Nytrimmad o snygg



Nytrimmad o nyfixad... synd bara på det övriga tjafset runtomkring, som förstör bilden... det var lite bråttom.
Men jag är ju snygg i alla fall....




Ser ju ut som att jag har jättelånga klor, men det har jag verkligen inte!! De tar inte i bordet, men fy... snygg kopp i alla fall...
Själv var jag lite trött på mattes fotande, så jag ville inte vara med riktigt....

Hallå alla nytrimmade o snygga bordrar!!

Ja, nu är man ju nyfixad i håret om vi säger så.... Matte höll på 1,5 timme med mig igår o då har vi öronen kvar.... Men jag är ju som vanligt mycket tålmodig o snäll. I går var det så skönt ute, så matte kunde stå ute o trimma. Det är mycket bättre ljus ute, så det är lättare att få det riktigt snyggt!! Tycker faktiskt att matte har blivit riktigt duktig (det luktar skryt här!), med tanke på att jag är hennes första border!!

På lördag gäller det, sedan lämnar vi "valpstadiet" o satsar lite större, eller hur Ulliz o Hilda?

Har tittat på Jexmos hemsida, där de lagt ut nya bilder på H-kullen, eller Hårkullen, 9 månader och jag måste ju säga att Jessica verkligen har lyckats få till vackra hundar!! Alla vi fyra, är ju jättefina!! Lyckas inte vi i Västerås, då gör ingen det.... eller?? Det var tyvärr väldigt många hundar anmälda, så konkurrensen blir MEGA-STOR!! Men, det blir ju väldigt kul att träffas, tycker vi. Å så kommer ju Gillis o Jocke o hundarna hit, bara det är ju värt att fira!!

Roligt inlägg från Morgan, ang hur det är att leva med en uppfödare.... matte skrattade gott hihi..

Nu orkar matte inte skriva mer av mina diktat. Hon är helt slut, efter att ha jobbat hårt i fyra dagar, med magsjuka på avdelningen. Som tur är, så har hon sluppit ta hand om patienterna med magsjuka, så håll tummarna för att ingen i familjen drabbas, för då hänger utställningen löst.... iiii....

Många soliga o värmande kramar från oss

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej Cissi!



Va kul det var att höra av dig igen, i bloggen.

Huva, stackars dig. Magsjuka är ju inte kul...det är hemskt!!!!

Pufflan ser otroligt trimmad o slimmad ut, ska bli så spännande att föja bloggarna sedan ni varit på den utställningen. Vi gottegrisar tar detväl lite piano hemma vi ler. Jag o Alvin gick en lång runda på 1 timme o 40 min idag o det var så så vårigt i luften. Hade bara en tröja. Sov gott så hörs vi snart igen.



Gokväll från oss i Klockis.

2009-04-13 @ 21:54:34
Postat av: Hilda den Vilda

Eller hur..?? Dom kommer få möta HÅRD konkurrens. Och VI får ju äntligen träffas, så om det inte går bra I ringen, kommer det bli roligt utanför =)

Och vi är ju så fina ALLA i H(ÅR)-Kullen.

Känns lie te extra nervöst när jag hörde att det var många som var anmälda, jag har inte fått några papper än. Hoppas dom kommer, nu när vi flyttat. Men vi har ju inte sålt det andra än, så man får tag i posten ändå =) UNDERBART väder är det i alla fall och vi har njutit HELA PÅSKEN !!!

Hoppas ni håller er friska, magsjuka är ju INTE roligt

Kramisar från mig och hela flocken.

2009-04-14 @ 12:12:05
Postat av: Jessica

Fina bilder på Pufflis, lycka till på träningstävlingen till helgen.

Kram

Jessica.

2009-04-14 @ 19:35:32
URL: http://www.jexmo.nu
Postat av: Cissi

Tack, allihop, för era glädjande och stöttande ord! Kommer självklart att uppgradera med bedömningen från lördagens inoff utställning!!



Till Ulliz: Det är ju du och jag som får sällskap av varandra, för vi har fått en "egen" domare! De andra håller till i en annan ring, med domare Bengt. Hoppas att du går före mig, hi hi... så får jag en liten draghjälp, men sedan vill jag gå före dig.... hihi.... Nej, det spelar absolut ingen roll. Det betyder mer för dig, än vad det betyder för mig...



Många kramar från oss

2009-04-15 @ 15:51:11
URL: http://pufflans.blogg.se/
Postat av: Kicki

Nästa gång du kommer till Njurunda så ska jag bjuda dig på en riktig lyxmassage, lova att boka in dig då!!!

Kraaaam, jag vill ge dig energi och hela dig sötnos. Jag tycker om dig Cissi.

Kraaaaam.

2009-04-15 @ 16:11:53
URL: http://www.lindblomman.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0