Men kära nå´n då!

Matte har visst blivit allergisk mot datorer.... hon suckar varje gång hon går förbi datorerna här hemma. Kan tala om vad det beror på.... Under två års tid, så har hon ju pluggat o jobbat samtidigt, vilket har satt sina spår. Den där C-uppsatsen har satt rejäla spår i hjärnan o fingrarna, ska ni veta....

Tiden jag var hos mormor var alldeles utmärkt o inte gick jag upp ett endaste gram heller! Matte var hård med mina matrestriktioner o mormor lydde, tyvärr.... Men jag måste ju vara i fin form inför utställningen nästa helg.

Matte har börjat trimma mig lite grand, men jag är visst tjurig, säger hon, så hon tar lite i taget. Benen är i stort sett klara, öronen o maglinjen är på gång. Ansiktet o svansen får Jessica o Gilla ta tag i när de kommer.

Annars är Charlie o jag ute o springer i skogen som vanligt. Igår träffade vi schäfern Vilma igen, men jag var så dryg på hennes mungipor, så matte satte mig i koppel, så att hundstackarn skulle få vara ifred.... vaddårå! Jag tycker ju så mycket om henne ju!! I helgen ska jag vara dryg på mamma o mormor istället. Det blir kul!!

Idag har farmor, farfar, mormor o morfar varit här på middag. Det blev 11 personer sammanlagt. Matte bjöd på Jessicas supergoda Grekiska Pytt i panna o den maträtten gick hem. Farfar tog om 2 ggr!! Men han tycker att matte är en duktig kock, o så var det ju roligt att äta något som de inte hade smakat förut. Själv fick jag äta min kulor uppblötta med korvspad. Det går ju också i, om vi säger så.

Nu ska husse gå ut på en MC klubbshemsida, o titta om de uppdaterat med bilderna i Finland. Matte o husse hade det jättebra där! Så de ska nog göra om det.... nästa år är det Super-rally i Grekland, men eftersom det blir minst 3 dagars motorcykelfärd, så flyger matte ner i så fall. Husse får hämta upp henne på flygplatsen.... Hon fick redigt ont i rumpan bara av 2 dagars mc-åkande i sträck på den här resan..... stackars rumpa....

Nu väntar vi på finvädret som ska komma nästa helg. Tur det, eftersom det är stor utställning!!

Ha det så bra allihop!!

Många värmande kramar från Puffliz

Kommentarer
Postat av: gillan

Hejsan! Jag längtar också till lite bus med mys....

vi har stressigt hemma... student och behöver jag säga mer( skriva menar jag)

Kommer så fort jag kan på fredag..... Elsa längtar ,Alice nöjd att få komma med hon också!

Crissi ska vara i Timrå.... hon har en egen kudde där... blir bra det!

Kramizar Gillan

2009-06-09 @ 02:41:53
Postat av: Ullizz

Jaa, det är inte lätt att datorisera sig ibland. Här går det lite segt också på den biten. =) Hmmm...det är TUR att vi vet att du är en TIK, annars hade känts lite oroväckande..när vi läste att du fick äta dina "kulor" uppblötta i korvspad =)

Här är det jobb i fem veckor som gäller...sen får man se...hoppas på träffen hos Jexmo 18 juli. Ska kolla lite..sen blir det nog inte utställningar förrän i augusti eller nåt...

Må jätte gott och vi alla skickar stoooor kram till er

2009-06-09 @ 20:35:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0