

Hej i vintern!


Är nu i Njurunda och hälsar på släkten. I onsdags var min brorsa Alvin o hans matte + husse här. Det var väldigt skojigt! Vi busade runt och härjade en lång stund. Gissa om jag sov gott sedan! Kennelmamma Jessica o kennelpappa Morgan var också här o hälsade på. Morgan tyckte att jag var så söt! Men Jessica däremot, tyckte också att jag var söt, men hon talade om för min matte att jag är lite för mullig!! Hujedamej, nu har matte dragit ner lite på min lunch.... är det inte hemskt, så säg? Men min matte är klok och tänker inte banta mig, för det ska man inte göra med småbarn och valpar, tycker hon. Det blir bättre sedan, när jag byter till vuxenfoder, tror hon.


Hur som helst, så var det spännande med det där vita som ligger på backen, men vad kallt det blev åt tassarna! Vi har varit till gravkullarna och busat i ett par dagar. Mormor Alice, vallade oss som om vi vore en skock får. Det närmaste får man kan komma, är väl Charlie, med sin krulliga ljusa päls. Annars leker jag mycket med min mamma Elsa, som fortfarande har barnasinnet kvar.


Imorgon bär det av söderut igen, till Dalarna. Det blir skönt att komma hem igen också. Min minsta husse, längtar efter pappa Roger. Särskilt om kvällarna.


Hoppas Ni alla har det bra!


Puss och bit från Pufflis


Kommentarer
Postat av: Alvin

Hej syrran...det var kul att leka med dig :-)

Vilken tuffing du är!!!

Visst är det kul mned snön?

Jag har varit vit i skägget sedan flingorna trillade ner i backen ler

Varm kjaaam, vi ses något mer.



2008-11-02 @ 09:29:08
URL: http://www.lindblomman.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0