Test av nya kameran....



Charlie o jag i bustagen... snart dundrar vi iväg i full kareta....



Jag står o spanar efter Charlie....



Fint porträtt av mig i snön!



Blixten är lite stark har matte märkt, för jag kisar jämt på korten som tas inne med blixt....

Hej hopp i galopp!!

Här slutar det aldrig att snöa. Det snöade i förrgår, igår o idag.... Gumman vår, orkade sig visst inte fram riktigt.... Nu räcker, tycker matte. OK, för att det är ljust tidigt, men det medför bara att Wille vaknar tidigare.... o det är visst inte så kul för matte, men desto bättre för mig!! Då får jag frukost tidigare!!

Idag har vi varit till mormor Laila o hälsat på. Vi var där en lång stund o Charlie o jag fick levergodis av henne. Matte drog lille Wille på snowracern o oss i den andra handen.... inte undra på att folk tycker att hon har lite mycket i händerna. Nu har hon bakat matbröd, få se om man får smaka en bit sedan.... luktar gott i alla fall. Å så har hon hunnit med att trimma mig lite grand. Det värst gjorde Jessica i helgen, men det finns lite långa strån kvar, som ska bort. Sedan får min päls växa fritt de sista två veckorna före utställningen.... det är bara att titta på min mamma Elsa, så förstår alla vilken hårväxt jag har.... o min bror med.... säkert de andra två också! Lurvglufs, är bara förnamnet... Matte trimmade Elsa lite i söndags, så nu ser hon inte lika trollaktig ut. Min lilla mamma, hon är så söt!!! Å säkert blir hon hur snygg som helst, när hon är fintrimmad!! Matte har aldrig sett henne i det skicket ännu. Men Gilla kommer ju hit i april o ska då ställa både Alice o Elsa i Västerås, tillsammans med fler Jexmo-hundar!! Vi blir ett helt gäng därnere. Ska väl klara av att knuffa ut motståndarna, eller vad tror ni??

Husse håller på att laga mat nu, samtidigt som brödet är i ugnen, o så hörde matte att han packar bröd också.... så är det när man håller på i köket! Man får göra allt samtidigt!! Matte måste nog gå dit o hjälpa honom lite.... o duka åtminstone.

Bilderna från skogen, är tagna idag, med mattes nya systemkamera. Det gäller att pröva sig fram för att lära sig den. Blev ganska bra kort.

Skriv nu här, så fingrarna blöder!!

Många kramar från oss!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej på er!

Toppenfina bilder blev det ju.

Jag har bara min mobiltelefon att fota med....borde verkligen köpa en digital kamera som jag fotar o fotar......

Alvin har varit med i Lindblomman ikväll medan jag masserade, där är han hur lugn o fin som helst. Litet o mysigt med översikt liksom ..det gillar ju hundar :-) Så nu sa husse att Alvin luktade massageolja..hahaha det gör han och jag ofta!!!



Pust å stånk....har dragit fram blomjord o köpt lite nya gröna växter så jag borde plantera om dem nu ikväll så vi får plats med frukost o läsa tidningen i morgon......började så stort i em o hann ej klart o nu är jag jättetrött.



Kraaaaam.

2009-03-11 @ 21:37:17
Postat av: Hilda

Jätte fina bilder. Roligt med en ny kamera.

Idag ska matte på vildmarksmässan i Älsvjö. Ludde, Jocke och Wicky ska med också. Det är BARA för tvåbeningar, så vi andra med fler ben får vara hemma. Du är jätte fin på hudvudbilden föresten, blir hård konkurent. Ha det jätte bra, Kramisar så länge.

2009-03-15 @ 07:41:51
Postat av: Jessica Berg

Fina bilder på Pufflis, så lik sin mamma på det längst ned. Visst var det lika gott med Kyckling i med, det tycker jag också.

Kram

Jessica

2009-03-16 @ 20:49:49
URL: http://www.jexmo.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0