Ösregn, utställning o magsjuka...

Ja, den här helgen har verkligen gått i det blöta tecknet. Det ösregnade från fredag eftermiddag, tills idag på morgonen. Jessica o Morgan kom till matte o husse i fredagsmorse först, sedan kom de tillbaka på tidiga eftermiddagen. Då åt de sen lunch. Efter det blev det en vända in till Avesta, åter hem, trimning av lilla mig, middag o efterrätt. Gilla, Elin o Alice o mamsen, kom vid halv 8 på kvällen. Wille blev magsjuk o kräktes i Jessicas bil, men husse o Jessica städade ordentligt efteråt. Han mådde inte så bra sen, sov en liten stund på mattes o husses säng.

På lördagen hällregnade det - hela dagen!! Det gick ganska bra för Elsa i ringen, matte kommer inte ihåg hur det gick för Furia, men det gick ganska bra för lilla Iris. Alice dvs mormor o jag, fick vila den här dagen. Efter utställningen köpte matte mig en regnkappa o regnskydd till min bur, för det vore ju inte så kul att stå ute i regnvädret o bli blöt o kall!! Axel åkte ut med en tvåa av den irländske domaren!

Söndagen bjöd på samma vackra väder - fast nu blåste det också!! Vi vovvar fick plats inne i tältet som Jessica o Morgan har, vilket var skönt. Mitt resultat blev som vanligt.... blått band dvs åkte ut med en tvåa! Och som vanligt en fin bedömning av den norske domaren: Snyggt huvuvd och uttryck. Bra hals och skuldra. Något överbyggd i rörelse. Välvinklad bak. Rör sig bra. Behöver få växa färdigt.
Axel visades av husse Christer - o de fick CERT!! Ni skulle sett Christers min, han förstod först ingenting!! Men alla människor i tältet hoade, tjoade och klappade händerna som tokar!! Elisabeth hade annars tänkt sluta ställa ut Axel, men det tror vi inte att hon funderar på längre.... det ger ju mersmak!!

Matte ska nog inte ställa ut mig förrän tidigast i oktober, om det passar på utställningen i Sundsvall.

I går eftermiddag åkte matte på magsjuka.... gissa om hon är pigg idag?? Nej, inte så fasligt. Husse har gått till jobbet o matte tycker att det är en himla tur att Johan o Felicia är hemma så att de kan hjälpa till med matlagning o promenader med oss, hur skulle det annars gått??

Hoppas att ni alla mår bra o slipper magsjuka - för det verkar inte kul!!

Puss o kram från Puffliz med familj

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej

Tack för en trevlig fredag med god mat. Gubbröran var helt underbar. Även tacogratängen och den underbara efterrätten!!!Det var kul att träffa er igen, men tiden går ju så fort när man ar roligt! Jag tycker att Pufflis är en jättesöt och gullig hund, BIAF(Bäst i alla fall!!!)

Kram

Jessica

2009-06-15 @ 20:27:53
URL: http://www.jexmo.nu
Postat av: Kicki ~ Icki Innom

KRYA på dig kära Cissi!!!!!!

Alla mina tankar.

Kramar Kicki.

2009-06-16 @ 08:36:45
Postat av: Ullizz & Hilda

Jag har och är nog också lite allergisk mot datorer just nu. Har varit mycket här nere i Sthlm trakten. Snart ska hela flytt och försäljning vara klart då kan man börja slappna av. Jobbar också nu 5 veckor och det är inte så roligt. Men funkar =)

Läste om utställningen...klart Pufflan är BIAF...och fick ju fint omdöme. Känns lite som jag tappat på utställningsfronten efter dom där hemma drabbats av KLI i pälsen och inte sett så roliga ut. Nu ska det väl börja bli ordning igen. Och det ska trimmas fint igen..

Lite oförutsedda händelser händer och man får ta hand om sånt man inte alls har lust med. Mellan sonen blev misshandlad i helgen..(2;a gången nu på 10 mån) Låter som han är en buse, men det är MYCKET oprovocerat våld i samhället. Och nu än en gång. Han skulle gå emellan och avvärja när en kompis till honom blev attakerad...fick själv en smäll, ramla på trottoarkanten, svimmade. Och käken av... =( så man har att göra här...

Men hoppas att ses hos Jessica i Juli..ska göra mitt bästa för att komma...

Må så gott och kram till er alla

2009-06-17 @ 13:32:57
Postat av: Hilda

Trevlig midsommar..glömde ju det !!

Må gott

Kram

2009-06-18 @ 11:48:24
Postat av: gillan

Hejsan! Jag sitter nu på jobbet och längtar hem för att sova!!! Crissi kom tillbaka från sin semester på midsommar afton ! Hon klev in och såg ut som ...jaha nu är4 man hemma igen... pust!

Snacka om att hon är en gosig hund som trivs bra hos min systers familj!

Kram Gunilla

ps. vi överlevde helgen tack vare min underbara kusin och hennes familj!!!! PUSS PÅ ER ALLA

2009-06-20 @ 06:07:49
Postat av: Anonym

Hejsan! Jag sitter nu på jobbet och längtar hem för att sova!!! Crissi kom tillbaka från sin semester på midsommar afton ! Hon klev in och såg ut som ...jaha nu är4 man hemma igen... pust!

Snacka om att hon är en gosig hund som trivs bra hos min systers familj!

Kram Gunilla

ps. vi överlevde helgen tack vare min underbara kusin och hennes familj!!!! PUSS PÅ ER ALLA

2009-06-20 @ 06:09:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0