Regn, regn å åter regn....

Hallå i rotblötan!

Det regnar säkert där Ni befinner Er också. Fy tusan, nu börjar man ju bli evinnerligt trött på det här myckna vattnandet uppifrån. Det är nästan så att det har börjat växa svamp på oss!! Man blir så trött, så trött.

Igår var vi ut i skogen o sprang. Matte har ju utrustat sig väl, med ett bra regnställ, så hon tycker faktiskt att det är helt OK att gå ut med oss. Det är väl värre sedan, när vi ska torkas o så där, efter promenaderna. Jag menar, lilla jag är väl OK, men det tar några handdukar att få Charlie torr.

Precis där vi var o sprang igår, blev min kompis Siri (ni vet den bitska Jack Russeln) ormbiten vid strupen!! Bara någon timme efter att vi varit där. Hon blev väl för nyfiken o tuff som hon är, så kunde hon väl inte låta bli ormen. Tjejen som var ute med henne (Josses dagmatte) bar hem henne o ringde till Josse på jobbet, under tiden. Det blev ilfart till veterinären, där Siri fick medicin... så hon mådde igår em, efter omständigheterna bra. Vår matte, har inte en kortison hemma, men hon har lärt sig nu att det kan vara väldigt bra att ha. På måndag, dvs på H-kullens 1-årsdag!!, ska jag o Charlie till veterinären för att vaccineras, så då ska matte be om recept på Betapred, som man löser upp i vatten, för att ha hemma utifall ormen är i farten. Det är flera hundar som blivit ormbitna här, så det verkar vara ett riktigt ormår... fy 17!!

Nu dröjer det inte länge förrän matte får hem sin alldeles egna motorcykel!! Igår kom visst körkortstillståndet, så nu får hon ut o övningsköra. Tänk om jag får följa med någon gång!! Då ska jag ha hjälm, brillor o snusnäsduk på mig!! En tuff brud i lyxförpackning!

Om alla ber till vädergudarna, så kanske vi får en fin helg nästa vecka, då vi ska träffas med Jexmo i Njurunda, så snälla, BE FÖR GLATTA LIVET!!

Vi ses då!! Ska bli så kul, att få springa runt o leka med alla andra busfrön!!

Många soldyrkande o soltillbedjande kramar från ett blött Fors

Kommentarer
Postat av: felicia

HD-morsan! :D TIHI



Jag ska börja baka bullar åt oss hemma, om jag får. Det är så gott, när man är sugen på någonting. Jag ser fram emot att åka till Njurunda, om jag får plats fortfarande? Jag har inte någon vidare koll på det där ännu.

Och det är klart att jag hade hjälm, du behöver inte oroa dig! PUSS MAMi, ÄLSKAR DIG!

2009-07-10 @ 18:32:22
URL: http://feliciaberggren.blogg.se/
Postat av: felicia

Men mamma! Jag kommer ha över tvåtusen efter att pappa köpt basen(som han sa att han skulle) och sen med månadspengen.. över tvåtusen. Men jag kanske sparar det till en tripp to sthlm? 8) skulle vara mysigt om vi kunde åka bara you and me. för det är ju inte ofta vi gör saker ihop :D:D

tack för det fina orden i fotofliken mami :) man blir så glad.. fast jag har ju fin släkt och snygga föräldrar, så det förklarar ju en del :D

2009-07-11 @ 17:06:14
URL: http://feliciaberggren.blogg.se/
Postat av: Kicki ~ Icki Innom

VARMT och HJÄRTLIGT GRATTIS på 1-årsdagen kära Pufflis.



Kraaaaaam, o PÖSS.



Kicki Magnus och Alvin.

2009-07-12 @ 21:03:01
URL: http://www.lindblomman.se
Postat av: Hilda

GRATTIS, Syrran på 1-årsdagen !!! NU börjar vi bli stora tjejer, och tiden går sååå fort ! =)

Ha en bra födelsedag.

Kramisar

2009-07-13 @ 10:45:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0