Så bär det av...snart

Hej alla monsterdiggare eller ska vi säga AC/DC diggare!!

Hå hå ja ja.... Wille vaknade tidigt i morse, före kl 06. Vi andra ville fortsätta sova, men inte han. Först var han kissnödig, o då blev ju jag också det. Bara för matte att sätta på sig morgonrocken o ut i kylan. Hon passade på att hämta tidningen på en gång. Wille började gråta när vi skulle gå ut, men husse sa åt honom att vara tyst! De andra barnen hade ju inte vaknat ännu. Sen tänkte matte gå o sova igen, men ack..... då hade Wille ont i benen, så det var bara att gå upp igen o ge honom lite medicin. Han är ju inte riktigt frisk heller, hostar på nätterna o kräks slem. Den lille parveln... Så nu har vi trängt hela nätterna i ett par nätter, annars trängs vi "bara" ca halva nätterna.... Wille vill inte sova i sin säng, allra helst inte när han är sjuk, trots att han har sin säng, alldeles bredvid matte. Jag vill ju också ligga i sängen, trots att jag är frisk!!

När vi var upp första gången, satte jag mig vid bordet, för jag trodde det var frukostdags, men ack vad jag bedrog mig... Matte bar in mig i sovrummet. Men andra gången vi gick upp, så var det väl i alla fall dags! Jag är ju utsvulten på mornarna... jaha ja, det är jag ju jämt, kom jag  på... Efter frukost, var det dags för nästa toalettbesök o då fick även Charlie följa med ut o kissa. Wille öppnade som vanligt dörren o ropade på "mamma"! Stressigt för matte?? Ja, lite grand då....

När vi ändå var uppe, så slängde hon in en tvätt i maskinen, städade toalett, dammsugade o slog på kaffe. Vid den här tidpunkten, så hade de stora barnen vaknat o påbörjat sina morgonbestyr. Felicia ska på friluftsdag idag, så hon stod vid spisen o kokade choklad o sa till matte hela tiden:-Den här smakar ju ingenting....! Matte svarade bara:-Men ha i mer kakao då, eller vaniljsocker eller socker! Allt medan Wille sprang omkring o hittade på bus o kollade vad matte gjorde....

Nu är klockan 07:50 o Felicia har gått till bussen. Snart ska även pojkarna gå till skolan. Sedan kanske det blir lite lugnare.... Vi hundar har gått o lagt oss vid matte, jag på sängen bakom henne o Charlie på golvet. Det är lugnast så...

Tycker synd om husse o matte som ska till Sthlm o titta på konsert, med den här morgonen + två nätter utan ordentlig sömn... men de får säkert energi av att vara själva en stund. Wille ska till farmor o farfar o vi doggar ska till mormor, tills Felicia kommer å hämtar oss. AC/DC var i Norge i förrgår o fick 4+ i betyg, men journalisten trodde att helgens konserter i Globen, skulle bli ännu bättre o skrev: "To those who are going to Globen: I salute You". Det låter väl bra!! De kommer att köra en massa gamla godingar i alla fall, vilket är bra för husse o matte, de är ju lite mer så att de tycker om det gamla, när det gäller den här gruppen.

Ha en bra helg, o hoppas att ni får gott lördagsgodis!!

Många kramar från Puffliz o resten av familjen

Kommentarer
Postat av: Kicki och Alvin!

Hej på er!

Ha en jättemysig helg och hoppas allt blir toppen!!!

Vi började valpkurs igår på brukshundskluben äntligen........( det har ju varit så få anmälda så kursen blev inte av förrän nu) Det känns jättekul och vi var med både jag o Magnus.

Alvin har fått ett grisöra och vi ska försöka få lite helgfint på golven och så....



Stor kram!

K.

2009-02-20 @ 16:29:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0