Harley-Pufflan



Hallå i vinterblötan!!

Den här dagen har det hänt mycket, fast det inte är mer än em. Har varit ute i skogen med husse o Charlie o sprungit. Husse sa att det bara är matte som har gått i skogen, de senaste dagarna, för det var bara våra spår som syntes... Sedan har matte trimmat mig både här o där, under magen, på benen, huvudet. Sedan kom Josefine o hennes Siri, som jag lekt med i 1,5 timme. Vi var ute o sprang på vår gräsmatta så jag blev alldeles slut... Siri blev sur på mig, när det blev jag som jagade henne, så hon försökte läxa upp mig. Jag la mig snällt på sidan, men jag kan tala om att snart blir det nog motsatta förhållanden. Hon slår inte mig på närkamp, för jag är hur stark som helst. Är ju van att leka o hoppa på Charlie, så en liten Jack Russel är ju som en fis i vinden, fast det är klart, Siri är väldigt envis.... Josefine hjälpte matte att hålla mig, så nu är fejset trimmat också. Bordermamma Jessica har ringt upp 2 ggr, för att ge lite tips - HON ÄR HELT SUPER!! Ställer upp i vått o torrt, det kallar jag en riktig o engagerad uppfödare. Tydligen så har jag lite för mycket "musche" så matte ska dra lite till där. Sedan fick hon dra jättemycket framför mina ögon eftersom jag har så mycket päls i ansiktet. Men nu ser man ju faktiskt mina fina ögon!!

Bilderna illustrerar också Harley-Pufflan. Husse har beställt jackan o banderan på nätet, men måttet på jackan stämde inte riktigt.... den var alldeles för liten.... matte kan inte knäppa knapparna under min bröstkorg, men den är ju snygg i alla fall. Som jag berättat tidigare, så är ju husse en aaanning Harley-frälst. Kennelpappa o kennelmamma har också fått tillökning av en Harley i deras garage. Få så om husse o matte tar en sväng med dom i sommar.

Skickar också med en bild på mitt nya fina halsband, som matte köpt av Disa som är kennelmamma till En´båårdiz i Piteå! Visst är det jättesnyggt!! Matte tycker att det är svårt att ta kort på mig, för jag håller mig fortfarande inte lugn. Sedan tittar jag ofta bort o så där. Men det syns i alla fall att halsbandet blev väldigt fint på lilla söta mig!!

Ha det nu så bra allihop! Hoppas att ni håller alla tassar o tummar som finns på lördag.... matte är så nervös.... tur att man är en border - som inte bryr sig så mycket om sån´t!!

Många slickar o gos från världens sötaste Puffla

PS; Idag ska människorna här äta våfflor, av hemgjord smet m massor av grädde i - tror ni att man får smaka???

Kommentarer
Postat av: Jessica Berg

Fint halsband och nu syntes den fina Harley jackan ännu bättre. Jag håller tummarna på lördag för er.

Kram

Jessica

2009-01-26 @ 20:02:20
URL: http://www.jexmo.nu
Postat av: Hilda

Tjena, värsta HD syrran...Jädrans vilken cool jacka. NU blev jag avis. Det ända min matte har är en moppe, inte lika coolt. Jag har också fått halsband av kennelmamman på En båårdizz. Visst är dom ruskigt fina. Jag och Doris har varsitt. Tänkte bara skicka ett lycka till på lördag och att vi håller tassar och tummar, det är klart det går fint.

Kram så länge och hör av er om hur det går.

Hilda

2009-01-29 @ 20:42:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0