Trimning

Hej å hå!

Igår trimmade matte mig igen... klippte håret runt tassarna och tog bort det där "flyiga" runt benen, för det fastnar en massa snö där. Blev trimmad i ansiktet också. Matte var jättenöjd efteråt o skickade en bild till kennelmamma Jessica. Hon tyckte också att det såg bra ut. Matte säger att jag har hur mycket päls som helst och tycker att det aldrig blir riktigt bra. Men det är skönt med lite extra päls, allra helst nu på vintern. På fredag kommer Gilla och min mamma Elsa igen och det ska bli kul. Då blir det säkert mer trimning, var så säkra.... 
Idag har vi varit ute o lekt i snön igen, tycker det är jättekul. Nu hänger jag med Charlie också, när han springer iväg. Matte tycker att det är bra att han har lite dålig kondition, för min skull, vad hon nu menar med det? Jag är hur pigg som helst efter våra promenader och går bärsärk här hemma. Som sagt så ligger snön kvar här, men det har visst töat idag. På kvällarna blir det kallt igen och då fastnar det heller inte lika mycket snö i våra pälsar. Gissa om Charlie har problem med det? Han får stanna flera gånger under våra promenader, för att ta bort snö från benen och tassarna. Matte vill inte klippa honom så mycket nu när det är kallt. Pudlar har visst ingen underpäls, eftersom de har så krullig och mjuk päls redan. De är ju inte lika sträva som oss.

Ja ja, hoppas att alla mår bra. Wille är på bättringsvägen också, men är fortfarande alldeles prickig. Dock inga nya vattenkoppor.

Skriv gärna en rad o berätta hur Ni har det!!

TILL GILLA! Ni får köra extra försiktigt nu, för det kan vara riktigt halt på vägarna!!

Många kramar från Puffli med familj.

Kommentarer
Postat av: Jessica Berg

Hej!

Såg fin ut Pufflis på bilderna. Hoppas nu att ni får det bra när Gunni och bordetgänget kommer! Vi ska ha adventprommis med glögg och lussebulle på söndag (utan er)vi får försöka att klara oss.

Kram

Jessica

2008-11-26 @ 17:48:43
URL: http://www.jexmo.nu
Postat av: Hilda

Men jösses, vilken latmask min matte är. Får be om ursäkt för henne, hon är sån ibland. Fast det har och är mycket nu. Och MYCKET snö. Jag tycker det är jätte roligt också. Man kan gräva och rulla runt i det. Matte är inte lika förtjust, men det är mest för att det är så "bökigt" med bilen. Halt på vägen och innan man kommer iväg måste man ju borsta och skrapa rutor. Jag är nu nästan lika hög som min kompis Doris här hemma. Hon är en "liten" skit, men super kaxig. Ska uppfostra mig och Stina hela tiden. Men i går var vi ute tillsammans och i snön tyckte hon det var roligt att leka. Vi kommer också in sen till elden i kaminen, jätte mysigt. Men som sagt, även om man varit ute och lekt och sprungit, så finns det ork kvar att rusa runt lite till med Stina. Stina är lite klumpigare än jag, hon "välter" ganska mycket när hon sätter fart. Då kan husse bli lite irriterad. Och frågar henne om hon SER dåligt ??!! Vad svarar man på det ?!!

Hur som helst ska vi bli lite bättre på att höra av oss, det sa matte. Och hon och JAG blev jätte glad när ni skrivit i vår gästbok och påmint oss om att skriva några rader. Matte hade inte "bantat" mig, inte med flit i alla fall. Men lite hull gör nog ingenting i valpklassen. Jag får ju bara mat två ggr/dag (snåla matte), men jag får välling på kvällen innan sängdax, det är gott. Babykexen har hag vuxit i från nu säger matte, så nu blir det tre frolic istället ??!! Det fungerar.

Nu ska jag på promenad med Doris och mattes kompis som kommer på besök. KUL !!

Kramar så länge. =)

Hilda och hennes Matte

2008-11-26 @ 17:57:11
Postat av: Rosa,Cappie,TomTom och Edgar

Hejsan



Har hittat er blogg genom vår polare Ullizz , och vill bara säga HEJ . Ni verkar ha det kul , ha det så bra och vi kanske ses på nån utställning framöver

2008-11-27 @ 18:44:49
URL: http://frisegardborder.be

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0