Valpkurs; delkurs 2

Hallå alla glada!

Hoppas att Hilda o matte Ulliz har hämtat sig från helgens framgångar! T o m min matte har legat o tänkt på det på nätterna o hoppas på att vi får samma fina start!

Igår var vi på valpkurs igen. Massor av trevliga valpar, men det märks att pojkarna är lite stöddiga o framfusiga. Fem av sex hundar är dessutom vakthundar! Vi tränade hantering, daglig kontroll, följsamhet och möten. Jag var inte riktigt med på hanteringen, för jag ville hellre leka med boxern som stod bredvid, men jag kan det där när vi är hemma. Följsamheten och möten är jag mycket duktig på, så länge matte har en massa godis i fickan!! Jag gillar ju min matte också, för hon är lite rolig o busar med mig. Pernilla frågade också om det var någon som var intresserad av utställning o det var bara min matte som svarade -Ja. Då fick vi lite specialträning i att stå. Inte alls brutalt o hålla under hakan o svansen, utan att bara stå korrekt och sedan belöna när det är rätt. Det gick jättebra o vi ska träna det varje dag.

Mina tänder ser f ö väldigt bra ut - raka o fina. Alla har inte kommit upp än, men det finns inte skymten av spretiga tänder här inte!! Min matte tycker också att det är skönt att jag inte biter i allt längre, det är skönt för mig också, för då blir det inte så mycket -nej, hela tiden.

Här är det lite vita fjun på backen o idag lyser solen! Väldigt skönt ute på trappan där det inte blåser o solen värmer gott. Nästan som en tidig vårdag. Matte har fått paket från Partylite - så sedan ska det packas ljus.

Kramar från Pufflis

Kommentarer
Postat av: Hilda

Jo, jag har nog börjat hämta mig. Men på mattes glädje finns det ingen hejd. Jösses va hon är glad och jag får än idag klappar och höra hur DUKTIG jag är. Mina första tänder börjar också komma, men framtänderna i övremunnen, hade ingen större lust att visa domaren att jag var rätt tandlös. Hon skrattade åt mig ??!!

Jag fick uppleva snö för första gången igår, det kom en hel del, och matte blev lite orolig för att det skulle ligga kvar. Men det var ingen risk. Trist tycker jag, hade varit coolt att få lattja runt lite i det där konstiga. Frosten på trappan är inte lika rolig, om man kommer inifrån och ska ut, fastnar ju tassarna, liksom är klibbigt..uuurrk.

Härligt att du tränar på att stå, det kändes viktigt för dom fyrbenta att man skulle STÅ och länge innan det trillade ner nåt gottis ! Men det var det väl värt. Ända gången man får köttbulle är på dom där konstiga tillställningarna, det har Doris avslöjat för mig. Bra att du går valpkurs, då brukar man få extra mycket gottis =)

Ha det så jätte bra, och vi får hoppas att vi ses snart och visar alla var "Jexmo" ska stå. ETTA ETTA ETTA !!!

Kram // Hilda

2008-11-17 @ 19:28:16
Postat av: gunilla

Hejsan! Jag kommer strax med din morsa och mormor ev. Vet inte än om hon får följa med!!!

Hoppas att vi kan gosa mycket nu när du fått lite nya tänder!

Kramizar från Gillan med fam och ett helt bordergäng!

2008-11-17 @ 22:05:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0