Träning...

Hej alla bårderdiggare!!

Nu ligger man i hårdträning inför utställningen på lördag nästa vecka. Matte har dragit ner lite på maten o drar ut mig o Charlie på riktigt långa, jobbiga promenader. Idag t ex har vi varit ute o pulsat i djup, blöt o tung snö. Matte får ju också lite träning på köpet, vilket hon behöver....; ) Efter det sov jag i 2 timmar på soffan. Jag springer inte lika mycket som Charlie, men det blir bra jobbigt ändå. Matte har alldeles nyss tränat mig att gå i utställningskoppel, men det tyckte jag inte var så roligt, så jag bet i kopplet. Då slutade hon äntligen.... tur att de förstår vad man menar.

Matte har beställt ett jättesnyggt halsband till mig, från kenneln En´båårdiz. Det passade alldeles utmärkt till min fina nacke o hals. Ska få ha det när vi åker på utställningen. Typ hela familjen ska med o titta, få se om matte ser det som ett stöd eller...? Wille kommer säkert inte att vara särskilt förtjust, men får han en påse bilar så kanske det ska gå bra. Matte har lovat att jag ska få köttbullar om jag uppför mig bra. Nu ska väl pälsen fintrimmas förstås.... det är ju inte så kul. Men som Gilla säger: -Det kostar att ligga på topp!!

Husse har fått Guitar Hero-fnatt. Lillhusse Samuel har köpt ett för alldeles egna pengar o det har husse mer eller mindre lagt beslag på. Han kan lira hela dagarna, så ibland blir matte lite "lack" på honom. Han sitter o spelar nu också.... men ok, det är ju söndag kväll o han har jobbat i 12 timmar.

Nu ska jag lägga mig o slappa lite o kanske tugga på ett ben eller två.

Ha det så bra!!

Kramar från Puffliz

Kommentarer
Postat av: Hilda

Tjena Syrran,

Ååååhh, va spännande med utställning. Ska verkligen hålla alla tassar och mattes tummar för att det ska gå bra. Fast det är klart det gör. Ingen fara och inte är det läskigt heller. Det är bara jätte roligt. DU måste tala om för mig hur det gick sen...

Jodå, matte träffade kennelmamma Jessica. Fast jag fick vara hemma..Skulle ju varit hos Jocke, men matte ångrade sig, lillhusse Ludde var ju hemma och kunde ta hand om oss, gick hur bra som helst. Matte ville vi skulle finnas hemma när hon kom. Jocke sparar vi till ett tillfälle när det kan vara större KRIS. För han är jätte bra och jätte rolig. Han kom och hälsade på oss i går, och lekte med oss UTE. Han kallar mig för "krockis", för jag är som en krokodil när jag får godis. Det gäller ju att kolla ALLA fingrar och HELA handen, så det blir riktigt TOMT, hi hi...

Nu ska jag tugga lite toffla eller så tar jag ett ben. Men håller tassar för dig på lördag. LYCKA TILL !!! Kramar från oss alla.

p.s Jocke spelar också guitarr-hero...att man kan tycka DET är så roligt. d.s

2009-01-26 @ 07:59:48
Postat av: Kicki och Alvin!

Hej på er!



Åh va spännande, vi lovar sända bara goda tankar och lyskosamma energier till din utställning.

Tack för besöket jos oss och grattis:et till mitt 5-års jubileum.

Nu ska vi på med ytterkläder o koppel och ner till Lindblomman för att knåda.



Må så gott tills vi hörs igen snart.



Många kramar!

2009-01-26 @ 08:59:00
URL: http://www.lindblomman.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0