Första utställningen; i Årsunda



Hallå!

Idag har matte o jag + tre barn o husse, varit på vår allra första utställning. Det var väldigt mycket hundar där, trångt och varmt. Jag fick sitta i buren en bra stund o vila, innan det var vår tur. Matte var så nervös, men det var inte jag. Hon träffade en utställningsvan kvinna, som gav henne lite tips innan själva visningen. Allt gick bra, men jag ville inte gå riktigt, för det var lite trångt även i "ringen" o det var så mkt goa dofter överallt som jag ville stanna o nosa på. Matte hade dock köttbullar i bröstfickan, som jag fick smaka på.

Vi fick ingen placering idag, men domaren Patric Ragnarsson, tyckte absolut att vi skulle fortsätta att gå på utställningar för han sa att jag var så fin och hade potential MEN att jag nog var i en växtperiod för jag har lite dåligt skjut i frambenen och är lite ranglig just nu. Det var en annan bordertik i klassen 4-6 månader som fick HP:t, hon heter Rockamore Filippa K, e Rockamore Rough Rider (vi är släkt på nå´t vis, sa hennes  husse), och matte pratade med hennes husse efteråt. Han ville läsa vår bedömning och undrade varför inte jag gick vidare!

Bedömningen löd: "6 månader gammal. Välformat huvud, mörka vackra ögon, välplacerade öron. Bra bett. Bra hals och skuldra, lite rak överarm, stram rygg, välformad bröstkorg. Bra ben och tassar. Bra sträv pälskvalitet. Kunde ha lite bättre påskjut och bli stabilare i rörelse. Fin svans. Trevligt temperament. Välvisad." En eloge till matte så där på slutet, vilket var kul för henne, som ju inte riktigt har kläm på det här med handling, eftersom det var första gången även för henne, men absolut inte den sista!

Hoppas att kennelmamma Jessica är så nöjd som hon sa att hon var, för vi har ju god potential!! Det är så här att vara lite tonårig; kroppen hänger inte riktigt med. Matte liknar nog mig mer som en unghäst, men tycker att jag är det absolut vackraste o sötaste o goaste o allt annat gott, som finns i hela världen. Sedan är hon ju glad för att trimningen blev accepterad!! Det är fasen inte lätt att vara nybörjare.

Nu ska vi kolla när nästa inofficiella tävling är, för vi behöver båda lite mer träning... ffa av mattes nerver!!

Ha det så bra!  PS: det var husse som fotograferade, o det var lite svårt, eftersom vår kamera inte tar bild förrän efter någon sekund. Ska köpa en ny snart. DS.
Det var kul i alla fall och vi är nöjda, eftersom vi fick så fin bedömning. Jag har nog bättre påskjut nästa gång!!

Kommentarer
Postat av: Kicki!

GRATTIS till er, åh va skoj.

Att få höra så många vackra ord är väl ändå bäst av allt, sedan spelar väl inte resten någon roll.

Är så glada för er skull och tycker det är så kul att ni har en blogg så vi kan följa med vad som händer.

Hur mkt väger Pufflis ? De sa inget om midjemått och sånt larv :-) ??



Många varma kramar och vi är så glada för er skull.



Kicki Magnus och Alvin.

2009-01-31 @ 15:42:26
URL: http://www.lindblomman.se
Postat av: Pufflis

Hej Kicki!

Nej de sa ingenting om mitt midjemått, o hade han det så hade jag bitit honom! Nej, men jag är inte alls tjock, vet dock inte vad jag väger. Nu ska matte gå o väga mig... kommer snart! OJ, vad mkt matte vägde... (hu då, nu är det dags för GI igen! Det är väl själva den att choklad ska va så gott!!) och jag väger 7,2 kg med tennisboll i munnen o nyäten! Men jag är i god form, springer mkt, så matte känner lätt mina revben. Om du väger mer, så beror det inte på allt gott du får, utan på att du är hane!!



Tack, för Era glada ord!!



Kramar från syster yster

2009-01-31 @ 17:43:14
Postat av: Jessica Berg

Bra jobbat, fler domare fler förutsättningar.

Kram

Jessica

2009-01-31 @ 19:26:56
URL: http://www.jexmo.nu
Postat av: Hilda

BRA JOBBAT SYRRAN !!! Och din matte. Det är verkligen inte lätt första gångerna. Man lär sig med tiden. Men det var ju ett JÄTTE FINT omdömme. Och min matte undrar också varför ni inte gick vidare...?? Men ni ska vara stolta över omdömmet. Och som Kennelmamma Jessica säger, fler domare fler förutsättningar. Och du är ju "bara" 6 måndader.

Det får bli revanch senare... =)

Kram lilla hjärtat och nu är du nog ganska trött.

Vi ses till sommaren... Kanske dyker jag upp i en harley-jacka...fniss

2009-01-31 @ 19:50:54
Postat av: Alvin

Hej syster yster , va du är snäll.

Jag väger 8 kg....och är nöjd med det :-)

Tack nu känner sig min matte stärkt av dina ord.

Kram till Pufflis från Alvin.

2009-02-01 @ 08:30:20
Postat av: Hilda

Hejsan,

Min matte har inte ens tänkt på vikten på mig, men nu fick jag stå på vågen...Den är inte så bra, så vi ska köpa en ny. Men jag vägde 6,5 trodde hon. Man ska inte hänga upp sig på vikten så mycket. Både du och Alvin ser jätte fina ut. Vet dom Bordrar som väger dubbelt så mycket.. =) Vintern brukar man väga lite mer. Här är det just nu skit kallt (i stockholmares grader mätt) hi hi, min matte tycker att -10 är alldeles för kallt. I går sken i alla fall solen.

Harley, var ju ett jätte coolt namn. Men se Pufflan är säkert ett namn som passar dig. Du är så sööt.

Jag tror att Jessica skvallrat om era köp av HD. Nu när även dom är ägare av en. =)

Härligt med era inlägg i min GB, visst är det roligt att läsa allas kommentarer och infall. =)

Nu ska lillhusse till skolan och jag ska kolla om det finns nåt intressant i hans rum. Passar på när han inte är där... =)

Kram så länge

2009-02-03 @ 07:23:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0