Utställning No:2

Idag har vi avklarat utställning no:2, inofficiell förstås. Bra träning inför nästa helg.

Domaren berättade att Pufflis har krok-svans och frågade varför jag valt en hund med det? (Ja, vad svarar man på det? Jag sa, att jag ville ha en blå och hon hade knicksvans). Han frågade också om det var vanligt på den här rasen.

Domarkritiken löd:
"En vacker tik. Välskuret huvud. Bra ansatta öron. Bra rygg. En djup men ngt kort bröstkorg (?) önskas ngt bättre vinklar. Bra päls och färg. Kroksvans. Bra rörelser."

Hon fick en slät 1:a. Fyra bordrar visades upp, men vi var ensamma i juniorklassen. Pufflan uppträdde helt exemplariskt i ringen och höll kontakt med mig hela tiden.

Jessica, tyckte absolut att vi skulle vara nöjda med det resultatet och menar att Pufflan är BIAF-Bäst I Alla Fall!!
Och det är klart att vi tycker det!! Ingenting dumt, som någon domare eller någon annan säger, kan få oss i familjen att inte älska denna underbart vackra och underbart sinnade lilla border!!

Nästa helg, stor utställning, med ny domare och ny bedömning.

Ha en bra helg!!

Gå ut i solen o njut lite grand. Kanske kan man få lite färg på kinderna.

Många kramar Cissi o Puffliz

Kommentarer
Postat av: Jessica

Bra jobbat Cissi och Pufflis. Bedömningen är bra. Tänk på alla de underbara dagar du och din hund har tillsammans. En 1:a är bra!! Nya tag i Västerås....

Kram

Jessica

2009-04-18 @ 12:09:43
URL: http://www.jexmo.nu
Postat av: gillan

Hejsan! Jag har varit på föreläsning idag! När jag kom hem somnade jag .... ska ju jobba i kväll! Grattis ändå... Elsas barn är ju så fina alla!

Jag ska skynda till dig på fredag håll cvidern kall ....lol

Kramizar Gillan

2009-04-18 @ 18:04:31
Postat av: gillan

Hejsan! Jag har varit på föreläsning idag... Memea Mohlin ....snacka om en underbar hund coch!

Grattis till er båda.... skickar många blöta pussar från släkten!

Jag ilar på fredag och du håll cidern kall..... Fniss

Kramizar Gillan

ps. jag skrev ett inlägg innan men det föesvann!

2009-04-18 @ 18:08:59
Postat av: gillan

3 gången gillt!!!!

Jag har provat många gånger nu.... sista försöket nu! Jag har varit på en kalas föreläsning idag... Memea Mohlin ... jag rekomenderar henne till alla!

Grattis till er och bra jobbat.... men det blir kanon i helgen.Håll cidern på kylning ....vi åker med raket fart till er.... ja ja jag ska köra bra ändå!!!!!

Kramizar Gillan

ps . skickar många blöta pussar från border gänget

2009-04-18 @ 18:13:33
Postat av: gillan

Jag kan inte rå för alla medelanden min dator sa att inget kom fram pga fel på sidan!!!!!!!

Men det gör inget jag skrev ju lite olika varje gång ;)

2009-04-18 @ 18:15:48
Postat av: Ullizz o Hilda

Jätte bra jobbat, både Puffla och matte !! Såg kanon ut på bilderna. En etta är bra, allt över det är bonus =) Vi ses ju nästa helg, ska bli skit roligt. Och som sagt, ny utställning, ny dommare.

Här är det soooligt, men en aning kyligt i vindarna. Har blåst på rätt bra i omgångar. Fast super att slippa SNÖ !! =)

Vi börjar finna oss tillrätta i det nya området och boendet. Hittat kalas fina promenad stråk. Fortfarande lite "Hysteriskt" när vi möter hundar, men börjar arta sig =)

Ha en bra vecka, med mycket peppning. Ska se det går sååå bra i Västerås.

Kram från oss

2009-04-19 @ 11:14:21
Postat av: Kicki, Magnus, Alvin!

Hej på er!



GRATTIS..........det var ju ett underbart gott betyg.

Njut av er mysiga border-puffla, jag ska hjälpa till o trolla med mitt lilla tingelingspö över er nästa helg ler..ny domare..o ännu större chanser, det kommer bli toppen! Jag ska skicka en magisk kristall till dig Cissi med Jessica som jag laddar till er.



Kraaaaaaaam o sol i massor.

2009-04-19 @ 11:50:01
URL: http://www.lindblomman.se
Postat av: Ullizz o Hilda

Heeeeeej, Tjejer och killar



Det kommer gå jätte bra för er. Jag har skrivit ett mejl du kan läsa. Hilda är som sagt inte riktigt klar än..oooppps...men ska sätta lite fart nu !!

Ses på lördag, ska bli JÄTTE JÄTTE ROLIGT

Kramisar så länge

2009-04-22 @ 18:45:32
Postat av: gillan

Hejsan! Vi kommer snart ! Jag jobbar och längtar till er alla! Om ca 9 timmar far vi! Ha de så länge och kramizar Gillan

2009-04-24 @ 02:24:57
Postat av: Hilda

Tjena syrran,



Nu har du fått två bilder av mig på mejlen. Men min matte blir ju aldrig, klar. Eller ska jag säga nöjd =) Ska bli kul att träffa dig igen, tjejen. Och nu ska vi väl lyckas ordentligt. Se till att hålla koll på din mattes nerver, Du vet nu är det VI som måste visa att vi är djärva och VINNARE. Dom har ju redan vunnit oss.

Ses i morron

Kraaaam så länge

2009-04-24 @ 08:36:02
Postat av: Hilda å Ullizz

Super duper tack för trevligt sällskap idag. Och det var jätte roligt att äntligen träffas, utan för datavärlden. Ni jobbade hur duktigt som helst och fick ju jätte fint omdömme !! =) Totalt sett gick det ju KANON BRA för ALLA Jexmo hundar idag.

Kramisar från väldigt trött matte och Hilda.

Hoppas vi ses snart igen

2009-04-25 @ 18:06:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0