Jordgubbsfil och midsommar....



Fin bild på prästkrage, tagen av Felicia.... som för övrigt snart får en alldeles egen systemkamera! Hon har sparat pengar och fått en hel del i födelsedagspresent! Nu är hon lycklig, kan jag lova!!



Midsommartårta (sommartårta a la Monika Ahlberg, med modifiering av matte)

Hej å hå!

Vad tiden går.... vår midsommar har innehållit både det ena och det andra. Husse jobbade sin sista natt innan semester, natten före midsommarafton, då hungriga jag, fick visa mina konster. Det började redan på kvällen, då husse skulle göra iordning lite nattamat till sig. Han hade lagt i havregryn och cornflakes i en plastburk som han skulle ha med sig till jobbet. Den stod på bänken så fint, tills han kom åt den av någon outgrundlig anledning och hela butten åkte ner i golvet. Städpatrullen (dvs jag) var där inom någon sekund och började städa... men tror ni att den lyckan varade länge? - Nej inte speciellt, förrän matte kom farande med dammsugaren och jag blev bortföst av husse....  Sedan hällde husse upp den sista slätten av god jordgubbsfil i en tallrik tillsammans med mattes goda hemgjorda kallrörda jordgubbssylt o medan han gick till diskbänken, var städpatrullen uppe på bordet o slafsade i tallriken, å det var supergott kan jag tillägga!! Men säg den lyckan som består..... husse tog mig i nackskinnet och satte ner mig i golvet samtidigt som han svor ve och fasa över mig.... - Jaha, det var den goda kvällsmaten, suckade han.... Men vaddå? Får inte lilla söta jag vara på bordet o äta, eller?? Jaja, det var härligt så länge det varade....

Morgonen efter hade Wille lämnat lite Oboy´pulver på bordet o lite fanns kvar i hans lilla glas också, som jag slickade i mig... men även då åkte jag ner från bordet..... Undrar vad de menar egentligen?? Jag menar, jag är ju bara lite opportunistisk!! Som krokodilerna ungefär.... tror att man kan äta allt....

Midsommarafton bestod av ganska mycket regn.... vi höll oss hemma, eftersom Felicia hade drabbats av magsjuka. Inget främmande fick vi heller, för det var ju ingen som direkt lockades hit, pga det... Det blev god mat (för vissa, ok, vi doggar fick också lite extragott o grisöron) och TV-tittande. Morgan o Jessica var uppe i Östersund hos Linda o tjejerna spelade brallorna av karlarna i KUBB!! De vann två gånger, så det var ju inte bara tur!! Morgan sa efteråt, att han aldrig skulle blanda öl och KUBB igen, och det låter ju inte så gott det heller, så vi håller med (KUBB=spel och kaffebröd)... hihi.. Men matte tror nog att han bara hittade något att skylla på, lite dålig sportsanda... skylla på ölen!! Tjejerna hade säkerligen dragit i sig lite vin, i allafall om hon känner Jessica rätt!! Hon älskar nämligen vin!!

Midsommardagen bjöd på lite bättre väder, så fick oss ett par rejäla promenader, jag och Charlie. Mormor o morfar kom hit och åt lite grillat + mattes vackra och supergoda tårta som visas på bilden ovanför. Halva tårtan är kvar tills idag, till mattes och husses glädje. Farmor o farfar skulle visst komma hit o fika.

Idag är det söndag o solen lyser och värmer skönt. I morse tänkte husse att matte skulle få sovmorgon, men istället rusade hon upp och sa högt: - Idag ska vi börja ett nytt liv, för det här duger inte o åsyftade att hon och husse är lite väl runda om magarna! Så efter frukost blev det en rejäl långpromenad i solskenet. Det var ju inte så himla varmt, ca 20 grader, så det var lagom för oss hundar också. Efter det så har vi legat o slappat på verandan, ömsom i solen o ömsom i skuggan. Är det inte livet??

Just nu är husse ute på en mc-tur. Matte ville inte följa med, för hon är fortfarande inte riktigt bra i rumpan, efter Finlandsresan. Hon funderar starkt på att ta eget mc-kort o köpa en egen mc. För det är skönare att sitta på första plats, än på bönpallen....

Ni goa vänner kan väl skriva o berätta om Er midsommar!! Gilla har jobbat o de har fått tillskott av en liten, hårig o ursöt liten kattunge!! Hoppas att hon har tagit bilder o lagt ut på sin blogg....

Ha en fortsatt trevlig helg!! Vi hörs snart, hoppas jag!!

PS: Matte är helt godkänd för sina studier nu, så hon mår bra igen....Puh.....DS.

Många kramar o pussar från Puffliz, Charlie o människorna runtomkring oss ; )

Kommentarer
Postat av: Kicki ~ Icki Innom

Hej Kära Cissi!



Tack för din fina kommentar, alltid så kul när du skriver.

Stackars er som varit drabbade av magsjuka, det är verkligen inte kul!!!!!! Skönt att ni är bättre. Lyckliga Felicia som köpt en systemkamera, en vacker dag ska jag unna mig det också. Jag älskar verkligen bilder.



Grattis till avklarade stuider, bra kämpat. Verkligen.



Må nu riktigt gott och njut av sommaren så hörs vi snart igen.



Många kramar Kicki.



2009-06-21 @ 16:09:14
URL: http://www.lindblomman.se
Postat av: Jessica

Vilken härlig tårta, du är allt en riktig fena på sötsaker du. Det är tur att det är några mil till dig annars skulle midjemåttet svälla!!

Kram

Jessica

2009-06-22 @ 21:52:30
URL: http://www.jexmo.nu
Postat av: gillan

Tjo ho! Jag gillar din berättelse om pufflis och jag säger bara en gång till att hon brås på skatan( elsa)

kUL ATT SE ATT FLER HAR DET SOM JAG!!!!

Kram Gillan

2009-06-25 @ 19:53:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0