Valpkurs 3

Tjilevippen!

Idag har vi varit på hundkurs, delkurs 3. Vi pratade om stress, både negativ och positiv. Matte har sedan länge konstaterat, att jag inte är lättstressad, utan har en bra balans. Vi tränade också lite förbud och då använde vi köttbullar på en tallrik. Jag klarade det också, men det var jobbigt och frestande, för köttbullar är ju så gott. Vidare så fick vi gå runt på olika stationer och träna följsamhet och kontakt, vilket också gick bra. Jag tycker om att göra olika saker och det tycker matte är bra. Vår kursledare är så snäll och hon tycker om när vi hundar tar lite egna inititativ och menar att om människorna ville ha 100 % lydiga hundar, så skulle våra mattar och hussar köpt en porslinshund istället. Det är sunt tänkande, tycker matte.

När vi kom hem fick Charlie och jag ett varsitt grisöra. Jag tuggade säkert 30 minuter på mitt o Charlie snodde den av mig två ggr, men då blev matte lite sur på honom och lade honom i köket, så jag fick käka ifred.

Nu är jag lite trött. Ska visst få klorna klippta ikväll. Passar ju bra, när man är lite loj och inte så lekfull.

Hoppas ni mår bra!

Kramar från Puffli


Kommentarer
Postat av: Kickilina

Hej på er vänner.

Vi övar också på i vår egen takt, vi har ju som bekant lite egen träning med hjälp av jessica och nu försöker vi på egen hand och det känns bra.

Igår var det kloklippning här med..på en klo klippte jag för mkt så bloden rann...knepigt nog reagerade inte vovven....men det gjorde ont i hjärtat när Alvin blödde så.



Ha det gott, snöflingekramar från oss.

Kicki o Alvin.

2008-11-24 @ 12:12:47
URL: http://www.lindblomman.se
Postat av: Elsa

Hejsan! Alla som jag känner ! Tjoho va tiden går fort ! Snart kommer det en TOMTE....... vet inte riktigt vad det är men min lill husse säger att det är en utklädde person som har klätt sig i rött med skägg.... undrar om jag ska prova å hoppa i skägget... ;) ! Jag ska resa bort imorgon .... verkar som en liten puffla behöver lite tucktning.... skojar bara lite, jag älskar mina valpar...

skickar här en jul border puss till mina barn

Kramizar eran mamma Elsa

2008-11-27 @ 13:15:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0