Konstig natt...

Hej svejs alla glada!

Min matte är så konstig... hon har varit lite trött igen, sov inte så många timmar mellan söndag o måndag, gick upp 05:20 på måndag morgon för att fara till jobbet.... Så igår kväll, var hon extra trött.... Hon la sig med Wille o läste för  honom vid 21-tiden. Nästa gång hon vaknade, var när jag väckte henne med lite pipig röst - för hon hade ju stängt dörren till sovrummet, som hon brukar när Wille ska somna. Då vaknade hon iaf, o trodde att det var morgon, men hon tyckte att det kändes lite konstigt! Var det morgon redan? Varför sover jag i mina kläder? Vart är Roger om det nu är morgon? (Husse jobbade natt....) Då förstod hon! Att det fortfarande var natt.... Fick svår ångest, när hon kom på att hon därmed missat vår kvällspromenad.... Upp med en fart, kollade klockan: 01:45 - o ut med oss på gräsmattan i regnet!! Charlie var jättekissnödig o sprang runt som en tok o skvätte, ner på vägen o kissade lite där.... Själv var jag no:2-nödig. (Matte o husse hittade min no:1-fläck nyss.... o mattan ligger i tvättmaskinen - vad gör man inte när nöden blir för svår!!) In igen, vi fick våra obligatoriska kvälls- (natt) kex, matte tvättade sig o borstade tänderna. Sedan blev det sovdags igen.... den här gången ordentligt!

Vi vaknade kl 09:15 - Wille var nog också trött, eftersom han sov så länge!! Skönt för matte iaf.... hon har sovit ca 12 timmar - men sov ju kanske bara 4 timmar, natten mellan söndag o måndag!

Nu ser Willes rum ut som en rövarkula igen.... har leksaker över hela golvet + att han just hällde ut allt sitt Duplo!! Är det konstigt att matte blir lite matt ibland! Själv tycker jag bara att det låter illa, när allt far ut på golvet....

För ovanlighetens (!?) skull, så regnar det här igen idag..... Vart tog sommaren vägen??
Undrar om kennelmamma jobbar, å om hon smält helgens framgångar!! Helt fantastiska framgångar!!

Många blöta pussar o kramar från mig

Kommentarer
Postat av: Kicki ~ icki innom

hej Cissi............jag käääännnner hur trött du var när jag läser detta. Huga.

Jag träffade lillbettan + man igår på prommis, de är så gulliga.

Just nu är jag på Bolagsverket och försäker jobba, det går sådär.......längtar bara ut på lunch till en härlig sallad + nya leggings från indiska. de har kanonleggings där faktiskt, ~TIPS ~ !!! :-)



På lördag ska vi på surströmming & på söndag ska vi fira min pappa + bror som fyller år med en dags mellanrum men vi slår alltid ihop deras födelsedagar för enkelhetensskull.



Många kramar till dig, kram Kicki.

2009-08-20 @ 10:40:56
URL: http://www.lindblomman.se
Postat av: gillan

Hejsan! Jag vet ju att du brukar somna när du nattar Wille.... men det är du värd trots allt trubbel för pufflis!

Kram Gillan

2009-08-20 @ 16:57:15
URL: http://wildarnablogg.se
Postat av: Ullizz

Halloj, japp man är tillbaka i gamla svedala igen. TIll regn o rusk och ca 20 graders skillnad. Jisses vilken härlig vecka vi har haft. 38 grader i skuggan, och ca 27 grader i havet...UNDERBART är ett bra ord.

Vovvarna har haft det bra hemma, och fått två nya kamrater. Kom hem i onsdags och i går tyckte Micke att han behövde lite "hundfritt". Så då kom gänget tillbaka. Och nu har jag FEM hundar... =) Men det går fin fint...

Hoppas vi ses nåt framöver...ska på Ostkanten nästa helg och ställa Hilda..Men behöver först ta ett rejält tag i hennes päls.. =)

Jaa, VART tog SOMMAREN vägen..

Många kramar från oss ALLA

2009-08-22 @ 09:58:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0